𝟒𝟔 : 𝐁𝐚𝐡𝐚𝐲𝐚

17 2 0
                                    

Bunga baru sahaja selesai urusan di sekolah, dan waktu petang mulai merayap ke malam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bunga baru sahaja selesai urusan di sekolah, dan waktu petang mulai merayap ke malam. Langit yang tadinya cerah kini semakin gelap, menandakan bahawa waktu sudah lewat. Bunga memandang jam tangannya, menyedari bahawa sudah hampir waktu dia perlu pulang. Dengan langkah ringan, dia menuju ke keretanya di tempat parkir sekolah.

Namun, sebaik sahaja dia sampai, langkahnya terhenti. Matanya terarah pada tayar keretanya yang kelihatan kempis. Tayar bocor! Hati Bunga berdegup lebih kencang, gelisah melihat situasi yang tak dijangka ini. Dia cepat-cepat merogoh poket seluarnya untuk mencari telefon bimbit, berharap dapat menghubungi Ash.

Dengan tangan yang sedikit gemetar, Bunga cuba menekan nombor telefon Ash. Tetapi, layar telefonnya menunjukkan satu mesej yang membuatkan hati Bunga semakin gugup – "Bateri Habis." Wajahnya berubah panik. Dalam situasi begini, dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Keadaan semakin gelap, dan dia tahu dia tidak boleh berlama-lama di sini.

“Dahlah, kena buat apa-apa ni,” bisik Bunga kepada dirinya sendiri, cuba menenangkan diri. Dia memandang sekitar kawasan yang semakin sunyi itu, makin terasa ketegangan di dalam hatinya. Namun, ketika itulah dia mula merasa ada sesuatu yang aneh. Suara langkah kaki yang semakin mendekat.

Tiba-tiba, dia merasa ada seseorang di belakangnya. Sebelum sempat dia berpaling, satu tangan kasar menekup mulutnya, membuatkan dia terkaku. Kegelapan mengambil alih pandangannya, dan perlahan-lahan, semua yang di sekelilingnya lenyap dalam hitam.

Hanya degupan jantung yang semakin kuat mengisi kesunyian di hatinya. Apa yang bakal berlaku? Adakah Ash tahu yang Bunga sedang dalam bahaya?

-

Bunga terjaga dalam kegelapan yang pekat, kepalanya berdenyut sakit, dan seluruh tubuhnya terasa berat. Dia cuba membuka mata, namun semuanya gelap. Dia cuba bergerak, tetapi tubuhnya terasa lemah, seperti dipasung. Angin sejuk menyapu wajahnya, dan Bunga hanya mampu menarik nafas panjang, berusaha untuk bertenang.

Dalam kekeliruan dan rasa panik yang semakin menyesakkan dada, Bunga mula mendengar suara suara yang tajam dan penuh kebencian.

"Bangunlah, Bunga." Suara itu suara yang sangat dikenali memecah keheningan malam. Amelia. "Kau fikir hidup kau indah sangat, kan?"

Bunga cuba untuk melihat, namun matanya masih kabur. "Amelia..." suaranya serak. "Apa yang kau... buat ni?"

Amelia ketawa sinis, dan bunyi itu membuat Bunga menggigil. "Apa yang aku buat? Aku cuma meluruskan semua yang salah selama ini !" jawab Amelia dengan nada penuh kebencian. "Kau terlalu percaya diri. Sangka kau boleh ambil segala yang aku mahu, kan?"

Bunga terdiam. Apa yang Amelia maksudkan? Dia masih belum faham. Namun, Amelia terus bercakap dengan penuh amarah.

"Sekarang, aku nak kau tahu, Bunga. Semua ini, semua yang berlaku, adalah akibat dari kesalahan kau! Kau tak layak buat Ash." Amelia melangkah lebih dekat, wajahnya kini tampak jelas di bawah cahaya yang samar-samar. "Dia milik aku. Aku yang layak untuk dia!"

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧 | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now