التاسع عشر

198 23 4
                                    

#الفصل_19
#رواية_حبيبي_المدير
#الكاتبة_شيماء_صبحي
"بعد ماهر عينيه عنها بضيق واول ما واحد من المستثمرين قرب منه ابتسم ماهر وهو بيتكلم معاه واحلام بعدت عينها عنه بحزن وبصت لياسر واللي كان بيمثل انه مش منتبه ليهم واتنهدت بضيق وقالت:يارب الحفله دي تخلص علي خير؟

انتهت الاغنيه ورجع كل واحد لمكانه وبدأ المسؤول عن الحفله يطلع علي الاستديچ تاني ويقول بحماس:دلوقت حان الوقت لتسليم الهدايا بنتمني ان مستر ماهر الصياد يتفضل  معانا علي الاستيدچ..!

بص ماهر حواليه ولقي ان كل العيون والاضاءة عليه فابتسم بهدوء وعدل بدلته واتحرك بانتظام في اتجاه الاستيدچ..

كان في شاب ماسك الصندوق اللي فيه الساعه في ايديه واول ما ماهر قرب منه مسك دراع ماهر بلطف ولبسه الساعه وماهر كان بيبص علي الجميع بدون ريأكشن لحدما انتهي  وقرب من المسؤول واخد منه المايك وقال:شكرا جدا علي الهدية الجميلة دي ..وانا متشكر جدا لاهتمامكم بكل التفاصيل الجميلة دي ومقدر مجهودكم المبذول علشان الحفله  .

كل اللي في الحفله سقفوا لييه وهوا حرك راسهم بابتسامه هاديه وقال :انا بصفتي مدير شركة الصياد احب اقول لكل شاب موجود قدامي النهاردة  ان مفيش نجاح بدون تعب ومفيش حاجه اسمها بكره لازم تبدأ من النهارده  وتخلي بكره دا للنجاح ..تفائل وان شاء الله ربنا هيكرمك!

الكل سقف مرة تانيه وماهر عينيه جت في عين احلام اللي كانت باصه عليه وساكته .
ماهر حرك عينيه وبص علي ياسر اللي كان بيبصله بغل واضح في عينيه فابتسم ماهر وقال:في الحقيقه ان شركتي السنه دي حققت نجاح كبير جدا في مصر وبما ان في منافسين كتير ليا فاحب اوجهلهم تحيه شُكر كبيرة لان لولا وجودهم انا مكانش هيبقى عندي الحماس فإنى انجح اكتر ورغم ان في ناس كتير بتتضايق من نجاحي دا  الا اني مش مهتم ليهم ولا لرأيهم عني لاني في الاول وفي الاخر مركز في طريقي ومركز في شركتي وبتعب فعلا ودي حاجه انا اول مره اقولها  وهيا ان مش بسمح لحد ياخد مني حاجه تخصني ولو  في يوم من الايام حصل فاحب اقول ان دي مجرد بواقي بتقع مني

...الناس بصوله باهتمام وهوا كمل كلامه وقال:دا مش تكبر مني ولاكن التساهل مع الخصم  مش كويس ودلوقت انت بتكون الصياد ممكن في لحظة تكون الفريسه فخليك دايما منتبه ومركز وواعي لكل حاجه بتحصل حواليك؟

حمزه كان بيركز في كلام ماهر وعجبه كلامه جدا فسقفله بسرعه وهو بيقول بفرحه:عاش يا خالي كمل؟

ماهر بص لحمزه وابتسمله ورجع كمل كلامه وقال: انا خلاص خلصت كل كلامي وحابب اختمه بإني ممتن جدا لاهتمامكوا وتقدريكوا واتمني متكونش اخر سنه ليا في المركز الاول وان شاء الله مستمرين؟

الكل سقف لماهر وكانوا كلهم مبهورين بيه وبكلامه ولاكن كان ياسر متضايق من فشل خطته بسبب ان احلام مأثرتش فيه فبصلها  لقاها مركزه مع ماهر وعينيها بتلمع وبتطلع قلوب فقال بتساؤل :انتي تعرفيه؟
احلام بصتله باستغراب وقالت:اعرف مين يا فندم!
ياسر بغيظ:ماهر الصياد؟
احلام اتوترت من سؤاله وقالت:حضرتك مش كنت واخد منه صفقه وانا بحثت عنه وعرفته فانا اكيد عرفاه .

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: 3 hours ago ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

حبيبي المديرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن