40 | Ketahuan

166 28 3
                                    

Pada awal pertama kali dia mengetahui mengenai rahsia ayahnya mempunyai anak tabung uji, dia fikirkan orang tuanya itu mahu gunakan kelahiran tersebut untuk menggugat kedudukannya di dalam syarikat Samsoong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pada awal pertama kali dia mengetahui mengenai rahsia ayahnya mempunyai anak tabung uji, dia fikirkan orang tuanya itu mahu gunakan kelahiran tersebut untuk menggugat kedudukannya di dalam syarikat Samsoong.

Disebabkan itu Zane mengambil keputusan untuk menjaga Sarah. Dengan harapan dia dapat gunakan pengaruhnya pada Sarah agar Sarah patuh pada arahan dia suatu hari nanti. Maka apabila ayahnya cuba hendak menggunakan Sarah, gadis ini akan menyebelahi dia bukan ayahnya.

Tetapi pelannya itu backfire selepas Zane mengetahui hal sebenar mengenai rancangan itu telah dibatalkan oleh ayahnya tidak lama kemudian kerana Sarah anak perempuan maka agak sukar untuk gunakan Sarah bagi mengambil alih pengaruh Zane yang sudah sedia kukuh dalam company keluarga mereka itu

Jadi usaha Zane selama ini hanya sia-sia saja. Kalau boleh Zane memang sudah buang Sarah jauh, tetapi dia tidak dapat lakukannya kerana nalurinya sebagai seorang abang masih tersisa walaupun ianya sedikit. Dan sejak itu jugalah Zane terpaksa menghadap kerenah bratty Sarah. Segala permintaan gadis itu ditunaikan. Dengan harapan Sarah akan berhenti menganggu ketenteraman dia.

Tapi siapa sangka perempuan ini langsung tidak faham bahasa. Bila dia tak hiraukan maknanya dia taknak berjumpa la. Tapi itulah, berurusan dengan manusia keras kepala bernama Sarah ni, memang begini la. Nak jugak datang berjumpa dengan dia dekat sini.

Dasar degil.

                     "Kau nak apa ke sini?"

                     "La... Takkan la datang jenguk abang sendiri pun salah?" Sarah menyilang tangan ke dada. Dia hadapkan badannya ke Zane ketika lelaki itu berdiri menghadap ke depan. Memandang permandangan balkoni dari tingkat 20 itu.

                     "Banyak salahnya sebab kau datang ke sini tanpa pelawa. Kau tu orang luar. Kalau ikut aku memang dah kena halau kau dengan guard tadi." kening Zane mencerlung dek silau cahaya matahari pada tengah hari itu.

Sarah mencemik bibir. Matanya melirik atas dan bawah dengan menyampah. Perasan bagus betul Zane ni. Perangai berlagak tu langsung tak boleh nak kurangkan. Kalau bukan disebabkan dia perlukan duit, tak hingin la dia menghadap muka tu.

                     "Apa yang kau sibukkan kebelakangan ni sampai mesej aku sekalipun kau taknak balas?Call aku lagi la jangan cakap. 20 kali aku call, sekalipun tak ada yang dijawab."

                     "Malas."Zane tidak teragak-agak menjawab.

                     "Hm. Yalah tu malas. Ke kau sekarang dah sibuk sebab ada mistress baru?" jeling Sarah dengan sinis.

Tiba-tiba angin bertiup. Menyapa mereka berdua di situ. Mengejutkan Sarah kerana angin itu buatkan rambutnya terbang merata arah. Sementara Zane kejung di situ. Lelaki tersebut perlahan-lahan berpaling ke arah Sarah dengan mata menjegil bulat.

Apa dia tadi?

                     "Kalau kut ya pun, jawab call aku. Kalau aku kenapa-kenapa macam mana?"

55. His Favorite Mistress Where stories live. Discover now