14

13.1K 685 1
                                    

"Awak berempat dalam bahaya. Espeacially, awak Hye Jin Young. Kenapa awak tak bagitahu yang awak diculik semalam? Dan tadi... saya dapat tahu yang awak hampir dirogol. Awak kena bagitahu hal tu pada saya, Jin Young. Kalau awak diam aje, semua masalah tak akan selesai dan inilah yang akan jadi. A fake news yang keluar." Marah Hyuna lalu mengempas telefon bimbitnya di atas meja. Telefon pintar itu berhenti dan berpusing betul-betul di hadapan mereka berempat, Jin Young, Hannie, Xia Lu dan Laxy. Mata mereka tidak semena-mena terarah pada skrin telefon tersebut.

SALAH SEORANG AHLI PASUKAN PENYIASAT PERSENDIRIAN PROFESIONAL DI BAWAH NAUNGAN HYUNA KIM DISYAKI DIROGOL -AGENSI-

Serta-merta mata mereka berempat membulat. Lagi-lagi Jin Young. Ternganga dia dibuatnya melihat skrin Samsung Galaxy Note 4 itu menayangkan artikel yang dikeluarkan oleh page Korean Hotz News. Jelas sekali tercatat di situ, tarikh dan masa berita itu muat naik. Baru 5 minit yang leas tetapi likers, komen dan share, sudah jejak ke 5 angka. Ramai betul orang tertarik dengan berita itu. Perkataan Dirogol, Hyuna Kim, dan Penyiasat Persendirian dihighlightkan pula tu. Memang bertambahlah orang yang melihatnya. Entah orang mana yang gatal buat cerita.

"Siapa... yang.."

"Saya tak tahu." Hyuna segera memintas kata-kata Xia Lu. Dia tidak dapat menahan perasaan sebenarnya. Berita itu baru sekejap dihebohkan, tetapi bangunannya ini, sudah ramai wartawan yang mahu menemu ramahnya. Dah macam artis pun ya jugak.

Jin Young terus terdiam. Kini, dia seakan-akan punca keadaan. Reputasi dirinya dan orang lain yang bernaung di bawah syarikat Hyuna ini pasti akan terjejas. Walaupun pekerja lain di bawah orang yang lain, tetapi dia tetap jugak rasa. Hyuna ialah pengurus besar syarikat persendirian ini dan Jin Young, Xia Lu, Hannie dan Laxy diambil sebagai anak buah yang dididik oleh Hyuna. 200 pekerja yang ada, merekalah orang yang terpilih untuk dididik di bawah Hyuna. Kiranya mereka senior. Mereka lebih berpengalaman dan profesional berbanding yang lain. Mungkin ada lagi penambahan, tetapi entahlah. Bukan urusan mereka. Tetapi urusan Hyuna.

"Jin Young sshi..." seru Hyuna perlahan dan dingin.

"Ya.."

"Betul ke awak dirogol?"

Bersambung...

[COMPLETED] In A Revenge Of Love 사랑아 복수에서.Where stories live. Discover now