CHAPTER 22~Take Care of Him

544 28 15
                                    

*CHANYEOL POV*

-rumah EXO-

Semua member EXO menjaga Baekhyun di dalam bilik.

"Aku dah balik." Kedengaran suara Kiara yang baru balik.

"Nah. Bagi Baekhyun makan ubat ni." Kiara menghulurkan aku satu pil panadol.

Aku mengangkat belakang Baekhyun dan memberinya panadol untuk dimakan.

Selepas Baekhyun makan panadol itu, aku membaringkan Baekhyun semula.

"Dahlah. Kita biarkan Baekhyun rehat. Budak2, jom keluar. Jangan kacau Baekhyun." Kata Kris.

"Ala~ hyung nantilah. Kita orang nak jaga Baekhyun hyung lagi." Rayu Sehun.

"Yela, gege. Jebal~" Tao membuat aegyo.

"Oh~ no-no. Kita keluar sekarang. Biar Kiara jaga Baekhyun." Kata Suho sambil menolak maknae2 EXO itu keluar dari bilik.

"Kita orang keluar dulu." Kata Lay.

"Kita orang pergi dulu." Kata Chen pula. Mereka berdua dari bilik.

"Kita orang pun nak keluarlah. Bye Kiara." Luhan melambaikan tangan. Kiara membalas.

"Kita orang pun." Sekarang tinggal aku sahaja di bilik itu.

"Kau rehatlah dulu. Dari tadi kau jaga dia." Kata Kiara lembut sambil tersenyum kearahku.

"Kau okay ke?" Soalku. Kiara mengangguk.

"Kalau macam tu, aku keluar dululah. Kalau kau nak apa2, panggil je kita orang." Kataku dan beredar dari bilik Baekhyun dan Kiara.

*KIARA POV*

Aku membasahkan kain dan diletakkan didahi Baekhyun. Aku bangun dan mengambil towel untuk mandi.

Selepas mandi, aku baring semula diatas katil. Aku merasa suhu badan Baekhyun.

"Kau demam sebab semalam ke?" Soalku sendiri. Aku berbaring diatas katil dan terlena disebelah Baekhyun.

________________

-keesokkan harinya-

Kami semua bangun dan bersiap seperti biasa. Cuma Baekhyun sahaja yang masih tidur. Tadi aku check suhunya tetapi masih seperti semalam.

"Kiara, jomlah pergi sekali." Ajak Chanyeol.

"Ye?" Soalku tidak percaya.

"Jomlah. Lagipun satu jalankan." Kata Xiumin sambil senyum.

"Okayyy."

Sejak kejadian semalam, kami jadi semakin rapat. Sekurang2nya dia orang dah boleh terima aku.

"So, D.O. Pergi amik kunci van." Kata Luhan.

"Nae." Balas D.O dan masuk semula ke rumah mengambil kunci van.

"Kaja!" Kata D.O yang kembali dengan kunci van ditangan.

"Tapi... korang balik pukul berapa?" Soalku.

"Kita orang ada class sampai pukul 5. Tapi tak tahulah Cikgu Gary datang ke tidak. Sebab Cikgu Garykan baru kahwin dengan Cikgu Ji Hyo minggu lepas." Kata Kai.

"Ah..." Aku berfikir sejenak.

"Waeyo?" Soal D.O yang sedar akan perubahan riak wajahku.

"Aniya. Aku ada class sampai pukul 3. Aku ingat nak balik cepat sebab Baekhyunkan duduk sorang2 dekat rumah." Aku memberitahu kerisauanku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 16, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LOVE FATE (EXO Baekhyun ff)Where stories live. Discover now