Bells perspektiv
Mitt namn är Belinda, men mina vänner brukar kalla mig för Bell. Jag är en helt vanlig tjej på 16 år. Jag är varken mobbad eller populär, utan jag är nånstans där i mitten. Jag har ganska långt brunt hår och blåa ögon. Min familj består av min mamma Karin, min pappa Stig och min storebror Benjamin.
För några veckor sedan fick vi sommarlov och mina föräldrar hade bestämt att vi skulle flytta. Jag har många gånger sagt till mig själv att jag inte vill vara den personen jag är, men det är svårt att ändra på sig när människorna i din omgivning har lärt känna dig. Därför hade jag nu bestämt mig för att ändra på mig nu när vi hade flyttat. Jag skulle bli modigare, våga ha lite andra kläder och bli lite tuffare och synligare.
Jag vaknade med ett ryck, första dagen i min nya skola. Går det ens att vara så nervös som jag är nu? Dagen innan hade jag varit med mamma och köpt lite kläder. Jag gick till min garderob och tog på mig ett par vita tighta jeans och en mörkblå ganska urringad tröja. Sminket fick bli ganska enkelt men ändå snyggt. Skorna fick bli ett par svarta vans eftersom det fortfarande var sommarvärme ute. Jag tog min Marc Jacobs väska och ropade hejdå, även fast jag visste att alla hade gått till jobbet.
Jag gick mot busshållplatsen som skulle ta mig till skolan. Bussresan var inte så lång, kanske bara 5 minuter men eftersom jag är så lat orkade jag inte gå till skolan. När jag var på skolan fick jag massor av blickar, och folk började viska till varann. Jag gick fram till en tjej som satt och läste någon bok.
"Hej, vet du vart rektorns kontor ligger?" Sa jag så trevligt jag kunde. Hon gav mig en blick och pekade sedan mot hållet rektorns kontor skulle vara. Jag började gå ditåt och efter ett tag så hittade jag det.
Jag knackade på dörren och hörde ett "kom in"."Hej" sa jag och kollade på henne ifrån dörröppningen.
"Hej, du måste vara Belinda Lindström?" Sa rektorn och log.
"Ja det stämmer" svarade jag.
"Du ska gå i klass 1EK, du har skåp nummer 187" sa hon och gav mig en nyckel.
"Okej, tack" sa jag och gick sedan ut ur kontoret.
Jag gick länge och letade efter mitt skåp och till slut hittade jag det. Jag la in min väska och stängde det sedan. Jag kollade på schemat som satt i skåpet, matte var första lektionen. Jag gick mot klassrummet matte lektionen skulle vara i. När jag kom dit så satt alla redan på sin plats.
"Hej, du måste vara Belinda" sa killen framme vid tavlan som måste vara läraren. Jag nickade och han visade med händerna att jag skulle komma fram och ställa mig bredvid honom.
"Så Belinda, kan du inte berätta något om dig själv så vi lär känna dig?" Sa killen när jag ställt mig bredvid honom. Först tänkte jag att detta inte kan vara sant men sen kom jag på att jag skulle ju bli modig, så varför inte?
"Som sagt heter jag Belinda, men kallas ofta för Bell." Sa jag och var sedan tyst eftersom jag inte kom på nåt mer att säga.
"Jaha okej, du kan sätta dig bredvid Melissa" sa han och pekade på en tjej som såg rätt schysst ut.
"Så du är den nya tjejen alla snackar om" viskade Melissa när jag hade satt mig.
"Snackar alla om mig?" svarade jag lite förvånat.
"Ja, hela skolan pratar om dig och alla killar tycker att du är jätte snygg" sa hon och jag log lite för mig själv. Jag kollade runt mig och såg flera killar sitta och kolla på mig, detta kanske inte skulle bli så dåligt ändå.
Jag och Melissa bytte nummer och hon visade sig vara en riktigt schysst tjej. När lektionen var slut gick jag ut tillsammans med Melissa.
"Jag ska bara ut och röka en snabbis, ska du med?" fråga Melissa och började gå mot utgången.
"Visst" svarade jag och började gå bredvid henne. När vi var ute tog Melissa upp en cigg och tände på.
"Vill du ha?" Sa hon och höll fram paketet. Jag skulle precis svara att jag inte röker, men det var den gamla jag. Jag svarade henne inte utan tog bara en cigg och log. Vi stod och pratade om lite saker när det kom fram en kille mot oss.
"Tjena Melissa" sa han och tog en cigg från henne.
"Tja Adam" svarade hon killen som tydligen hette Adam.
"Vem är det här då?" Sa han och granskade mig från topp till tå.
"Bell" svarade jag kort.
"Bell" upprepade han och log mot mig, han la en lapp i min hand och fortsatte "mitt nummer" sedan blinkade han med ena ögat och gick iväg.
"Vem var det?" Frågade jag Melissa när han hade gått en bit.
"En av skolans snyggaste killar! Du är lyckligt lottad Bell" sa hon.
Jag släckte min cigg och vi gick sedan tillbaka mot skolan. Nästa lektion skulle vara biologi. Jag och Melissa satte oss bredvid varann i klassrummet och väntade på att lektionen skulle börja.
"Idag ska vi lära oss att vara föräldrar, ni kommer att vara två och två sedan kommer ni få ta hand om en bebis" sa biologi läraren medans han började plocka upp massor av dockor från en låda.
Han började dela in oss i par och jag fick bli med nån kille som heter Rasmus, han såg faktiskt helt okej ut men han var inte lika snygg som Adam. Vänta, tycker jag att Adam är snygg?
Rasmus satte sig bredvid mig och tog upp bebisen.
"Hon har dina fina ögon" sa han och log mot mig. Flirtade han just med mig?
__________________________
Hejsaan! Kommentera här nedanför vad ni tycker om dennaaa :)) Puss å hej
YOU ARE READING
Vem blev jag?
FanfictionBelinda eller Bell som de flesta kallar mig. Jag var ingen som någon märkte eller såg, därför var jag varken mobbad eller populär. Mina föräldrar bestämde sig för att vi skulle flytta, jag såg chansen att börja om på nytt. Vad hände och vem blev jag?