-20-

242 18 0
                                    

Janette

Ik werd wakker in een cel. Nina en Selena lagen naast me. We lagen op de grond. In de cel tegenover ons lagen Jamie, Benjamin en Luuk op de grond. Ze sliepen. Ik stond op en liep naar de tralies. Ik keek rond. Ik hoorde gejammer van meisjes. Opeens zwaaide er een deur open en rirp een man: 'houd jullie monden nou eens!'

De meisjes stopten met jammeren. 'Hey' riep ik.

Er kwamen voetstappen onze kant op. Er kwam een man voor de tralies staan. Hij was niet heel groot. Had bruin haar en groene ogen. Hij kreeg de grijns op zijn gezicht toen hij zag dat ik wakker was, 'één van de zes is al wakker. 'O dit zal de alfa leuk vinden.'

'Corectie twee' hoorden we zeggen. De man draaide zich om. Jamie was ook wakker geworden. Hij keek me bezorgd aan, 'gaat het?'

Ik knikte, 'met jou?'

'Geen verwondingen.'

De man grinnikte, 'mates?'

Jamie en ik begonnen te lachen. 'Mates' zeiden we lachend. De rest werd wakker. 'Hey' zei Nina 'mogen we mee lachen?'

Ik knikte, 'die sukkel hier en deky dat we mates zijn.'

De rest begon ook te lachen. 'Dat zou echt uitlopen tot een ramp' zei Benjamin lachend.

We knikten, 'inderdaad.'

Toen we gestopt waren met lachen keek de man ons verbaasd aan, 'wie zijn dan mates?'

Jamie en ik grijnsde, 'ja dat is nog geheim.'

Selena grijnsde ook. Opeens kwam er een man aanlopen. Hij was groter dan de ander en gespierder. Zijn haar was zwart met een tikkeltje grijs en zijn ogen waren ook grijs. 'Mike' zei hij kwaad 'waarom waarschuwde je niet dat ze wakker waren!'

De man kromp iets ineen, 'sorry alfa.'

de man keek ons aan, 'dus dit zijn de kinderen van alfa Rick.' 'Of in ieder geval vier van jullie.'

We knikten, 'waarom heeft u ons ontvoerd' vroegen Jamie en ik tegelijk.

'Omdat ik al een tijdje bezig was om een plan om de newmoon roedel aan te vallen aan het voorbereiden was.' 'En toen viel jullie vader het als eerste aan.' 'Dus wil ik een deal met hem sluiten.' 'Ik laat jullie gaan en hij geeft het newmoon deel aan mij.'

'Weet u waarom onze vader die roedel aanviel' vroeg Nina.

Hij schudde zijn hoofd, 'omdat hij ruzie had met de alfa.'

'Nee' zei ik 'omdat hij mijn broer en zijn mate ontvoerde.'

Hij knikte, 'maar als jullie beloven om niet weg te lopen dan neem ik jullie mee naa mijn huis zodat we beter kunnen praten.'

We keken elkaar aan en knikten tegelijk. De alfa knikte kort en richtte zich op de andere man, 'Mike haal drie mannen.'

Mike boog zijn hoofd even en liep toen weg. Hij kwam een paar seconden later terug met drie mannen. 'Luister' zei de alfa 'ieder van jullie pakken twee kinderen.' 'Zorg dat ze niet ontsnappen.' 'Ik heb ze nodig.'

De mannen knikten, deden de deuren open en pakten ons beet. De eerste man pakte mij en Jamie beet. De tweede Selena en Luuk en de laatste Benjamin en Nina. De mannen trokken ons mee achter de alfa aan. Bij zijn huis werden we binnen losgelaten. De alfa ging ons voor naar de woonkamer. Hij gebaarde dat we moesten gaan zitten. We propten ons allemaal op één bank. Eerst zat Jamie toen Selena, Benjamin, Nina, ik en dan Luuk. De alfa ging tegenover ons zitten en vroeg: 'wat zijn jullie namen?'

twin wolfs.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu