🎈🎈🎈~1~
Başka Bir Dünya'ya Misafirlik
Ne garip şey tuzlu bir suya kendini atmak.Kışın iliklerine işlemiş soğuktan şikayet etmiş olsanda mavi serin sulara atıyorsun kendini ve rahatladığını söylüyorsun. Elbet bende aynı şeyi düşünüyorum,insan biraz olsun rahatlıyor. Derindeyken su yutmamak için ayak çırparken aklına gelmiyor hiçbir kötülük.
Geçen günlerde denizin dibindeki dünyaya merhaba demek adına uzun süre yüzdüm. Yüzdüm yüzmesine ama acaba ev sahipleri memnun kaldı mı bu ziyaretten?
Ayak çırparak benim önüme düşmüş şnorkel ve gözlüğüyle ilerleyen babamı takip ediyorum,uzun süre düz istikamet gidiyoruz bir ara bakıyor babam bana ve eliyle işaret ediyor. İşaretini takip edip gözlemlemeye çalışıyorum,denizin orta kısmında sanki iki su farklıymış gibi ayırmaya çalışan beton parçaları düz çizgi halinde yanlamasına duruyor. Tahmine göre yıllar önce orada sahil olduğunu söylüyor babam daha bu yolculuğa başlamadan önce. Beton parçaları gel git sayesinde tıpkı koca kayalara benzemiş ama suyun üzerinde durup incelediğinde hoş gözüküyor. O kayaların içinden geçen bir iki balık görüp ne yaptıklarına bakarken yan tarafımdan pek küçük sayılmayan iki balık geçiyor hemen elimle onları işaret ediyorum babama,takibe alıyoruz. Evlerini bulacağız belki ama onlar pek hoşnut sayılmaz. Biz peşlerine takılınca ayak çırpmalarımızdan rahatsız olmuş olacaklar ters yöne dönüp hızlı hızlı kaçıyorlar. Ağzımdaki şnorkel sayesinde nefes alıp verirken mırıldanıyorum bir yandan 'Belkide daha büyük olanı çağırmaya gidiyorlar.Ne de olsa benim yanımda babam var onlarda akıl etmiştir bir şeyler!' demek geliyor içimden,kahkaha atmaya çalışıyorum ağzıma biraz su kaçıyor. Tepeye çıktığım zaman babamda durup bakıyor bir problem varsa çözecek ya ne de olsa!
Şnorkele dolan suyu boşaltıp bir şey olmadığını söylüyor ve yola devam ediyorum. Bir çok kestane var etrafımızda bir yere basmak akıl kârı değil ama yinede temiz gördüğüm bir kayaya çıkıp sahilde oturan anneme el sallıyoruz,o görmüyor. Tekrar anlaşarak dalıyoruz suya biraz ileride karaltı var ne olduğu bu mesafeden anlaşılmıyor. Yaklaştıkça uzun siyahımsı yosunları görüp geriliyorum bir yandan da ağzıma su kaçmasın diye bir hayli uğraşıyorum. Yosunların sok tarafından geçerek devam ediyoruz turumuza,önümüze çok sayıda Şeytan Minaresi çıkıyor,mezarda yatarmış gibi dizilmişler.El işareti ve birazda şnorkel yardımıyla konuşmaya çalışıyor babam hemen anlıyorum,alayım mı diye soruyor besbelli kafamı iki yana sallayıp konuşmaya çalışıyorum onun gibi. İçinde böcek olan şeyi ne edeyim ki?
Acaba onlarda bizim hakkımızda öyle düşünüyor mu?
'Ciğerleri olan şeyi ne edeyim?'
Eğer öyle düşünüyorlarsa haklılar bir bakıma.Bizim ufak çaplı amatörce yapılan gezimizden hoşnut olmadığını belli ediyor balıklar,kaçıyorlar bizden. Bir Barbun balığı görüyorum tam dinlenmek üzere durduğumuz sırada. Anten gibi bıyıklarıyla kumu kazmaya çalışıyor aklı sıra,eh pekala bu işte iyi. Babam birden onu tutmak için dalıyor evine ama o tehlikenin farkında olacak kaçıyor hemen,belki halimize gülüyor.
Yüzüyoruz biraz daha serinleşen sularda. Su dışarıdan durgunlaşmış gibi ama içinde fırtınalar kopuyor,her yer toz duman altında. Önümüzü görmek zorlaşıyor geri döneceğiz kendi dünyamıza. Son kez diğer tarafa doğru yüzüyoruz ama balıklar olan fırtınadan haberdar çoktan kapılarını kapatmışlar bizede geri dönmek düşüyor,fazla rahatsızlık vermemek gerek nede olsa!
Geri dönemeye başladığımız sırada kuma gömülmüş beyaz bir bebek eli gözüme çarpıyor aynı anda babamda onu gösteriyor bana. Biraz incelense belli olacak oyuncak bir bebek olduğu,korksamda babam orada diye inceliyorum uzaktan. Kim bilir kimin oyuncağıydı bu plastik bebek? Daha fazla düşünmüyorum bu konu hakkında,deniz dibinde korkutuyor insanı. Bulunduğumuz yerler hep derin,hızlı hızlı ilerleyen babamın arkasına düşüyorum yine sanki koşarmışcasına ayak çırpıyorum.
Kendi dünyamı özlediğim söylenemez ama misafirliğimden pek hoşlanmışa benzemeyenleri yalnız bırakıyorum evlerinde.
-Diğer hikayemle birlikte kardeş kardeş büyümeleri dileğiyle.-😘
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Köşe Yazı Köşesi
Документальная прозаMadem 'Bu Köşe Yazı Köşesi' ne duruyorsun orada? Sende okusana! Tek bölümlük hikayeler,denemeler belki dahada fazlası! Şöyle şuradan okumaya başlayalım lütfen,teşekkürler...