Part 43

88 13 3
                                    

Luke POV

'C-c-ca-a-r-l-l', stotterde ik half naar Carlijn. Carlijn kwam aangerend en duwde mij omver en keek door het gat. Ze draaide langzaam haar hoofd naar mij toe en keek geschrokken. 'Lucas what now?', fluisterde ze angstig. 'I don't know', zei ik terug. Carlijn duwde mij de trap op en wees naar boven. 'Lucas go upstairs and hide in my closet, now!', fluisterde ze hard. 'Okay, okay', zei ik en ging maar meteen de trap op. 

Carlijn POV

'Okay Luke is naar boven geglipt en ik denk dat hij daar een tijdje zal moeten blijven', dacht ik. Ik zuchtte diep en opende de deur. 'Carlijn!', zei Selena. 'Hey Selena, wat brengt jou hier?', vroeg ik en probeerde zo min mogelijk iets te laten merken. 'Ik moet je iets vertellen!', zei ze. 'Wel snel Selena, ik heb bezoek', verzon ik uit het niets. 'Oh, stoor ik?', vroeg ze en schudde een nee. 'Oh nou okay, ik heb met Luke uren lopen appen', vertelde ze heel enthousiast. 'Aw Selena, so cute'. 'Ja hè, maar dat is niet het enige wat ik wou vragen.', ratelde ze door. 'Nou vertel', zei ik en deed mijn armen over elkaar. 'Ik wou vragen of ik hier een tijdje mag overnachten, want ik vind het thuis niks en vind het nogal eng in mijn eentje', zei ze. 'Sorry Sel, het spijt mij, mijn familie uit Litouwen logeert een tijdje hier. 'Litouwen, what the fuck Carlijn', dacht ik. Als Selena hier nu niet stond lag ik denk ik in een deuk. 'Litouwen? Oh ik wist niet dat je familie had in Litouwen', grapte Selena. 'Maar goed, maakt niet uit ik ga dan anders even naar Tess', zei ze. 'Je buurmeisje bedoel je?', vroeg ik en ze knikte. 'Sorry Sel', zei ik nogmaals en zei dat ze het niet erg vond. Wij hebben elkaar weeg gedag gezegd en ik sloot de deur. Ik draaide mij om en leunde tegen de deur aan. 'Dat ging maar net goed', dacht ik. 'Luke, she is gone', riep ik en hij kwam meteen naar beneden rennen. 'What did she say, is she okay?', vroeg Luke. 'Calm down dude, she is okay, actually she is happy, you did great man', zei ik en gaf hem een schouderklopje. 

Luke POV

'Lucas go hide in my closet!', schreeuwde Carlijn. Ik liep snel de trap op liep Carlijn haar kast in. Groot was het niet en propte mijzelf erin. Ik voelde iets in mijn kont prikken en greep iets in mijn hand wat totaal niet op een kledingstuk leek.  Ik pakte mijn telefoon en zette de hulplamp aan zodat ik het goed kon bekijken. Het bleek een boek te zijn, niet zomaar een boek, maar een dagboek. Ik opende een bladzijde en las het aandachtig.

'Hi diary, it's already night and I'm not tired yet. Remember when I told you about this guy, who stole my heart. He is touring with his bestfriends now. I wanna meet him so bad, but it'll never happen anyway so I should stop dreaming. Yesterday I didn't go to prom, because I felt ill'..

'Lucas, she is gone', hoorde ik Carlijn roepen. Ik liep de kast uit en nam de dagboek mee. Ik verstopte het onder mijn shirt zodat Carlijn het niet zo zien. Ik was natuurlijk benieuwd naar wat Carlijn te vertellen had. 'You did great job man', zei ze en gaf mij een schouderklopje. 'Btw I'm going to get my dress for the party, you stay here okay?', ik knikte en ze liep meteen de deur uit zonder ook iets te pakken. 'Nu heb ik tijd om door Selena's dagboek door te bladeren', mompelde ik. 

Ik opende weer een random bladzijde en begon weer eens aandachtig te lezen. 

Dream date

Hi diary, look who's back. Yes it's me again. Today I'm going  to tell you how I imagine my date with my boyfriend, which I don't have lol, but if I had, it would go like this.

He's holding my hands at night and he's looking into my eyes. The way he is looking at me is beautiful. He takes his necklace of and puts on my neck...

Na een tijdje gelezen te hebben deed ik haar dagboek weer weg. Ik wist precies hoe zij haar droomdate voorstelde en ik zal die ook voor haar waarmaken.

There is no we.. L.H Dutch fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu