"LEA MIDDAGEN ER KLAR" ropte Joe nedenfra. Jeg kunne kjenne den deilige lukten av pizza nede og jeg løp ned for å spise. Det hadde nå gått 2 uker siden shoppingen til Bettina. Og det hadde skjedde veldig mye på 2 uker, jeg hadde fått veldig mange venner, vennegjengen til Bettina og en annen vennegjeng. De alle var utrolig snille mot meg. Jason adde jeg ikke sett på lenge men jeg prøvde å ikke bry meg.
"Det lukter så godt" sa jeg og luktet inn luften av pizza.
"Så kom å sett deg og spis" lo Joe og satte seg ned selv.
Jeg satte meg ned og tok et stort stykke og glefset det inn i meg.
"Har du glemt hva manerer er også?" Lo Joe og smilte med pizza i munnen.
"Har du glemt at man ikke snakke med mat i munnen?" Lo jeg tilbake.
Han bare lo enda mer og smilte.
"Så hvordan går det på skolen nå?" Spurte han.
"Jo alt er bra, jeg har fått meg mange nye venner" sa jeg og smilte og tenkte på dem. Tenk at de gadd å være med en som meg.
"Har du vært noe med Jason eller snakket til han?" Spurte han og så mer nysgjerrig ut nå.
"Nei han var ikke vært på skolen, jeg mener hvis han mener at vi skal være sammen så burde han iværtfall kontak" lenger kom jeg ikke.
"Er du sammen med Jason??" Utbrøt han.
"Ja? Viste du ikke det" spurte jeg og så rart på han.
"Hvafaen Lea, jeg sa klart og tydelig at du skulle holde deg unna han" sa han oppgitt og kastet henne i været.
"Jeg kan jo ikke huske det" sa jeg furtent tilbake.
"Sant det" sa han. "Da husker du ikke hvordan han er" mumlet han svakt, men jeg kunne høre det.
"Hva er det?" Spurte jeg, hva mente han.
"Vil du virkelig vite det?" Spurte han.
Jeg nikket ivrig til ham."Ok, han har sikkert et veldig snill mot deg og sånt?" Jeg nikket. "Han er kriminell, han dreper folk og banker opp folk uten at de har gjort noe" sa Joe og stirret på meg.
"Jason ville aldri gjort noe sånt" sa jeg irritert tilbake. "Du prøver å ødelegge for meg!" Ropte jeg. "Du vil sikkert ikke at jeg skal være glad engang" jeg reiste meg brått opp så stolen falt bakover.
"Lea tenk på det, har ikke folk sett redd på dere når dere går sammen, blir ikke alle stille når han kom inn i ett rom?" Spurte han.
Jo det hadde faktisk skjedd ett par ganger.
FLASHBACK
Jeg hadde satt meg meg ned bakerst med Oscar. Jason hadde jeg ikke sett idag, dette var jo første time så det kan jo være at han bare kom forsent. Halve timen hadde gått når døra åpnet seg. Jason kom inn med Michael og Jc bak seg. Rommet hadde blitt stille, til og med læreren holdt kjeft. Alle så redde ut og prøvde å se ett annet sted. Jeg lo litt for meg selv, hva er de redde av?
FLASHBACK OVER
Nå skjønte jeg alt, Joe hadde rett han hadde alltid rett. Tårene i øynene mine begynte å presses fram.
"Kom hit" sa Joe og åpnet armene.
Jeg la meg inne dem og de lå beskyttende rundt meg. Jeg hulket lavt. Kunne ikke jeg bare husket alt sammen.
"Så han var aldri kjæresten min?" Spurte jeg og snufset.
Han ristet på hode. "Det var han dytta deg inntil veggen, det var hans om fikk deg på sykehus. Det var han som gjorde alt"
Det var han som gjorde alt.
Ordene brant fast til meg og fra denne dag har jeg lovt hevn over Jason Mccann.
•-•
Jeg begynner med kortere deler før hadde jeg kanskje 1500 ord og postet hver kveld. Men fra nå av tror jeg at jeg skal skrive 600-700 ord og poste 2-3 ganger om dagen, begynner på ny del nå.
ESTÁS LEYENDO
Jason Mccann, Too much to handle (FERDIG)
FanficVerden til Lea Thayer perfekt, helt til hun må flytte, fra alle vennene og kjæresten, hvor hun skal flytte? Fra Norge til England alene med broren Joe Thayer. Ny skole, nye venner er ikke noe hun ser fram til. Men foreldrene er fast bestemt på det s...