Part 1: Kem Perkhemahan.

1K 52 35
                                    

---

"Weh, bas dah tunggu kat sana weyh! Yang kau masih duduk kat sini pahal? Kang kena tinggal bas baru tahu!" Marah Nurul sambil mukanya dimonyokkan.

"Ish, yela yela. Aku nak pergilah. Tak sabar betul!" Jawab si Fitri. Aina yang sedang menilik jam itu pula tersengih sengih macam orang gila.

"Kau sengih kenapa? Gila ke?!" Marah Nurul pulak dah. Aina memandang Nurul dengan pandangan yang takde roh kat dalam badan.

"Jam aku cantik." Jawab Aina sambil membuat muka yang tiada perasaan.

"Ugh. Whatever. Kaja" ucap Nurul. Lalu mereka bertiga pun pergi kearah bas yang dah menunggu kat depan sekolah.

Tiba tiba, muncul wajah cikgu Noraishah secara mengejut dihadapan mereka bertiga. Menyebabkan Fitri dan Nurul melatah kecuali Aina. Sebab Aina tengah dengar lagu dalam phone.

"Ya, Allah. Cikgu, kenapa cikgu buat saya sakit jantung?" Kata Fitri sambil memegang kepalanya. "Jantung bukan kat kepalalah" kata Nurul. Fitri tersedar.

"Eh, salah tempat" lalu Fitri mengalihkan tanganya ke tempat jantung berada. Nurul mengulingkan matanya lalu melihat kebelakang.

Dengar lagu nampaknya si Alien ni...

Terus muncul idea jahat didalam otak Nurul. Nurul terus merampas phone yang dipegang oleh Aina. Aina blur.

"Pahal dengan gigi arnab nih? Tiba tiba ambil keropok aku" kata Aina dengan suara yang mendatar. Rupa rupanya, Nurul tersalah lihat, dia ingat ditangan Aina tu phone, rupanya keropok.

"HAHAHAHAHA" gelak Nurul sambil masul kedalam bas.

[Dalam Bas]

"Cikgu berapa semua bas yang kita gunakan untuk buat kem perkhemahan ke Miri sana tu?" Soal Yulia kepada Cikgu Noraishah

"Manalah cikgu tahu" jawab cikgu pula. Yulia mengerutkan dahinya. "Saya tanya betul betulah cikgu"

"Betul, cikgu tak tahu, kamu hitunglah sendiri. 1A satu bas dgn 1B. 1C dgn 1D, 1E dan 1F, 1G 1H dan 1I. Dah berapa banyak bas?"

"Empat. Ouh, empat. Farrah! Kita guna empat bas!" Kata Yulia kepada Farrah. Farrah mengangguk.

"Neomu yeppeo yeppeo yeppeo"

"JJEORO!!!"

"Iskandar, bila kau nak publish ff kau? Berjanggut, bermisai, berjambang aku tunggu -.- kejam nye kau"

"Apiz! Cer senyum sikit?"

"KAu ada bawal biskut Dahlia tak?"

"Lady tak cantik, Lady cool okay. Cool! C.O.O.L"

"kau buat soalan macam ni. Apa maksud kau?"

"Kassim, Baba"

"HAHAHAHAHAHA!"

"JANGAN BISING! WEI!"

"Jap, Nashir mana?" Soal Fitri. Terus senyap satu bas.

Krik krik krik krik krik krik

"Woi, aku tanya ni"

Krik krik krik krik krik krik

"Okay PLD (Perkhidmatan Layan Diri)" Fitri terus merajuk.

"Aku kat sini. Heheheheheheheh" semua memandang ke belakang bas. Dan kelas 1A jerit....

"NASHIR! MAKAN BISKUT DAHLIA TAK AJAK!"

"Sorry, aku dah makan semua umph umph!"

"Apelah, bising betul dieorang. Aku nak buat ff pun susah" rungut Aina, lalu dia terus memaksimumkan volume lagu.

---

Setelah beberapa jam, mereka pun sampai di Miri. Mereka berkhemah dalam hutan. Tahun ini, SMK Toh Puan Datuk Patinggi Hajjah Normah mengadakan Kem Perkhemahan bagi tingkatan satu.

Selepas mereka cari tempat yang sesuai untuk berkhemah, mereka pun berkumpul untuk dengar arahan yang akan dilaksanakan selepas ini (duhh. Ayat -.-)

"1A dah ade semua?" Soal Cikgu Noraishah.

"Dah, semuanya cukup 17 orang cikgu. Takde lebih, takde kurang" Jawab Aina, Ketua Kelas 1A.

"Bagus" ringkas cikgu Noraishah.

Selepas itu mereka pun diarahkan untuk memasang khemah. Aina, Ellya, Nurul dan Fitri satu Khemah. Habislah, semua sama kepala otak ni. Confirm, malam nanti dieorang tak tidur :p

"Weyh, tempat ni bagus. Dalam semak" cadang Ellya. Aina buat muka cool. Fitri menepuk dahi.

"Kau nak ular masuk dalam Khemah ke?" Soal Nurul. Ellya mengeleng.

"Eii, tak nak aku. Nanti aku tak sempat raya haji" jawab Ellya

"Kenapa kau pilih dalam semak?" Soal Fitri pula. Ellya tersengih. "Hehe, sebab semak warna hijau" jawab Ellya

"-_- apela" Nurul dan Fitri membuat muka. Aina masih lagi dengan muka blurnya. Tiba tiba, Aina terpandang satu tempat yang paling sesuai.

"Wow, cantiknya. WOI! Situ wei!! WOI WOI WOI!!" kata Aina sambil menolak bahu Nurul dengan kasar.

"Woi woi woi je kau pahal?!" Soal Nurul. "Tuu" kata Aina sambil menunjuk kearah satu tempat.

"Jom pergi sana" kata Fitri.

Sewaktu memasang Khemah, group Aina, Ellya, Nurul dan Fitri yang paling bising. Terpekik, terlolong, terlalak macam orang gila disebabkan katak yang entah dari mana melompat kat atas Bahu Ellya.

Akhirnya kena tegur cikgu. Dalam hutan jaga perangai. Jangan macam macam, mulut jangan celupar. Tak dengar taklimat sewaktu kat Sekolah hari tu ke? Haa, ni mesti bercakap waltu bagi taklimat. Waduh, kena bebel. Padan muka. Haha.

Tiba tiba, Aina rasa macam ada orang perati dia. Aina rasa tak senangla -_-

Dia pun pandang belakang. Tiba tiba, dia nampak, bayang bayang hitam. Adake bayang bayang hitam waktu tengahhari? Ade kot. --'

Pada mulanya, Aina nak tegur. Tapi, bila ingatkan apa yang dibagitahu waltu taklimat hari tu, Apa apa benda yang pelik ke atau bau wangi ke, busuk ke walaupun bau busuk kentut kawan ke.. Jangan tegur..

Itu perkataan yang terlintas di dalam minda Aina.

"Hmm, ada aku kisah?" Kata Aina sebelum dia membantu Ellya dan yang lain pasang khemah.

(??)

"Apa ni?! Dia tak tengok aku?! Ni tak boleh jadi!! Aku kena umpan dia! Supaya dia boleh selamatkan Fairyland"

Tbc

--

Hello hello what? Hello hello what?

LuluSyahidah17 fitriayu11 muhdnaashiruddin

Okay tak -_-

Kalau tak okay. Komen, bukan maknanya aku marah okay :)

Adventure in The FairylandWhere stories live. Discover now