Hidayah Allah itu satu anugerah ..
Mencarinya perlukan pengorbanan ..
Tetapi bila sudah dapat kecapi ..
Manis nya hadir tanpa di duga ..
Begitu juga perjalanan kisah hidup Jannah .. seorang perempun yang tidak mengenal Islam, tetapi bersungguh-sungguh mencari kebenaran di muka bumi Allah .. Pahit nya pencarian .. manisnya hasilnya .. Hanya Dia yang tahu ..
********************
"Christy , mari turun makan , mummy da sedia your favourite food " jerit Madam Helen ibu kepada Christy . "yes mom ! wait for a minute . " Balas Christy acuh tak acuh sambil kembali ber'calling' dengan Clash Of Clans nya yang kian menjadi satu 'makanan' buat remaja hari ini . "Christy !" Jerit Madam Helen sekali lagi membuat kan Christy berhenti bermain dan segera turun ke bawah untuk menjamu selera . " Tomorrow you gonna be 18 years old , wanna present from us? " Tanya madam Helen . " its up to you mom " balas Christy lalu menyuap nasi ke dalam mulutnya . " ma, Daddy berapa hari stay kat London?" Tanya Christy. Bapa nya seorang CEO di sebuah syarikat yang sering bekerjasama dengan negara jiran dan yang sama waktu dengan nya . "Maybe for 2 weeks.." jawab Madam Helen . Tiba-tiba telefon Christy berdering , terpapar nama 'My love' di skrin telefon Christy menandakan buah hati nya menelefonnya . "Heyy beb . Wanna go out tonight with me" tanya Helix . " of course my boy . ambik I tau kat rumah" . " ok honey" .
Pada malam itu Christy hanya mengenakan baju t dan skrit yang paras nya hanya ke paha . "perfect" kata Christy sambil melihat wajahnya di cermin ruangan meja solek di biliknya.
"So, where we wanna go? " Tanya Christy setelah masuk ke perut kereta jenama Honda milik Helix . " you nak tengok wayang tak?" . "of course la dear" jawab Christy sambil memeluk tangan kiri Helix yang sedang memandu . " You so hot tonight beb" kata Helix . "terpikat ke? hahaa . so naughty " ujar Christy sambil menjelirkan lidah nya ke arah Helix . 'be patient Helix' kata hati Helix , pada saat itu dia merasa nafsu nya kian membuak-buak . Namun tetap ditahannya .
"Syok la you cerita tadi " Kata Christy berjalan sambil menguyah popcorn yang masih tersisa . "yaa of course biy" jawab Helix sambil merangkul pinggang Christy sambil berjalan menuju ke kenderaan ..
"aauuurr" Christy menguap menandakan mengantuk .
"biy, you tidor la dulu . nanti kalau da sampai I kejut you okay?" Kata Helix kemudian menghidupkan enjin kereta .
"k honey ."
*HOTEL
Helix membawa Christy ke hotel kerana pastinya warga rumah Christy sedang nyenyak tidur kerana jam menunjukkan pukul 12:26 minit pagi . Helix tidak mahu mengejutkan mereka , kerana itu dia membawa Christy ke hotel .
Dia meletakkan tubuh Christy ke atas katil tiba-tiba hati nya berdegub dengan laju . Helix memperhati tubuh Christy yang sedang nyenyak di buai nan mimpi indah . Helix mendekati Christy , dekat dan dekat dan .....
~~~~~~~~~~~~~
"Biy!" jerit Christy . Terkejut Helix lalu terbangun dengan hanya selimut sebagai pelindung diri . " what are you doing to me last night?" Tanya Christy serius "I .. " tergagap-gagap Helix menjawap .
"Have we done 'that thing ' last night?"
"ye .. yee.. yess . I am so sorry Christy but I cant to .." Belum habis Helix menjelaskan kepadanya , jari telunjuk Christy sudah berada di mulutnya menandakan 'berhenti bercakap' . Lalu Christy senyum . " its so care my boy, I am 18 years old . yes, this is my first present from my darling" jawab Christy selamba . Lalu tersenyum hingga ke pipi Helix lalu memeluk tubuh Christy . " I love you baby, I gonna take care of our son , promise" . " I hope so" .
YOU ARE READING
Terima kasih Tuhan !
RandomDakwah itu banyak caranya, Dakwah dengan akhlak itu yg trpenting . Jannah dahulunya bukan Islam.. Tapi semangat nya mencari kebenaran di permudahkan oleh Nya.. :') Kau sahabat yang tak lelah melayan karena ku.. Saat aku di buang keluarga trcinta...