PART 16

2K 205 1
                                    

SKOOL LUV AFFAIR

[ BTS DORM ]

" Nuguya ? " Soal Namjoon lalu membuka pintu .

" Yargh !! Jungkook ah ! " Jerit Naeun lalu terus memapah Jungkook .

Krik ~ Krik ~ Krik ~ Krik ~

Chorong pelik melihat kelakuan Naeun . // Bukan patutnya aku ke yang risau ? // Detik hati Chorong.

[ SKIP ]

[ FLASHBACK]

[ Eunmi , Jungkook POV ]

// Wargh !! Geram betul aku dengan minah gedik tu . klau x ramai orang tadi nak je aku bagi penampar // Bebel Jungkook di dalam hati sambil berjalan ke arah pintu dorm .

Sesampainya dihadapan pintu dorm , di pun meraba raba di sebelah pintu untuk mencari loceng . Memandangkan lampu koridor yang rosak maka kawasan disitu amat gelap.

Tiba tiba ada satu tangan yang menolongnya mencari loceng. Jungkook lantas menoleh kearah kiri dan mendapati Eunmi ada disitu .

" Eunmi yah ! Dimana awak selama ini ? " Soal Jungkook .

" Jungkook ah , Rantai yang amat berharga terdapat di seseorang yang amat berharga bagi awak . Didalam itu juga ada benda yang amat penting. Saya merayu dekat awak untuk ambil benda itu sebelum saya pergi " Kata Eunmi lalu hilang dari pandangan .

Jungkook mengetuk pintu bertalu talu namun beberapa minit selepas itu dia pengsan akibat terkejut dengan kejadian yang berlaku tadi .

[ END FLASHBACK ]

[ BTS DORM ]

Naeun tersedar perbuatan nya yang agak melampau batas . Dia berundur dan terus pergi ke meja makan yang mereka makan sebentar tadi .

Sedang ahli BTS dan Chorong sedang memapah Jungkook dan membawa Jungkook ke bilik , Naeun terlihat satu rantai di atas almari kayu yangaagak usang terletak disebelah TV.

// Rantai ni macam aku pernah tengok , Tapi dekat mana ? // Soal Naeun kepada diri sendiri .

// Eh , Ni bukan ke rantai yang Chorong selalu pakai tapi kenapa ada dekat sini ? // Kata Naeun .

// Baik aku simpan , mungkin rantai ini ada maksud disebalik tragedi ni semua // Bisik hati Naeun lantas memasukkan rantai kedalam poket bajunya .

[ SKIP ]

[ Sakura HighFlower Park ]

Jimin malas mahu balik ke dorm dimana dia tinggal . Di dorm , dia mungkin akan bertengkar dengan Jungkook walaupun perkara yang kecil .

Mereka diketemukan selepas 20 tahun , Jujur. Dia sangat rindukan Jungkook mahupun Eunmi, namun Jungkook bersikap terlalu dingin dengan dirinya .

Jimin mengusap rantai yang diberikan oleh Eunmi . Rantai itu berbentuk hati dan boleh dibuka dan didalamnya ada dua buah cermin . Rantainya berbentuk sangat antik seperti pada 1990-an.

Jimin membuka rantai itu dan dia mendapati ada satu nombor yang pelik kelihatan seperti plat satu kenderaan.

// KHS 18113 A , Apa ni ? macam nombor plat kereta je , tapi nombor daftarnya dah lama . kira kira 20 tahun lalu // Detik hati Jimin.

Jimin mengusap nombor itu dengan ibu jarinya tiba-tiba tanah yang dipijak nya bergegar sebentar.

" EH ! apa ni ? Asal bergegar ni , " Kata Jimin .

Disebabkan badannya tidak stabil dia pun terjatuh diatas tanah yang penuh dengan timbunan bunga .

" Annyeong Jiminnie ! " Kata seseorang disebalik pokok .

" Eo ? Nuguya ? " Jerit Jimin .

" Eunmi ssi ? " Soal Jimin dengan perlahan .

" Nae , " Kata Eunmi.

[ SKIP ]

Mereka duduk diatas sebuah bangku yang sedia ada di situ . Bangku itu terletak dibawah sepohon pokok sakura yang rendang dan berhadapan dengan sebuah tasik yang besar.

" Eunmi ssi ? awak kemana selama ni ? " Soal Jimin dengan perlahan .

" Saya di tempat yang sangat bahagia dimana saya tidak menyusahkan semua orang disekeliling saya ? " Kata Eunmi . *pegang tangan jimin*

" Eo ? Heaven ? " Kata Jimin dengan ragu ragu .

Eunmi mengangguk kepalanya dan memegang erat tangsn Jimin.

" Jinjja ? Macam mana awak boleh ada disana ? " Kata Jimin * tunjuk kelangit*

" Saya pergi kesana untuk tidak menyusahkan orang disekeliling saya . Macam awak dengan Jungkook . Janji dengan saya awak akan cari kebenaran disebalik semua ini *senyum* Annyeong ! " Kata Eunmi dengan riang dan hilang dibalik kabus yang tebal .

" Eunmi ssi ! Jaljjayo !" Kata Jimin . *meletakkan kedua tangannya untuk melaung*

// Jimminnie , pabo ! Saranghae ! Saya terpaksa lakukan semua ini untuk korang semua ! // Kata Eunmi didalam hati sambil menahan dari mengalirkan air mata .

[ FLASHBACK ]

1995

Setelah kembali dari SLA , Eunmi pulang ke rumahnya yang terletak berhampiran dengan rumah . Babak dia dibaling oleh Hyunsoo hanya gimik semata mata (boleh refer part7/8) Dia mengupah Hyunsoo ,seorang pemuda dibandar itu untuk berlakon watak itu . Cerita itu juga hanya dongeng dan direka oleh Eunmi sendiri .

Dia sudah serik menyusahkan orang disekelilingnya maka dia berbuat seperti itu . Pada fikiran Eunmi ,setelah dia mati jadi hubungan mereka akan lebih baik namun tidak . Dia kini menikmati saat terakhir hidupnya sebelum dia pergi . Doktor sudah mengesahkan penyakitnya sudah berada ditahap keempat dan akan meninggal 2 minggu dari sekarang .

Dia mahu menikmati sisa hidup terakhirnya dengan lebih aman dan tenang dan jauh dari masalah.

Selesai Eunmi membeli aiskrim di Kedai Serbaneka , dia menunggu sebentar untuk lampu isyarat bertukar hijau . Namun diatas jalanraya lengang kerana sekarang ini waktu bekerja untuk penduduk tempatan.

Eunmi melintas jalan raya yang besar itu tanpa ragu ragu malah dia sempat makan aiskrim itu dengan selamba sambil berjalan . Telinganya juga disumbat earphone dan dipasang lagu lagu balada yang mendamaikan hati .

Sebaik sahaja dia berada diatas jalan ...

BAM !!

Satu kereta berwarna merah sudah terlanggar Eunmi . Eunmi rebah diatas jalan raya dan badanya berlumuran darah mera yang pekat . Pemandu kereta itu takut dan hanya meninggalkan tempat kejadian.

Eunmi masih sempat membuka matanya dengan sedikit .

" KHS 18113 A " Kata Eunmi .

Dia mengagahkan dirinya untuk menulis sesuatu dirantai yang dipakainya menggunakan darah yang berlumuran dari badannya .

Sebaik sahaja Abjad A ditulis , Eunmi terus hilang dari dunia ini .

[ END FLASHBACK ]

BERSAMBUNG

Mian part ni agak bosan FOLLOW+VOTE+COMMENT !!! Annyeong .

SKOOL LUV AFFAIR [COMPLETED]Where stories live. Discover now