1.Nytt land, nya mål

17 1 1
                                    

Kalifornia.. Ljuva... Hemska Kalifornia! Nu finns någon här som säger Kalifornien äger! Inte för min del... Kalifornia står för min pappa Kent, solens strålar och killar... De tre saker som Inte är min favoriter. Mina tunga steg i sanden gör så att mina sår bara blöder. En meter kvar till pappas hus, pappas fina och stora hus vid stranden. Vid hörnet av huset ser jag min gamla, rostiga skateboard. Jag har slutat åka på den efter i höstas, vad som hände ? Jag gjorde tricks på rampen men jag failade och bröt benet.
Jag struntar i skateboardem och går in till huset.
"Åhh Veronica!" Kent kramar mig snabbt och sen tar jag av min läder jacka.
"Hej ke.... Jag menar pappa"jag går in på mitt gamla rum som är fullt med alla saker som jag gillade då. Mina affischer på kända skateboard ställe, mina böcker och mina gamla gosedjur. Jag suckar lätt och sätter ner mina väskor på golvet. Om ni undrar vrf mina sår blöder, jag vet inte hur men mina fötter få alltid stora sår som blöder lätt.
Jag öppnar mina väskor och tar ut mina kläder.
Mina gamla kläder sparar jag med de får vara under sängen.
Jag ställer mig vid den repiga spegel som massa texter står på.
Min nyaste borste åker snabbt igenom mitt långa, tunna hår.
Jag sätter i mina hörlurar och sätter på min spellista " Mcrpa's( Maiile, Carrie, Ronnie, Pelliper och Annie My crew) lista"
Det tar några timmar att packa upp sakerna så .....
Efter 2 timmar är alla affischer på väggarna borta och massa andra saker är där, kläder och sån är fixat.
"Veronica! Maten är färdig" Kent är världs berömd kock... I halva Italien ( min mamma bor där och jag bodde där).
Jag går snabbt ur de ny fixade rummet mot köket.
" En riktig italienare!" Säger han och har pizza och fanta på bordet.
" bara för pizza är italianskt betyder det inte att hämt mat är det."
Jag tar en bit och går in på mitt rum.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 01, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The skateboard team (swe)Where stories live. Discover now