1. Besöket

94 3 1
                                    

"Kom nu Moonilia vi blir sena!" Ropade Luna (Moonilias mamma)
"Ja, jag kommer. Ska bara hämta Piff" Svarade Moonilia
Moonilia Lovegood är dotter till Luna och Neville Lovegood. Hon är 11 år och ska börja sitt första år på Hogwarts. Till utseendet är hon som Luna fast i miniatyr. Hennes miniuggla Piff följer varenda steg hon tar och är en av hennes bästa vänner.
När Moonilia kommer ut har Luna redan kört fram bilen så hon hoppar in bredvid Neville i baksätet och så bär de iväg mot Harry och Ginnys hus.
När de är framme vid huset kommer Albus och Rosie utfarande ur huset.
"Moonilia  äntligen Albus var nära att själv gå och hämta dig" utbrast Rosie.
"Det var jag inte alls, du bara hittar på" sa Albus och blev blossande röd om kinderna.
"Ja ja ja om du säger det så" sa Rosie med ett stort flin på läpparna.
"Albus kom in istället för att stå där och frysa!" hördes Ginnys röst ropa.
"Vi gör som Mamma säger och går in"sa Albus.
När de var inne i huset hade Harry och Ginny dukat fram en fantastisk måltid med nästan allt man kunnat önska sig. Det fanns kyckling, köttfärspaj, tofu, bacon, ägg, korv, sallader, potatis och några andra pajer. När de ätit så att de blev proppmätta gick de upp på Albus rum.
"Vilket elev hem vill ni hamna i på Hogwarts?" frågade Moonilia
"Jag vill hamna i Gryffindor, Hufflepuff eller Rawenclaw" sa Albus snabbt.
"Jag med, det vore fantastiskt med alla utom Slytherin"Sa Moonilia lite drömmande.
"Ja precis. Ska ni ta med något djur?"frågade Rosie.
"Jag ska såklart ta med Piff, jag går ingenstans utan henne" svarade Moonilia.
"Jag ska ta med min kattuggla Woodie, du då Rosie?"sa Albus
"Min katt So..." sa Rosie.
Det knackade på dörren och Hugo (Rosie lillebror) och Lilly (Albus lillasyster) kom in.
"Mamma säger att ni måste sova nu!"sa Lilly.
Så de gick ner, sa "godnatt" till alla och så gick Rosie och Moonilia upp till James gamla rum som de skulle dela på. Väggarna var helt täckta med quidditch-affischer, stora små långa och breda, man såg nästan inte den rödmålade väggen bakom. I ett hörn bredvid fönstret stod en våningssäng och mitt emot stod ett tomt skrivbord.
"Okej vill du sova högst upp?"frågade Moonilia.
"Ja gärna om det är okej med dej?"svarade Rosie
"Ja jag ville sova nere"sa Moonilia.
Så de packade upp sina saker, bytte till pyjamas och somnade direkt.
--------------------------------------
Jag vet att det första kapitlet blev lite kort. Men hoppas att ni gillar den❤️

Harry Potter och Tecknet från de dödaWhere stories live. Discover now