Vroeger fantaseerde ik altijd de hele dag door samen met mijn beste vriendin, Nienke hoe het zou zijn om samen te studeren. Samen op kamers, zonder onze ouders leven en de beste tijd van onze levens hebben.
Vandaag word onze fantasie werkelijkheid.
'Nikki opstaan!' Schreeuwt mijn moeder van onder aan de trap. Ik zucht diep en draai me eigenwijs nog een keer om. 'Nikki, ik meen het. Eruit!' Schreeuwt ze weer. Ik grinnik zachtjes. Ze kent me te goed. Ik ga rechtop zitten. Schreeuw een 'ja.' Naar beneden zodat mijn moeder stopt mijn schreeuwen en wrijf in mijn ogen. Ik kreun als ik op de klok kijk. Het is pas half 7. En het is vakantie..
Oh shit ja. Vandaag ga ik verhuizen. Ik spring super entoushiast uit mijn bed en trek de kleding aan die ik gisteren heb klaar gelegd. Dat doe ik normaal echt nooit maar ik heb hier zo veel zin in! Ik loop naar de badkamer en borstel mijn haar door. Ik doe make-up op en loop naar beneden voor ontbijt. 'Goedemorgen!' Zeg ik vrolijk tegen mijn moeder. 'Goedemorgen.' Zegt ze afwezig. Ze is met haar iPad bezig. Waarschijnlijk zit ze weer een spelletje zoals Candy crush te spelen. Daar is ze echt verslaafd aan. Ik loop naar de kast en pak een kom. Ik pak melk en cornflakes en gooi dat bij elkaar. Ik doe er een lepel bij en ga dan aan de tafel zitten. 'En, heb je zin om te gaan studeren?' Vraagt mijn moeder opeens veel meer geïnteresseerd. Ik knik heftig en slik de hap cornflakes door. 'Heel erg veel.' Zeg ik vervolgens.
Dan gaat de bel. 'Dat zal Nienke wel zijn.' Zeg ik. Ik blijf zitten. Die komt zelf wel binnen. Twee secondes later hoor ik de deur open gaan. 'Heey.' Schreeuw ik. Nienke komt de keuken binnen. 'Goedemorgen.' Zegt ze nog wat slaperig. Ze gaat aan tafel zitten en kijkt rustig toe hoe ik mijn eten opeet.
Als ik dat gedaan heb spring ik op. 'Laten we gaan!'
-
Wauw, is mijn eerste woord als ik de nieuwe kamer van Nienke en mij binnen stap.
Ik zie dat er een klein woonkamertje is. Met zes deuren. Twee aan de rechterkant een drie aan de linker. En dan ook nog de deur waar we doorheen komen natuurlijk. Dit is echt veel luxer als dat ik in gedachtes had. Ik dacht dat we een kleine kamer met twee bedden en een badkamer zouden krijgen, maar dit.
Wauw.
Entoushiast lopen Nienke en ik ieder naar een van de slaapkamers. Ik gooi mijn koffers op het bed en kijk rond. Het is nog wat kaal maar dat gaat helemaal goed komen. Ik open vast mijn koffer en ruim de kleding op in de kast. Ik leg alle boeken neer op het bureau en zet nog wat laatste dingentjes zoals foto lijstjes en Andere leuke dingentjes neer.
Dit is al een stuk beter. Ik loop weer naar de woonkamer en zie dat Nienke ook al klaar is.
'Zullen we maar even het campus gaan verkennen?' Vraag ik haar. Ze knikt en staat op. Samen lopen we onze kamer uit.
JE LEEST
University - One direction
FanfictionNienke en Nikki zijn al sinds de kleuterschool beste vriendinnen. En nu is het eindelijk zover.. Studeren! Ze gaan samen op kamers en ontmoeten twee hele leuke jongens. Word het wat tussen hun? En hoe gaan Nienke en Nikki het uit houden om elke dag...