Linnéa:
Den 7/6 2015:
Mitt mål den här sommaren var att inte bli kär, men det hände precis, jag blev kär i en kille som heter Felix. Jag lovande att jag inte skulle bli kär i någon, men allt sket sig. Jag skulle tillbaka till Simon igen, efter sommaren då vi tog en paus. Men hur ska jag göra nu? Jag kommer inte kunna klara av att göra slut med honom när skolan börjar. Men det kommer aldrig att funka, jag hatar att krossa någons hjärta, speciellt någons som jag har känt sedan BB, sen kommer Felix som Katia och jag föll pladask för honom. Vi har blivit vänner och känner varandra bättre men jag faller bara mer och mer för honom.Mamma, jag skulle kunna behöva lite hjälp nu....
Jag stängde igen min skrivbok och gömde den bland mina underkläder. Min mobil plinga till och jag log när jag såg vem det var.
Felix 10:13:
Hej beauty, vill du hitta på något?Linnéa 10:13:
Haha beauty? Visst, vad vill du göra?Felix 10:13:
Jo jag tänkte typ stranden?Linnéa 10:13:
Visst! Hörs sen då!Felix 10:14:
Jadå, hämtar dig vid 10:45!Linnéa 10:14:
Okej, ses!Felix 10:14:
Ses!Jag slängde iväg mobilen till andra sidan av sängen och gick till min garderob, jag plockade fram ett par shorts och en magtröja sedan tog jag på mig min bikini.
~••~
Jag stod och väntade på Felix utanför min dörr. Vi båda bor i Värmdö fast han i den södra delen och jag i den norra delen. Jag hörde hur ett mopedljud kom närmare och jag tittade åt vänster och där kom Felix i sin svarta och neongröna cross. Jag log lite och började röra mig från min ytterdörr.
"Hej" log Felix och gav mig en hjälm.
"Hej" log jag tillbaka och tog på mig hjälmen sedan satte jag mig bakom honom.
"Håll i dig" sa han och jag höll i honom hårt runt midjan. Han började köra snabbt mot stranden.
~••~
Jag gav Felix hjälmen och han la den i det lilla utrymmet under sitsen.
"Så vad har du gjort den här veckan?" Frågade han och jag ryckte på axlarna.
"Inget, alla är utomlands och jag är kvar i kalla Sverige, vad har du gjort den här veckan?" Frågade jag och la ut min handduk på sanden. Felix gjorde detsamma och sedan tog han av sig tröjan.
"Jag har repat lite med bandet, vi ska snart åka till USA, om två och en halv vecka, vi ska åka över hela USA och uppträda" log han och jag tog av mig mina kläder. Vi la oss ner på handdukarna och pratade lite då och då.
"Ska jag fråga killarna ifall dom vill komma?" Frågade han och jag nicka. Jag brydda mig direkt inte och fortsatte att sola. Istället för att sola så tog jag fram mobilen och skrev en tweet.
@linneamosally: Do you know that feeling when you are in love with someone but you don't know if he feel the same?
Efter typ fem sekunder så hade jag fått 100 favoritmarkeringar och några kommentarer. Jag svarade och retweetade några och skrattade åt några roliga. Mitt i allt så började min mobil att ringa och pappas namn ploppade upp på skärmen.
Linnéa:
Ja hej!Pappa:
Hej gumman, jag tänkte bara säga att du kommer få stanna i Stockholm några veckor längre, jag har så mycket jobb just nu.Linnéa:
Okej, har du ringt och berättat Katia?Pappa:
Ja, och hon går med på det. Så om ungefär tre veckor så får du åka hem till Sunne igen.Linnéa:
Okej, men jobba inte ihjäl dig nu, du är den ända jag har kvar efter mamma.Pappa:
Okej, jag kommer inte jobba ihjäl mig, jag lovar, men nu så får du ha det så kul så hörs vi någon gång.Linnéa:
Jadå, puss!Pappa:
Puss!Jag la på och tittade mot Felix som redan tittade på mig.
"Vad hände med din mamma?" Frågade han och jag tittade snabbt bort från honom.
"Jo, hon jobbade som polis och med pappa, under ett fall så blev hon mördad, när jag var 14" svarade jag, mina tårar hade börjat rinna utan att jag hade märkt det och jag var i Felix's famn.
"Förlåt för att jag fråga" sa han medlidande och jag log lite.
"Det gör inget, du visste inte" sa jag och torkade bort mina tårar.
"Ska vi bada?" Frågade han och jag nicka. Vi började röra oss mot vattnet och jag doppade bara fötterna.
Felix:
"Jag kan inte bada Felix, det är iskallt" hörde jag Linnéa ropa när jag hade vatten upp till midjan, jag vände mig om och såg hur Linnéa bara hade doppat fötterna.
"Kom igen! Det blir varmare när du har doppat dig!" Ropade jag tillbaka och började röra mig mot henne.
"Felix nej!" Sa hon och började backa upp ut vattnet. Jag skratta lite och slängde henne över min axel.
"Felix släpp ner mig!" Utbrast hon och jag skakade på huvudet.
"Felix snälla!" Bad hon och jag skakade återigen på huvudet. Jag släppte mer henne i vattnet och doppade sedan mig.
"Jag hatar dig Felix!" Skrek hon och jag började skratta.
"Så farligt var det väll inte" skrattade jag och hon gav mig en jag-kommer-att-döda-dig-blick. Jag började skratta ännu mer och följde med henne upp mot stranden.
"Så ni började bada utan oss?" Sa Oscar med en ledsen min och jag nickade.
~••~
"En kompis ska ha en fest ikväll, vill ni gå?" Frågade Ogge när vi hade varit en stund hemma hos Linnéa, eller Katia då, jag nickade och tittade bort mot Linnéa som satt och skrev i en bok.
"Vad skriver du?" Frågade jag och hon stängde snabbt igen boken.
"Inget" svarade hon och började röra sig upp mot hennes rum. Jag lyfte på ena ögonbrynet och följde henne med blicken tills hon försvann in till hennes rum. Min blick vandrade tillbaka till killarna som satt och flinade.
"Vadå?" Frågade jag och dom skratta.
"Är du lite kär eller?" Frågade Omar och vickade må ögonbrynen.
"Nej" svarade jag lite för snabbt och dom började skratta.
"Joho" skrattade Ogge och jag skakade på huvudet.
"Erkänn" sa Oscar och jag suckade.
"Okej, jag är väll det" erkände jag och dom hoppade på mig.
_________Okej, så döm inte det första kapitlet, det blir bättre längre in, okok!