NELJÄ

663 38 6
                                    

''Tää on ihana! Sun on pako sovittaa tätä'' Nicola sanoi tyrkyttäen minulle valkeaa neuletta.

''Nicki, en mä tarvitse neuletta, nyt on melkein kesä'' vastustelin.

''Ei se haittaa''

''Ei, Nicki''

''C'moon Maddie, älä oo noin tylsä'' hän sanoi painokkaasti ja työnsi minut sovituskoppiin. Puuskahdin ja kokeilin paitaa ylleni. Se kieltämättä näytti ihan hyvältä. Nicola kiskaisi verhon auki ja näytti tyytyväiseltä.

''Sun on pakko ostaa toi''

''Enpä tiedä..''

''Sitten mä ostan sen sulle''

''Okei'' virnistin.

''Tiesin, että sanot noin'' Nicola naurahti ja veti verhon kiinni.

''Sulla ei varmaankaan ole illalle mitään suunnitelmia?''

''Ei, miten niin?'' kysyin kun astuin ulos kopista. Nicola nappasi neuleen minulta:

''Me pidetään vähän hauskaa tänään'' hän sanoi salaperäisesti ja suuntasi kassalle.

''Mitä sä tolla tarkotat?'' nauroin seuratessani häntä.

''Me tarvitaan cocktailmekot'' Nicola sanoi.

''Ollaako me menossa johonkin yökerhoon? Ootko ajatellut sitä faktaa, että me ollaan liian nuoria?''

''Oh.. no ehkä meiltä ei kysytä henkkareita'' hän mietti:

''Yritetään edes''

''Okei'' sanoin epäilevästi ja aloin katselemaan mekkoja iltaa varten.

''Tarvitsetko apua?'' kuulin heikon änen viereltäni. Käänsin katseeni ja huomasin kuinka vanha, lyhyt nainen katseli minua arvioivasti:

''Oletpa pitkä tyttöseni''

''Öh..''

''Ja hoikka. Sinun pitäisi työskennellä mallina'' hän jatkoi ja kiersi minua ympäri.

''Öh, kiitos. Kai?''

''Kokeilepa tätä'' nainen sanoi ja tyrkkäsi minulle mustan mekon.

Otin mekon ja kipitin sovituskoppiin nainen kintereilläni.

''Mitäs minä sanoin, se on täydellinen. Kokeilepa näitä'' hän sanoi ja ojensi minulle kultaiset korkokengät:

''Kyykisty'' hän käski ja pujotti kaulaani kultaisen kaulakorun.

Nicola pysähtyi niille sijoilleen nähdessään minut mustassa pikkumekossa.

''Katsopa'' vanha nainen sanoi ja kiepautti minut kohti peiliä.

''Sä näytät ihan joltain seksijumalattarelta'' Nicola hengähti.

''Nicki!'' sihisin hampaideni välistä.

''Totta se on'' nainen sanoi olkiaan kohauttaen ja lähti palvelemaan seuraavaa asiakasta.

''Onko mun pakko?'' voihkaisin ja katselin itseäni peilistä.

''Miksi sä edes kysyt kun vastaus on ilmiselvä. Kyllä, kyllä sun on pakko''

**

Vaatehuoneeni alkoi täyttyä pikkuhiljaa. Purin matkalaukkuni ja laitoin uudet vaatteeni esille. Siellä oli vielä valtavasti tyhjää tilaa, mutta se ongelma oli varmasti korjattavissa. Kävelin paljain varpain olohuoneeseen ja käänsin television päälle.

''Poikabändi One Directionin Harry Styles on-''

Eikö televisiosta oikeasti tullut muuta?

The Different Ones II H.S. in FinnishDonde viven las historias. Descúbrelo ahora