VIISI

640 37 0
                                    

Kun astuin ulos rakennuksesta, näin pitkän mustan limusiinin pönöttävän kadulla. Suuni loksahti auki. Tuntui, että sitä oli tapahtunut aika paljon tänne muutettuani. Benjamin naurahti ja ohjasi minut autolle:

''Anteeksi tästä'' hän sanoi.

''No ei mua haittaa'' nauroin.

''Oon ilonen siitä, että te muutitte tänne'' mies sanoi:

''Tai siis, meillä on niin paljon yhteistä''

''Niin kai'' hymähdin. Benjamin katsoi minua silmiin ja antoi kuskille osoitteen.

''Tässä menee heti, tee olosi mukavaksi'' hän sanoi ja sulki silmänsä.

''Missä Scott on?''

''Meidän kesäkodissa Hamptonsissa. Siellä ei olla käyty sitten viime kesän niin Scott meni katsomaan, että kaikki on okei''

''Aaa, teidän pitää joskus näyttää se paikka mulle'' sanoin.

''Tietty'' mies virnisti:

''Me ollaan siellä luultavasti koko kesä, oot tervetullut koska tahansa''

''Oi, kiitos'' hymyilin:

''Onko Hamptons kiva paikka?''

Benjamin avasi toisen silmänsä ja loi minuun huvittuneen katseen:

''kysytkö sä tota ihan tosissas?''

''No en mä ole koskaan käynyt Hamptonsissa'' puolustauduin.

''Mutta joo, Hamptons on ihan kiva, varsinkin kesällä. Scott haluaisi asua siellä, oikeasti. Scott rakastaa sitä paikkaa''

''Kuinka iso teidän asunto siellä on?''

''No se on oikeastaan isän, mutta me ollaan ainoat jotka käy siellä, varsinkin nyt kun isä ja äiti asuvat Mauilla''

''Eikös Maui ole-''

''Havaijilla, joo''

''Oih, oon aina haaveillut lomasta siellä''

''Ääh, Havaiji ei ole kovin kummoinen, itse tykkään enemmän Euroopasta''

''Ootko sä aina asunut New Yorkissa?'' kysyin jonkun ajan päästä.

''En, oon kotoisin Bostonista ja muutettiin Trentoniin kun olin ehkä 10-vuotias. Isä aloitteli huoltamoa silloin ja pikkuhiljaa se alkoi menestyä. Kun olin 17 me muutettiin New Yorkiin, aluksi Queensiin. Firma laajeni koko ajan ja aika pian me muutettiin jo Manhattanille ja aloin opiskelemaan Columbiassa. Ihan pian mun valmstumisen jälkeen tapasin Scottin ja nyt asutaan Upper East Sidella'' Benjamin kertoi.

''Wau'' naurahdin ja näpräsin takkini helmaa:

''Mitä sä opiskelit?''

''Kirjallisuutta ja taloustiedettä''

''Okei'' vastasin ja muistin Harryn sanat eiliseltä:

''Mistä sä tiedät Harry Stylesin?''

Benjamin jäykistyi istuimellaan:

''Kuinka sä tiedät siitä?''

''No, öh, tavallaan tapasin hänet eilen ja hän sanoi, että mun pitäisi varoa näppejäni sun kanssa. Miksi se niin sanoi?''

''Noh.. mun isä ja Harryn isoisä eivät ole ihan parhaita kavereita'' mies vastasi äänensävyllä, jota en ollut kuullut hänen suustaan koskaan aiemmin, kylmästi. Katsoin häneen kohottaen kulmiani. Benjamin huokaisi:

''Hänen setänsä on myös autobisneksessä mukana, New York oli hänen paikkansa, mutta sitten mun isä tuli sekoittamaan pakkaa. Noh, Styles suutahti siitä, kukapa ei, ja nyt me ei olla edes puheväleissä. Itse asiassa mun isä ja Harryn setä oli yhtiökumppaneita jonkin aikaa ja me oltiin kavereita Harryn kanssa kun oltiin nuorempia, mutta sitten tuli One Direction ja mun isä ja Harryn setä riiteli aika pahasti''

The Different Ones II H.S. in FinnishOù les histoires vivent. Découvrez maintenant