Astuessamme kahvilaan monet asiakkaat katsahtivat ensin meihin kuin kehen tahansa, mutta lähes kaikki kääntyivät katsomaan uudelleen ja supattivat jotain seuralaisilleen tai ottivat ''salakuvia'' puhelimillaan.
''Hei Harry, mitäs tänään saisi olla?'' kaunis, nuori tarjoilija kysyi flirttaillen ja loi minuun murhaavia katseita.
''Kaksi ruokalistaa, kiitos'' Harryn vahva brittiaksentti muistutti minua Manchesterista ja huomasin pienen koti-ikävän kalvavan:
''Meidän pitäisi mennä ulos''
''Ulos?''
''Tiedäthän, treffeille'' Harry sanoi katsoen minua silmiin kun tarjoilija toi ruokalistoja.
''Niinkö meinaat?'' naurahdin.
''Jep'' Harry sanoi painokkaasti. Tarjoilija näytti entistäkin vihaisemmalta.
''Haen sut perjantaina seitsemältä''
''Ootko ihan varma, ettei mulla ole jotain tekemistä perjantaina?'' nauroin ja aloin selata annosvaihtoehtoja. Tämähän ei ollutkaan mikään halpa paikka.
''No onko?''
''No nyt ilmeisesti on'' virnistin ja Harry hymähti.
''Mitä sä otat?'' hän kysyi jonkun ajan kuluttua.
''Ei mitään hajua'' sanoin kauhistellen hintoja.
''Ota mitä haluat, mä maksan'' Harry sanoi kuin asia olisi itsestäänselvyys.
''Ei sun tarvitse'' yritin vastustella.
''Oot oikeassa, mutta mä haluan''
''Kiitos'' sanoin hymyillen.
''Oletteko jo päättäneet?'' tarjoilija kysyi tullessaan pöytämme viereen.
''Linssikeitto'' Harry tilasi ja haukotteli.
''Kanasalaatti, kiitos''
Tarjoilija kirjasi tilauksemme ylös ja kiiruhti pois.
''Mitä sä olet ajatellut tehdä? Tai siis, miksi tulit jo nyt Isoon Omenaan, kouluthan alkaa vasta syksyllä'' Harry kysyi oikeasti kiinnostuneen kuuloisena.
''Muutin mun kämppiksen, Nicolan, kanssa nyt jo, koska me haluttiin tutustua tähän kaupunkiin kunnolla, ettei olla ihan hukassa eikä löydetä edes koulua'' naurahdin.
''Aivan, varmaan ihan hyvä idea''
''Miksi sä muutit tänne? Tai siis, mikset muuttanut Englantiin?''
''Noh, olin muutenkin melkein kaiken vapaa-ajan Jenkeissä, joten päätin sitten jäädä tänne. Muutan ihan varmasti takaisin Englantiin jossain vaiheessa, mutta en nyt ihan vähään aikaan''
''Linssikeitto ja.. kanajuttu'' tarjoilija sanoi happamasti ja laski annokset eteemme.
''Hän on selvästi vähän ihastunut suhun'' nauroin ja otin aterimet.
''Mä en suoraan sanottuna välitä'' Harry sanoi ja katsoi minua silmiin:
''Onko sulla suunnitelmia tälle illalle?''
''Mun on pakko mennä kotiin illaksi'' sanoin valitellen.
''Okei, joku toinen kerta sitten''
''Tietty'' hymyilin.
''Nähdään perjantaina!'' Harry sanoi lämpimästi kun astuimme ulos kahvilasta.
''Nähdään'' vastasin iloisesti.
''Pukeudu kivasti'' hän sanoi vielä silmää iskien ennen kuin lähti päinvastaiseen suuntaan.
Suuntasin lähimpään metrotunneliin, josta pääsisin takaisin Brooklyniin samalla miettien mitä äsken oikein tapahtui.
VOUS LISEZ
The Different Ones II H.S. in Finnish
Fanfiction20-vuotias Madison Keeler muuttaa opintojen perässä Manchesterista New Yorkiin. Hän kuitenkin törmää heti ensimmäisinä päivinään uudessa kaupungissa Harry Stylesiin, maailmankuulun poikabändin One Directionin laulajaan. Madison oli vain pikkutyttö...