6

17 0 0
                                    

Pov. Sophie

Ik ren snel m'n huis in laurie is er nii dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Ik ga op m'n bed zitten als ik de deur hoor. Ik zit huilend op m'n bed. M'n deur gaat open snel veeg ik m'n tranen weg maar ze blijven komen dus word het moeilijk om ze te verbergen. Dan zie ik m'n moeder staan. 'Wat is er schat?' Vraagt ze. Ze komt op m'n bed zitten. 'Nou ik maakte het uit met rein en hij werd boos omdat ik zei dat ik al 3 weken niks meer voor hem voelde en nu is hij boos en kon ik hem niks uitleggen maar ik wil zoveel vertellen maar durf het ook nii.' 'Waarom maak je het dan ook nu pas uit ik snap wel dat hij boos word.' Ik snap het ook wel maar ik vond het moeilijk en wilde hem geen pijn doen.' 'Wat gebeurde er daarna?' 'Ik rende weg' 'waarom?' 'Soms is het makkelijker om gewoon weg te rennen dan je probleem onder ogen te zien.' Zeg ik huilend. 'Kom hier.' Zegt m'n moeder. Ze neemt me in een knuffel.
*1 uur later*
M'n moeder is weg en ik lig weer op bed. Ik staar naar m'n muur en denk na met wat er allemaal is gebeurd. "Rein wil me vast nooit meer zien" zeg ik tegen mezelf. De bel gaat en snel loop ik naar beneden de deur gaat open en daar staat Daan. 'Wat is er?' Vraag ik. 'Mag ik binnen komen?' Ik maak een beweging van kom binnen. Hij loopt naar binnen en ik sluit de deur. 'Ga maar op de bank ofzo zitten.' Hij gaat op de bank zitten en ik tegen over hem. 'Wil je iets vertellen?' Vraag ik. 'Ja' ik kijk hem aan. 'Sophie voel je iets voor mij?' Nee niet deze vraag he! Denk ik 'Daan het is net uit met rein.' 'Ja maar gewoon een vraag' ik knik 'je voelt dus iets voor mij' 'ja en jij voor mij?' 'Ik ook voor jou' 'oké en nu? Was dat alles wat je wilde weten zo klaar?' 'Zou je iets willen beginnen?' 'Een relatie?' 'Ja een relatie' 'nee het is net uit met rein dat kan ik hem toch nii maken!' 'Ik snap wat je bedoeld maar bij rein zie je daar echt niks van' 'waarvan?' 'Dat het net uit is' 'hoezo?!' 'Hij heeft die oude truc gedaan bij zon meisje die foto's maakt van hey mag ik een knuffel en als die dan een knuffel geeft dan z'n nummer in der tas stoppen.' Ik kijk hem stommig aan 'echt?' 'Ja sorry.' Ik sta op en hij ook. Ik pak de sleutel en loop naar buiten met Daan achter me aan. Ik loop naar hun huis. Als ik er ben bel ik aan. Owen opent de deur. 'Hoi soof' zegt hij. 'Hallo' zeg ik. Ik loop naar binnen. Daan en Owen staan bij deur zacht te praten en lopen dan naar de kamer toe waar rein en Nils zitten. Rein ziet me nii en Nils wel. Nils staat op en gaat bij Daan en Owen staan. 'Bro waar ga je heen?' Zegt rein en dan ziet hij me. 'Sophie! Wat doe jij hier ga dit huis uit. Je bent hier voor mij maar voelt niks voor me wat hell doe je hier dan?' Roept hij. Ik loop naar hem toe. En als ik vlak voor z'n gezicht sta dat ik z'n adem tegen me aan voel wat steeds sneller gaat zeg ik. 'Jij hebt het hele facking recht niet om dit te zeggen vuile lul.' Hij kijk me geschrokken aan. 'Waar praat jij nu weer over?' Ik schud met m'n hoofd en lach zacht 'een meisje versieren terwijl het nu 10 seconden uit is. Ik jou gevoelens sparen door niet met Daan te nemen.' Hij kijkt me aan en dan naar beneden. 'Hoe weet je dat? En hoezo gevoelens sparen jij maakte het uit omdat je op Daan bent.' 'Hoe denk je.' 'Daan' 'klopt en dat laatste ja ik maakte het uit en ja dat deed ik omdat ik op Daan ben maar jij,' ik duw hem zacht weg 'versiert een,' ik duw hem nog iets verder 'facking meisje die je,' nu duw ik hem nog iets verder 'amper kent' ik duw hem en hij valt hard op de bank. Ik wil weg lopen 'vieze slet die bent!' Roept hij. Nils enzo kijken me aan. Ik draai om en ga voor hem staan en pak z'n shirt vast ik trek hem helemaal tegen me aan en zeg 'je bent echt geen goede vriend.' 'En jij zoent met iedereen en bent een slet' zegt hij. Ik laat hem los en duw hem weg. 'Ga maar lekker met Daan zoenen man!' Zegt hij. 'Zal ik zeker doen.' Ik loop naar Daan toe en doe wat rein zei. 'Zo blij.' Zeg ik met m'n arme wijd. Ik loop weg en klap de deur hard dicht. 'Rot jong' denk ik.

Pov. Nils

De deur klapt hard dicht en rein kijkt nog steeds naar Daan geschrokken en Daan kijkt rond Owen en ik zijn helemaal tegen elkaar aan gaan staan omdat we bijna bang waren. 'Nou dat ging lekker.' Zeg ik. Rein kijkt me dreigend aan en zegt 'fack jou wie heeft haar binnen gelaten?' We kijken Owen aan. 'Owen?' Zegt rein 'Ja sorry rein ik wist niet dat ze over de zeik was.' Zegt hij. 'Jij facking rot jong alsjeblieft dat zie je toch dat kind is het spoor bijster echt breng haar naar psycholoog ofzo echt waar en jij Owen ga alsjeblieft weg!!' Zegt rein. Hij loopt naar Owen toe.

Pov. Rein

Ik loop naar Owen toe. 'Volgende keer als je haar nog een keer zo binnen laat dan zorg ik dat ze zo tegen jou doet.' Ik wil weglopen maar iemand rukt aan m'n arm. 'Welke mogool zegt dat zij naar een psycholoog moet?' Hoor ik Daan zeggen. 'Dus je gaat haar nu mooi beschermen mooie vriend ben jij zeg beetje zoenen met m'n ex terwijl het net misschien 2 uur uit is ofzo.' 'Jij vuile homo dat klopt en ze is normaal jij bent stom en als je nog een keer zo over haar praat dan zie je wel verder.' 'Dreigement?' Vraag ik. 'Nee gewoon een waarschuwing want ja ruzie is natuurlijk nergens voor nodig.' Zegt hij met een kleine glimlach. Ik loop naar de bank en ga tv kijken.

Kan ik het aan?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu