Täcket har snurrat sig runt mitt ben, jag kränger av det och ser mig sömnigt omkring. Hm... halv åtta... Jag sätter mig hastigt upp,
"HALV ÅTTA?! Coraline! Vi kommer bli sena!" ropar jag ut medan jag snubblar upp ur sängen och börjar ta på min klädnad. Coraline sätter sig sömnigt upp och ser på mig.
"Huh? Va?"
"Upp med dig! Vi kommer vara sena till lektionen!" hasplar jag ur mig medan jag frenetiskt försöker få någon ordning på mitt hår, jag ger snabbt upp och sätter upp det i en enkel hästsvans.
Coraline och jag springer ner till allrummet där Joshua står och väntar på oss,
"Ni är sen-"
"Jaja, vi vet, kom igen nu. Vi måste hinna äta innan lektionen börjar." säger jag och går med raska steg förbi honom. Jag ser i ögonvrån hur Coraline och Joshua tar varandras händer.
Vi halvt springer till Stora Salen för att hinna äta innan lektionen, salen är nästan tom på elever fem över åtta på morgonen. Några få elever sitter vid Gryffindor bordet, tre elever vid Hufflepuffs bord och självklart ett gäng på 15-16 personer vid Slytherin bordet. Vi tre sätter oss ner på våra vanliga platser och börjar äta vår frukost. Jag känner mig faktiskt lite hungrig för första gången på över en vecka.
"Skönt att se dig äta ordentligt igen Penelope." mumlar Joshua mellan tuggorna, Coraline ler mot mig och jag ler mot dem.
"Jag fick brev från Severus... Det första brevet på fem veckor. Och, han gav mig en bok innan han åkte, jag har inte kunnat öppna den tidigare för det har känts så fel men han skrev ett par ord till mig i den och nu känns allt så mycket bättre. Nu vet jag att han finns där och att han tänker på mig, att han saknar mig." säger jag medan vi reser oss upp från bänkarna för att ta oss till lektionen i Örtlära.
"Va skönt att höra vännen, jag är glad att du mår bättre. Nu kanske du kan spendera lite mer tid med att skratta med oss istället för att rynka pannan i biblioteket?" säger Coraline och puffar mig lite i sidan. Jag skrattar åt henne,
"Haha, ja kanske det, om ni två turturduvor vill det och kan hålla er ifrån varandra så pass länge att jag faktiskt kan tala med er." blinkar jag tillbaka, vi delar alla ett härligt skratt innan vi går in i växthuset där professor Sprout precis ska börja vår lektion tillsammans med Hufflepuffs år sex elever.
Dagarna passerar, jag spenderar fortfarande mycket tid i biblioteket men nu spenderar jag även mycket tid tillsammans med mina två bästa vänner. Eric har börjat sköta sina studier och fått upp många utav sina betyg vilket lett till att jag känner mig behövd och uppskattad. Jag har inte fått några fler brev från Severus men jag är nu säker på att han tänker på mig.
Klockan tickar på väggen och jag vaknar utvilad på morgonen av den första dagen i december. Det är lördag, underbara lör-
"Snö?!" jag slänger mig upp ur sängen och springer fram till fönstret i vår sovsal. Ett brett leende placeras över mitt ansikte, mina ögon stora av förundran.
"Den första snön..." mumlar jag och ser på det tjocka lagret utav pudersnö som täcker marken, det måste vara minst 60 centimeter djup snö, kanske mer. Jag klappar upphetsat händerna och slänger sedan av mig pyjamasen och klär på mig underställ, mina svarta jeans, ett svart linne med ett vackert lila mönster över bröstet och min tjocka stickade tröja. Jag tar till sist på mig mina vinter boots med hög snörning och min dunjacka.
Coraline sover sött i sin säng och jag drar upp täcket så att hon inte ska frysa innan jag lägger i lite mer ved i kaminen som står mitt i rummet för att sedan lämna sovsalen.
YOU ARE READING
~Förbjuden Romans - 2 - Ett Slut, En Början~[HP FF - Snape]
Fanfiction~Förbjuden Romans - Ett Slut, En Början~ är andra delen i trilogin Förbjuden Romans med huvudkaraktären Penelope Lovegood som är min egna skapelse. ______________________________________________ Penelopes liv vänds ännu en gång upp-och-ner när hon...