Şu son zamanlarda aşırı derecede tartışmasını gördüğüm konu, aslında en başından beri vardı. Uzun zamandır da bir şeyler yazmayı düşünüyordum.
Öncelikle şu sayfalara yakın olun;
Felsefe Taşı : 265-266 (sonu ve başı)
Zümrüdüanka Yoldaşlığı sayfa : 824 ve 836 arası, 861, 862, 863
Ölüm Yadigarları : 611, 613, 615, 616, 617.
James kendini beğenmişin tekiydi. Severus'a hep kötülük yaptı. Lily kendini James'in kollarına attı.
Zümrüdüanka Yoldaşlığı bu konu hakkında en çok bilgi edinebileceğimiz kitap bence.
James'in kendini beğenmiş olmadığını iddia eden yok, ki onun en yakın arkadaşları da bunu söylüyor.
Sayfalara bakarsanız görürsünüz, iki taraf da boş değil. James kadar Snape de karşılık veriyordu, boş durmuyordu.
Özellikle 862. ve 863. sayfada.
"Annem nasıl oldu da evlendi onunla?" diye sordu Harry perperişan. "Ondan nefret ediyordu!"
"Yoo, etmiyordu," dedi Sirius.
"Yedinci sınıftayken onunla çıkmaya başladı," dedi Lupin.
"James'in havası biraz indikten sonra," dedi Sirius.
"Ve insanlara sırf eğlence olsun diye uğursuzluk büyüsü yapmaktan vazgeçince," dedi Lupin.
"Snape'e bile mi?" dedi Harry.
"Eh," dedi Lupin ağır ağır, "Snape özel bir durumdu. Yani, James'e lanet yapmak için en ufak fırsatı kaçırmazdı; James'in de bu durumu öyle eli kolu bağlı hazmetmesini bekleyemezdin, değil mi?"
Bunu Lupin söylüyor, ki onun sözlerine güvenmek gerekir. Eğer sayfayı açtıysanız devamını da okuyun. Ve yazdığım diğer sayfaları da tabii.
Lily konusunda da, Snape James'e karşı 2-0 öndeydi. Hem Lily'i önceden tanıyordu, güvenini kazanmıştı hem de trende olan şeyler. Lily'de iyi bir izlenim bırakmamıştı.
Severus Snape, daha okula başladığında Karanlık Sanatlar'a karşı çoğundan daha fazla bilgiliydi, zaten zamanla arkadaş ortamıyla da bu ortaya çıktı. Bulduğu büyüler de var.
James Karanlık Sanatlar'dan nefret ederdi. Ve ne kadar kendini beğenmiş olursa olsun, Lily'nin peşini bırakmadı, elindeki fırsatları da tepmedi. Snape Lily ona inandığı halde ona "Bulanık," dedi. İnanmayı da geçtim, Lily o sırada James'le kavga ediyordu, Snape için. Bu dokunmaz mı? Lily gibi birine dokunmaz mı gerçekten? Bence dokunur. Çocukluklarında Muggle-doğumlu olmanın bir fark yaratmayacağı yalanına onu inandıran Snape'ti. Buna rağmen ona Bulanık dedi.
Lily James'e ne zaman aşık oldu, ne kadar süre nefret ediyor gibi yaptı bilmiyorum. Tek bildiğim Snape'ten umudu keser kesmez James'in kollarına koşmadı. Onunla 7. sınıfta çıkmaya başladı. Sirius'un deyimiyle "Budala gibi davranmayı bıraktıktan sonra."
Lily, James'in nefret ettiği Karanlık Sanatlar'la uğraşan Snape'i savundu, James'in yaptığı her hareketten tiksiniyormuş gibi davrandı. James her şeye rağmen onu gerçekten sevdi. Sanki seviyormuş ama yaptıkları umrunda değilmiş gibi davrandı ama sevdi. Çabaladı. Belki kırıldı ama görmezden geldi, kim ne derse desin.
O Safkan'dı ve Potterların son varisiydi. Asil bir soyu vardı. Bunu hiçbir zaman umursamadı. O kötü biri değildi. Belki de sadece istediğini kolayca elde edebileceğine inanıyordu, şımartılmış ve ilgi görmüş bir çocuk olduğu her halinden belliydi.
Snape Harry'i korudu. Lily'i sevdiği için korudu belki, belki de James'e Şamarcı Söğüt olayı için minnettar olmak istemediğindendi. Daha farklı bir ihtimal : ikisinin de ölümünden sorumlu sayılırdı.
Snape bencilce sevdi ve her Snape&James tartışmasında söylediğim gibi "Sevgi fedakarken aşktır."
Snape kehaneti elbette "gitsin ve onları öldürsün" diyerek söylemedi, Harry daha doğmamıştı o zamanlarda. 1 Ağustosta doğsaydı muhtemelen kehanetteki çocuk olamazdı. Ama Snape daha kötüsünü yaptı, Dumbledore'a yalvarırken Lily'i korumasını istedi. Nasıl bu kadar bencil olabilirdi ki? Lily'i hiç mi tanımamıştı yani? Lily'nin nasıl sevebileceğini düşünmemişti? Lily ve James birbirini deli gibi seviyordu ve her şeyden önemlisi Harry'i tüm dünyadan çok seviyorlardı. Dumbledore'un aşağılayıcı sözleri üzerine "Hepsini koru." dedi.
Eğer Snape bencilliğinden vazgeçip sadece Lily için Harry'i korusaydı, ona daha iyi davranırdı. James'e olan benzerliği kalbini de ondan aldığını göstermezdi.
Kim ne derse desin, Harry kusursuz bir birleşimdi. Kusursuzdu demiyorum, kusursuz bir birleşimdi diyorum.
Gözler kalbin aynasıdır. Harry kalbini de Lily'den almıştı, Snape'in görmek istediği bu değildi ama. Gözleri dışında hiçbir şeyinin Lily'e benzediğine inanmak istemedi, çünkü Harry James'in oğluydu ve ona çok benziyordu.
Evet, benziyor sayılırdı, James birilerini koruma iç güdüsüyle hareket ediyordu, arkadaşlarına aşırı güveniyordu. İksirde de annesine hiç ama hiç benzemiyordu.
Harry anne ve babasının neden öldüğünü öğrendikten sonra bile kendi arkadaşlarına güvenmekten vazgeçmedi. Öyle ki Hortkuluk sırrını bir tek onlarla paylaştı.
Snape Neville'den de nefret ediyordu, Seçilmiş Kişi olmadığı için. Ne kadar... saçma değil mi? Sanki onun elinde olan bir şeymiş gibi.
Ya da Harry'nin elindeymiş gibi...
Ah, belki de Snape'i Harry'e karşı sinirlendiren başka bir şey de babasını kahraman olarak görmesiydi.
Hakkı da vardı. Harry okul zamanına dair hiçbir şey bilmiyordu. -Öğrendiğinde de Sirius'la konuşmuştu zaten-
Onu öldükten sonra bile -4.sınıfta- koruyan James ve Lily'di. Harry'nin ona bu kadar güvenmesi ve kahraman gibi görmesi çok normal.
Snape, çok çekti. Gerçekten ona bir şey demiyorum. Peter onun gözünün önündeyken, sırf Voldemort ona güvensin diye bir şey yapmadı ona. Zor. Birine hala aşıkken gizlemek, onu öldürene itaat etmek ve göründüğünden çok farklı olduğu halde suçlanmak, her şeyden önemlisi tüm bunlara sesini çıkaramamak.
Her ne olursa olsun, James'i suçlayamazsınız. O Lily'le zorla evlenmedi. Oğlunun ve aşkının ufacık bir kurtulma ihtimali için asasız mücadele etmeyi kabul etti. Kaçabildiği yere kadar kaçmadı.
Lily'e "sürtük" diyen gördüm. Ne demek o? Ayrıca Lily aşık olmuştu. Yani Snape ve James eşit olsaydı ve James'i seçseydi de bir şey diyemezdiniz. En önemlisi bu.
Lily, Snape'le olsaydı o asla Voldemort'a katılmazdı. Onu kurtaracak tek kişi Lily'di ama onu terk etti.
Ah, pekala, bu yarı yarıya doğru olabilirdi. 1. cümle için konuşuyorum.
Önce şunu söyleyeyim, kimin kimi ne yönde değiştireceğini bilemezsiniz.
Yine de, Lily kararlı biriydi, Snape onun yanındayken katılmayabilirdi.
Diğer kısma gelirsek Lily onu terk etmedi, bunu üst taraflarda da söyledim. O zaten Karanlık Sanatlar'a batmış durumdaydı.
En çok istediğim şeylerden biri de onların hikayesini ayrı bir kitapta, bunları hiç bilmeden okumak olurdu heralde.
Fikirlerinizi duymaktan mutluluk duyacağım. Ancak "saygı" çerçevesinde.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Snape, James, Lily
FantasySon zamanlarda giderek arttığını fark ettiğim bir tartışma konusu hakkındaki düşüncelerim. Kapak : dobbysonsuz