"Olivias pers"
Pip pip piP
Det var klockan som ringde.
Jag tog upp mobilen och gick in på insta, checkade igenom flödet och la sedan ner mobilen för att gå in och duscha.
När jag hade duschat klart gick jag ner för att göra mig min frukost som oftast består av en smoothie.
När jag hade druckit upp den gick jag upp för att klä på mig.
Jag tig på mig blåa adidas byxor och en gothia tröja som jag fick när jag spelade gothia.
Till det tog jag en keps och ett par Vans.
Jag tog min penny bord och skrek hejdå till familjen och sen började jag åka till skolan.Jah går i 3 ring i ett fotbolls gymnasie.
När jag kom fram till skolan började vi matte sen fotboll och sen var det lunch efter lunchen slutade vi och jag och min kompis Agnes tog våra penny boards och började åka hemmåt.
Efter ett tag började Agnes prata
(A:Agnes O:Olivia)
a: jo men kan inte vi dra upp till Stockholm nu i helgen efter skol avslutningen ?
O: jo shit det skulle vara sååå kul.
A: ja men har redan frågat om jag får och det får jag
O: jag frågar direkt när jag kommer hem, vi sesEfter det började Agnes åka åt ett håll och jag ett.
När jag kom hem gick jag direkt och frågade mamma om jag fick och sån tur fick Jah.
Jag tackade och gick för att käka något.Dagen gick och jag gick och la mig.
Nästa dag som jag vaknar av att klockan piper jag jag samma rutin som igår.
Efter skol avslutningen drar jag hem och packar för Agnes skulle komma till mig om 1 timme.Precis när jag packat köart hör jag Agnes öppna dörren och säger att vi ska åka.
Jag säger hejdå till familjen och tar med min packning.
Vi går på tåget och sätter oss till rätta.
Jag skulle bo hos daff min morbror och Agnes skulle bo hos sin faster Marie.När tåget var framme ser jag daff komma gåendes mot mig, vi ger varandra en kram och jag säger hejdå till Agnes som går iväg med sin faster Marie.
När jag kommer hem till daff går jag upp till det rummet jag alltid har och börjar packa upp.
När jag packat upp sätter jag mig i fönster karmen och njuter av att äntligen vara framme i Stockholm, en perfekt början på sommar lovet.
YOU ARE READING
Ditt leende gör mig svag O.E
Short StoryJag är Olivia 18 år jag har isblåa ögon och blont midje långt hår. Mer får ni se i denne berättelsen.