YHDEKSÄN

580 32 8
                                    

Harryn asunto oli kaikin puolin upea. Hänen varakkuutensa huomasi joka esineestä, pikkuisesta elefantista, joka kökötti kiiltävän, tumman puulipaston päällä eteisessä, suureen taulutelevisioon ja vaikuttaviin äänentoistolaitteisiin olohuoneessa.

''Haluatko sä jotain juotavaa?'' Harry kysyi keittiöstä.

''Cokis kelpais'' hymyilin ja istuin sohvalle.

''Okei''

Harry käveli olohuoneeseen kaksi tölkkiä käsissään ja ojensi toisen minulle ennen kuin istui viereeni.

''Koska sä olet viimeksi käynyt kotona?'' kysyin pian.

''Liian kauan aikaa sitten'' Harry vastasi kurtistaen kulmiaan:

''Mutta menen kesällä pidemmäksi aikaa''

''Mmh''

''Koska sä oot suunnitellut meneväsi kotiin?''

''Varmaan vasta jouluna'' vastasin ja näpräsin tölkkiä.

''Haluaisitko sä jäädä yöksi?'' Harry kysyi pian.

''Ummh, joo, vaikka''

''Okei, kiva'' hän sanoi hymyillen.

**

''Onko sulla koskaan ollut haaveena opiskella mitään muuta kuin oikeustiedettä?'' Harry kysyi kun olimme päässeet Brooklyniin, jotta saisin haettua vaihtovaatteita.

''Lääkäriksi, opettajaksi, eläinlääkäriksi.. melkein kaikkea'' nauroin.

''Jos One Directionia ei olisi niin olisin varmaan lukenut myös oikeustiedettä tai fysioterapeutiksi'' Harry sanoi ja kaatui sängylleni.

''Niinkö?''

''Joo'' hän hymähti ja nousi istumaan. Puhelimeni alkoi soimaan ja Harry nappasi sen yöpöydältä, koska oli lähempänä:

''Eikös Miley ole sun sisko?''

''Joo, voit vastata siihen jos uskallat'' virnistin. Harry vastasi samanlaisella virneellä ja näin hänen hymykuoppansa kun hän nosti puhelimen korvalleen:

''Hei Miley, Harry tässä sä voit-'' Harryn lause jäi kesken kun Miley alkoi ilmeisesti kiljumaan puhelimeen:

''Joo kyllä olen'' Harry nauroi:

''Ei, Maddie pakkaa vaatteita koska se tulee mun luokse yöksi''

''Mitä?'' muodostin kysymyksen huulillani, mutta Harry iski vain silmäänsä.

''Joo, Maddie on mun tyttöystävä'' hän sanoi katsoen minua suoraan silmiin ja tunsin lämmön tunteen sisälläni'

''En mäkään malta odottaa sun tapaamista, mutta mä annan puhelimen Maddielle, nähdään myöhemmin! Joo, moikka!'' Harry nauroi ja ojensi puhelimen minulle.

''Moikka'' tervehdin siskoani ja vedin samalla laukun vetoketjua kiinni.

''Tajuaksä kuinka paljon mä säikähdin kun soitan sulle ja sitten Harry vitun Styles vastaa?''

''Oliko sulla jotain asiaa?'' kysyin ja suuntasin vessaan hakemaan hammasharjaa.

''Ei itse asiassa, ajattelin vaan kysellä miten menee, mutta sulla on ilmiselvästi jotain tekemistä. Mutta Skype joskus lähiakoina?''

''Joo, miksei''

''Harry sanoi, että sä olet sen tyttöystävä''

''Niin?''

''No ootko sä?''

Naurahdin.

''Madison''

The Different Ones II H.S. in FinnishDonde viven las historias. Descúbrelo ahora