KYMMENEN

615 32 9
                                    

''Joo, mennään vaan'' sanoin ja kurotin laukkuani kohden, mutta Harry ehti napata sen ensin.

''Mä otan tämän'' hän sanoi ja otti mustan laukun käsiinsä. Harry nappasi minua vyötäröltä ja löysinkin itseni pian hänen rintaansa vasten painautuneena ja katsoin hänen vihreisiin silmiinsä. Harry katsoi minua hetken silmiin ennen kuin painoi hellän suudelman huulilleni.

''Mennään'' hän sanoi irtautuessaan suudelmasta ja nappasi käteni omaansa. Olin jättänyt valkoiset tennarini jalkaan, joten kävelimme suoraan ulos.

''Moikka Nicki!'' huikkasin ovelta ja kuulin vaimean vastauksen. Ron oletettavasti tulisi tänne yöksi. Astuin ulos asunnosta pidellen Harryn kädestä ja päästin irti vasta kun olimme hänen mustan maasturinsa vierellä. Istuin etupenkille ja katsoin Harry kiersi etukautta kuskin puolelle ja heitti laukun takapenkille.

''Kuinka kauan sä olet asunut täällä?'' kysyin kun ylitimme Brooklyn Bridgea.

''Pari kolme kuukautta'' Harry sanoi keskittyen liikenteeseen:

''Ootko sä koskaan ollut Amerikassa?''

''En, en ikinä ennen'' nauroin.

''Eli sä et ole koskaan ollut täällä ja silti muutit?''

''Joo'' nauroin. Harry naurahti myös:

''Kuinka kauan sä aiot asua täällä?''

''Ainakin mun opiskeluajan, muutan varmaan takaisin Manchesteriin tai Liverpooliin sen jälkeen. Tai sitten jään tänne, saa nähdä. Entä sä?''

''Joku päivä muutan ihan varmasti takaisin Britteihin, se on kuitenkin mun koti''

''Ymmärrän''

''Mutta en nyt ihan vähään aikaan'' hän sanoi ja vilkaisi minuun hymyillen ennen kuin pysäytti auton maanalaiseen parkkihalliin, joka sijaitsi hänen kotinsa alla. Harry nousi autosta ja oli kiertänyt toiselle puolelle ennen kuin tajusin avata vyötäkään.

''Tuletko sä?'' hän kysyi pidellen ovea auki ja heilutellen Range Roverinsa avaimia käsissään.

''Joo'' hymähdin ja nousin autosta. Harry nappasi laukkuni takapenkiltä ja poimi käteni sitten omaansa. Lähdimme kävelemään kohti hissiä ja Harry heilautti avainkorttiaan sen vieressä olevaan tunnistimeen, Astuimme hissiin ja Harry painoi kerroksensa nappia.

''Onko sulla nälkä?'' hän kysyi kun oli heittänyt laukkuni makuuhuoneeseen.

''Oikeastaan joo'' huomasin vastaavani.

''Okei, hyvä''

''Mitä sä tarkotat?''

''Istu alas, näet sitten'' hän virnisti ja työnsi minut sohvalle istumaan.

''Harry''

''Sulje suusi, yritän olla romanttinen'' hän sanoi vakavana, muttei pystynyt pidättelemään pientä virnettä.

''Okei, miten vaan'' naurahdin ja Harry suukotti nopeasti päälakeani ennen kuin meni keittiöön.

Harry oli kolistellut keittiössä jo kiitettävän aikaa ja kiersin samalla asuntoa ympäri. Eteisestä näki suoraan olohuoneeseen, joiden suurista ikkunoista avautui näkymä Manhattanin ylle. Suuri taulutelevisio kökötti seinällä ja sen alla olivat äänentoistolaitteet ja jonkin sortin pelikonsoli. Valkea kulmasohva, beige karvamatto ja tumma, matala sohvapöytä. Nojailin korkeisiin kirjahyllyihin ja katselin keittiössä hääräävää Harrya.

''Mitä sä teet?'' kysyin ja Harry kääntyi välittömästi ympäri.

''Älä kurki!''

''Koska sä olet valmis?''

The Different Ones II H.S. in FinnishWhere stories live. Discover now