" Kim olduğu ne zaman var olduğu bilinmiyor ama asırlarca varmış ve ne zaman kime görüneceği asla kestirilemiyor." Sesini olabildiğince kısarak bunları söyledi karşısında oturan kuzenlerine. Sessizlik bütün bahçeyi kaplamıştı bir anda. Biraz önce sürekli öten kafesteki hint bülbülü sanki uyuma numarası yapıyor gibi gözlerini sıkı sıkı kapatmış,tüylerini kabartmıştı. Irmak kuşun bu halini görünce istemsiz titredi. Kafasını Orçun'a çevirip " Harikasın kuzen biz değil sadece, bülbülümüz bile korkmuş baksana!" diye kıkırdadı.
Gece olunca bu küçük tatil beldesinde ki ortak yazlık evlerin de bahçedeki bambu köşelerine çekilip birbirlerine sokulup korku hikâyeleri anlatmak -dinlemek eğlence anlayışlarıydı.
Irmak kuşu alıp içeri girerken " ohh minik kuşum nasılda üşümüş,seni şimdi sıcacık yerine koyacağım" dedi.Kuş kafasını kaldırıp Irmak'ın yüzüne baktı, kafasını sırtına çevirip gözlerini kapattı. Irmak " Biliyor musun minik bülbül , senin en çok umursamaz halini seviyorum." Kuşu her zamanki yerine salonun büyük penceresinin dibine koydu. " iyi uykular tatlım" deyip zaten açık olan ışığın kuşun rahat uyuyabilmesi için kapattı. Bahçeye geri dönüp " İyi geçer millet!" dedi sonra bıyık altından gülümseyerek " Dikkat edin Orçun'un o salakımsı yaratığına" kahkaha atıp arkasını döndü içeri girerken tam, Orçun" Mal mısın kızım bunu ben şeyimden uydurmuyorum çok sağlam bir yerden okudum" diye bağırdı. " Irmak kahkahasını daha yükselterek gülmeye devam edip merdivenleri çıktı. Odasına gidip yatağına oturdu. Parmak arası terliklerini çıkardı.Yatağına uzandı, başını yastığa koydu gözlerini kapattı.Bir anda gözlerini açtı. Hint bülbülünün çığlık çığlığa sesleriyle ürperdi.Yerinden kalıp bir solukta merdivenleri atlaya atlaya indi. Salona yöneldi karşısında Orçun , Ayça, Gökfen'i gördü.
Gökfen ve Orçun aynı anda güldüler . Orçun " Ha kuzen Korktun mu? " dedi imalı imalı baktı. Irmak şaşkın şaşkın bakıp " Ne oluyor burada kuş niye öt.." Konuşmasını bitiremeden esnedi aslında bu esneme bir rahatlamaydı; kuş kafesinde durumu iyi görünüyordu. Gökfen " İyi geceler demek istedim kuşuna fakat kafesin içine uzattığım yeşillikleri beğenmedi." Irmak hemen mimiklerini değiştirip " Kuşu uykusundan uyandırırsan tabii ki beğenmez!" deyip kafese yöneldi kafesi alıp hiç birşey demeden arkasını dönüp odasına çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Düş Kurutan
Mystery / Thriller"Gece veya gündüz olması şizofreni saplantısından alı koymaz."