Zombie Apocalypse

69 6 1
                                    

Twee levenloze witte ogen keken mij aan. Ik stak mijn mes dwars door een oog en vervolgens stak ik mijn mes nog twee keer door zijn hoofd heen. Nee het was geen mens, ik ben geen moordenaar. Er is een zombie Apocalypse, dus ja overal zijn zombies. In onze wereld walkers genoemd.  Zombies zijn dode mensen waar alleen een deel van de hersenen is herstart, het komt allemaal door een virus. Een virus wat iedereen bij zich draagt. Waneer je sterft, word je herboren als een levenloos wezen, die hongerig is naar hersenen en niet alleen hersenen alles wat in een mens zit. Er zijn niet alleen walkers, je hebt runners en killers. Killers zijn mensen die de overlevenden proberen te beschermen, ze proberen de stad veiliger te maken en de zombies uit te roeien. Een runner is een overlevende, iemand die nog niet is gebeten en nog steeds compleet mens is. Ik ben een runner en binnenkort een killer, ik probeer mezelf levende te houden. Ja ik hoorde je denken. Waarom ik de walker vermoorde met een mes? Omdat geluid walkers aantrekt, dus wanneer ik hem neerschiet, wordt ik de volgende dag wakker met een horde walkers bij mijn voordeur. 

 Mijn familie is al getroffen door het virus, tenminste dat is wat ik denk, ik ben ze kwijt geraakt nadat het virus uitbrak. Ik ben de enige over van de familie Bennett. Mijn naam is Lucy, Lucy Bennett. Ik zal je vertellen over mijn eerste dag in de zombie Apocalypse. 


"Lucy, er is een code rood uitgegeven, er komt een grote storm aan, kom je even naar beneden het nieuws bekijken?", "Ja mam ik kom er aan". Zuchtend liep ik naar beneden, ik houd er niet van om het nieuws te bekijken. Altijd komt er slecht nieuws nooit iets vrolijks, als het überhaupt vrolijk nieuws is gaat het over beroemde mensen die trouwen, vreemdgaan of whatever....Het nieuws stond al aan. Die stem van Jerry Adams (de vaste nieuwslezer) samen met zijn collega Lana Johnson. Mam keek geschokt naar het nieuws en zette het geluid aan. "Mam, wat is er aan de hand?" Ik keek snel naar het nieuws.

"Naast het feit dat er code rood is uitgegeven moeten we mededelen dat de grootste nachtmerrie werkelijkheid wordt. Niemand dacht ooit dat het mogelijk was maar er is een groot virus uitgebroken. Niet een virus als Ebola, duizend malen erger. Wij adviseren iedereen om een veilige plek te vinden en om vooral niet meer naar buiten te gaan totdat er duidelijk wordt wat er allemaal aan de hand is en de situatie onder controle is." "Dank je wel Jerry" zei Lana. "Het virus tast de hersenen van de mens aan waardoor een langzame pijnlijke dood volgt. Waarna er door het virus opnieuw de hersenen worden herstart, maar niet de gedeeltes met de herinneringen en de persoonlijkheid. De mens wordt een levenloos object wat hongerig is naar andere mensen". "Het is al eerder genoemd er is een zombie Apocalypse gekomen" zei Lana. 

Ik zakte op de grond en alles drong langzaam tot me door. Dit is niet mogelijk dacht ik, een zombie Apocalypse, dat gebeurt alleen in series en films. Ik kijk zelf the walking dead, Izombie en meer van dat soort series. Ik houd ervan, allemaal dingen die nooit echt kunnen gebeuren, net zoals teenwolf. Maar een serieuze zombie Apocalypse, dit is niet mogelijk. Ze houden ons voor de gek. Dat kan toch niet, nieuwslezers kunnen dat toch niet doen? Ik begon te paniekeren, nee dit is niet waar..... Dit kan niet waar zijn!! Ik begon te hyperventileren. Mijn moeder begon ook te paniekeren en mijn ouders begonnen te huilen. Dit kan niet waar zijn. Ik kreeg teveel adem en werd licht in mijn hoofd, vervolgens viel ik flauw. 

Dat was inderdaad de eerste dag dat ik hoorde dat er een virus was uitgebroken. Ik ben nu inmiddels een half jaar verder en heb geleerd voor mezelf te zorgen. Ik was een killer en een runner. Ja ik weet het, het zijn Amerikaanse woorden maar dat is hoe we ze noemen. Net zoals in de series. Sommige noemen ze lopers, sommige noemen ze de lopende dood. Ik noem ze walkers. Welkom in mijn wereld; de zombie Apocalypse.





Zombie Apocaplypse (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu