SM'in Gerçek Yüzü

4.6K 76 62
                                    

Arkadaşlar bu haberi okuduğumda şok geçirdim gerçekten.Doğru mu değil mi bilmiyorum ama yorumlara baktığımda herkes inanmış gibiydi.Bunu size de göstermek istedim bakalım siz ne diyeceksiniz.

1.Şiddet

Bir keresinde bir grubun maknaesi sahneye bir maskeyle çıktı.İnsanlar onun bir önceki gün kayıt şirketi tarafından ciddi bir şekilde dövüldüğünü ve yüzünün gerçekten çok kötü bir durumda olduğunu ortaya çıkardılar. Ama hala sahneye çıkmak ve hayranlara banyoda düştüğünü anlatmak zorundaydı.Aynı gruptan başka bir üye büyük konserlerinde sahneye çıkmadan önce enjeksiyon al
mıştı.Bu, şirketin kemiklerini kırana kadar ona vurması yüzündendi,ama konseri iptal etmek imkansızdı,bu yüzden enjeksiyon almak zorunda kalmıştı. Ve bu konser diğerleri gibi günde bir şov olanlardan değildi,şov günde iki defaydı.Bu Shinhwa'nın Andy& Junjin'iydi

2.Para unsuru

Kore'de bütün Asya'da meşhur olan bir grup vardı.Çin'e gittiklerinde,oradaki fanlar onlara dünya kadar hediye verirlerdi.Sonunda fanlar bunun yerine temel olarak yiyecek vermeye başladılar,çünkü onlar için yiyecek en önemli şeydi.Sahne arkasında dinlenirlerken,insanlar tüm mekanın etraftaki yiyecek paketleriyle darmadağınık bir halde olduğunu gördüler.Genellikle bu sorumsuz şirket yüzünden iyi yiyecekler yiyemezlerdi. Bu grup H.O.T.iydi.

Bir çok artist gruplar halinde gelir ve para dağıtımından sonra çok az bir miktarla ayrılırlardı.Ve para diğer performanslara yatırım olarak kullanılmak zorundaydı.Binlerce genç yetenek alır ve onları yıllarca eğitirler.Eğitim süresince çocuklar yaşamları için ödeme yapmak zorundalar ve tek bir kuruş alamazlar.Bu şey,bir artist olabilme şansı,Harward Üniverstesi'ne girebilme şansından daha düşük.Birazcık büyümeleriyle beraber muhtemelen düşük ücretli arkaplan dansçıları olacaklar.

3.Andy

Onunla ilgili en meşhur meselelerden biri "maske" mevzusu.Lee Soo Man tarafından dövülmüştü ve performans yaparken maske giymek zorundaydı.Şirket banyado düştüğünü ve 8 dikişi olduğunu duyurdu.ikincisi Andy Shinhwa'yı terk etmeye ve Amerika'ya geri dönmeye zorlanmıştı,ama fanların ısrarı ve Shinhwa üyelerinin birliğiyle sonunda gruba geri döndü. Üçüncü olay Andy 6 tane başağrısı hapı aldı ve kendi canına kıymaya kalktı.bu 22 martta oldu,çünkü üniversiteden reddedilmişti ve askeri hizmet meselesine bağlı olarak Kore dışına çıkmaya izinli değildi.Çok şükür ki ailesi feryadını duydu ve onu hastaneye yetiştirdi.ama hastaneye vardıktan sonra tedavi olmamakta ısrar etti ,hatta annesi ve büyükannesinin yalvarmasından sonra bile.Doktor sonunda zorla tedavi etti.



4.JTL



JTL SM'yi bıraktıktan sonra iki albüm çıkardı,doğru düzgün performans yapmadılar. Bütün yoğun programları SM tarafından iptal edildi,ve klipleri tv'de hiç gösterilmedi.JTL'den Jang Woohyuk bir keresinde günlüğüne bu promosyon sezonu olduğu için çok meşgul olmaları gerektiğini ama çok boş oldukları ve bütün gün hiçbir şey yapmadıklarını yazmıştı.


5.TVXQ/DBSK

Aslında Changmin'in dövüldüğü olay doğru.Lee Soo Man bir bayan artistin meşhur olmasını istiyordu ve ondan meşhur olmak için Changmin'le dedikoduları olmasını istemişti.Changmin bunu sert bir biçimde reddetti ve LSM gerçekten çıldırdı,ve diğer insanlardan onu dövmesini istedi. Hatta orda şunu söyleyerek durdu "Ölmediği sürece dövün". Changmin otele döndü ve dördü oradaydı. Changmin'in kötü durumunu görünce Jaejong neredeyse ağlamıştı.Başka bir keresinde de LSM Changmin'i 3 gün 3gece dinlenmeksizin çalışmaya zorlamıştı.Diğer gün ateşi 38 derceye kadar çıktı ve bu konudan kimseye bahsetmedi.Lee Soo Man ona performansa çıkması için ısrar etti ve 3. gün bayıldı.Dördü ağladı.Bir başka zaman Yunho ve Jaejong LSM tarafından dövüldü ve bu gerçekten korkunçtu.Changmin, çocukları dövmeyi durdurması için ağlayarak ve yalvararak diz çöktü.Yoochun birinde sahnede ağladı ve neredeyse LSM tarafından dövülüyordu.ama Kim Dongwan onu kurtadı ve onu korumak için dördünden ona yakın durmalarını istedi.Jaejong bir keresinde ağzı kanayana kadar dövüldü ama kazayla düştüğünü söylemek zorunda kaldı.LSM bir üyeyi kovmak istedi ama Changmin eğer gerçekten bir üyeyi atmaları gerekiyorsa kendinin de gidebileceğinde ısrar etti. Changmin'in dramasında, snow flower, başrol kadın oyuncusu Go ara ile "yatak sahnesi"oynaması gerekiyordu.Changmin yeterince tecrübe sahibi olmadığından(daha önce öpüşmemişti bile) bu özel sahneyi çekmemekte ısrar etti.Lee Soo Man çok kızgındı ve aniden herkesin önünde Changmin'e gerçekten ama gerçekten çok sert tokat attı çünkü Changmin'in bu sahneyi çekmesini istiyordu ama yine de Changmin bu sahneyi reddetmeye devam etti böylece yönetmenin bu sahneyi kaldırmaktan başka bir seçeneği kalmadı.

6.SHİNHWA

Shinhwa'nın SM'yi terk etse de ismini koruyabilmesi için Eric'in ailesinin yüklü miktar para ödediği söyleniyor.Shinhwa adını koruyabilmek için ve eski şarkılarını söylemeye devam edebilmek için para ödemek zorundaydı ve şimdi bile bazen bunun için şimdiki sanatçılara izin veriliyor,Super Junior'un Shinhwa'nın eski şarkılarını söylemesi gibi.



Rastgele birkaç olay daha:

BoA hala eğitimdeyken SM'nin sahibi,LSM,H.O.T ve Shinhwa üyelerine ona nasıl dans edileceğini,şarkı söyleneceğini öğrettirtdi.H.O.T ve Shinhwa üyeleri kendi programlarıyla çok meşguldü ama yine de ona öğretmek zorundaydılar.BoA sabırsızlandığında veya hayal kırıklığına uğradığında üyeler daha çok uğraşırlardı. Ama LSM hep BoA'yı tuttu. Ve aşırı olanı Lee Soo Man H.O.T ve Shinhwa üyelerine vururdu.

Lee Soo Man gruptan en populer olanları tutardı.Eski H.O.T için LSM Kangta ve Heejun'dan gizlice SM'yle yeniden kontrat imzalamalarını istemişti,H.O.T kontratı bile bitmeden önce.Kangta ve Hee jun bunu yaptı, diğer 3 üye ayrılırken.

Lee Soo Man ayrıca H.O.T'ye düşük ödeme yaptı. H.O.T ayrıldığında(mayıs 2001) debutdan beri geçen 4 yıl 8 ayda ne kadar ödeme aldıklarıyla ilgili bir haber vardı ve çok büyük bir sürpriz olmuştu.Woo Hyuk'un yıllık 54.000 US civarı,ki bir şarkıcıysanız bu gerçekten çok değil,aldığını hatırlıyorum.Kangta ve Heejun birazcık daha fazla alıyorlardı.ve Jaewon da en az alıyordu.

Yıldızlar bir çok kişinin düşündüğü gibi çok fazla ödeme almıyorlar.Başlıklarda gördüğünüz gibi,örneğin "BoA 80 million kazandı" falan,bu tamamen doğru değil.Kazancın %5'ini bile almıyor.Ve bunlardan da hiç: Reklamlar,konserler vs. Bu SM'ye gidiyor ve onlar da diğer personellerin ücretlerini ödemek için kullanıyorlar.

SM besteci ve yazarlar tutmak istemiyor,çünkü parayı kurtarmak istiyorlar.Bu yüzden H.O.T üyelerine 3. albümde kendi şarkıları yazdırdılar.Yani tüm yollarla SM bu gruplardan en fazla parayı kazanmaya çalışıyor,onlar için en azını harcarken.

SM'deki şarkıcıların dövüldüğü doğru. Shinhwa ve H.O.T kesinlikle kötü muamele gören iki grup.DBSK büyük ihtimalle debut öncesinde kötü muameleye maruz kalıyordu.(burada daha önceki bahsedilenlere ek olarak sık sık gördükleri muamelelerden bahsediliyor) Bunu şarkıcıları hiç hata yapmayacak şekilde eğiterek büyük başarı haline gelmelerini garantilemek için yapıyorlar.Bence bu sadece çok üzücü.

Lee Soo Man şarkıcılara beyzbol ve golf sopalarıyla vuruyor.



LSM DBSK'yı su diyetine girdirdi.Biliyorsunuz bunun anlamı hiçbir şey yemeyip sadece su içerek yaşayıp yürümeye devam ederek kilo kaybetmek.

Alıntı:Yeppudaa

Evet arkadaşlar dediğim gibi yorumu size bırakıyorum ama bence bunların doğru olma ihtimalleri çok var diğer şirketleri tam olarak bilmiyorum ama SM grupları çok sıkı çalıştıran bir sirket. Size önceki bölümlerde Sooyoung'un mektubunu yayımlamıştım ve mektupta dikkatimi çeken sey ise o dönemlerde daha çocuk olan Sooyoung'un çok sıkı çalışıyoruz gibi sürekli böyle şeyler yazması.

Haklısın diyenler...

SNSD HAKKINDA HERŞEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin