Alyssa's POV:
Jag petar i maten. Varför måste den dumma skollunchen alltid smaka apa? Inte konstigt att de flesta i klassen är supersmala, denna skola ger oss alltid geggiga maträtter som ingen gillar. Dessutom brukar lärarna trötta ut oss med två timmars matte och idrott varje dag. Jag för min del tycker att idrott är roligt eftersom jag är både starkare och snabbare än de flesta killarna vilket är jättekul. Problemet är att vi har idrottslektionerna på slutet av dagen då alla är hungriga efter den äckliga lunchen och aldrig orkar prestera.
The true story about my school.
Så varför är jag ens kvar på en sådan skit skola där lärarna är jättestränga och maten så äcklig?
Jo, pågrund av mina tre fantastiska vänner Cara, Sandra och Lilly. De lyser upp mina dagar och får mig att stå ut i min klass, som för den delen också är vidrig. Ungefär en tredjedel hör till 'de coola' och det är klassens snobbar som tror att de är så bra bara för att de bär dyra märkeskläder. Sen har vi 'de töntiga', en liten grupp med nördiga elever som brukar vara tysta, lydiga och alltid kunna svaren på alla frågor som ställs. De töntiga har dålig självkänsla och är otroligt blyga. Den tredje gruppen kallas 'De med otroligt dålig humor', förkortat 'DMODH' som alltid försöker skämta och skoja om allting.
Sen har vi min grupp, bestående av mig, Cara, Sandra och Lilly. Vi kallas 'Mittengänget' av någon anledning. Jag tror att det är för att vi varken är super töntiga, super flamsiga eller särskilt coola.
Personligen hatar jag De coola och avskyr deras populäraste gängmedlemmar, Felix Blä-man och Sasha Urk-son. Okej, fel efternamn men det skulle passa med deras hemska personligheter. Egentligen heter de Felix Sandman och Sasha La Adriado. Felix påstår att han är med i något fånigt band och har tydligen tusentals tjejer efter sig men jag antar att det är fånig bullshit från ett uppmärksamhetskrävande ego.
Sasha är enligt killarna snyggast i klassen. Men det kan ju bero på att hon begraver sitt ansikte under hundra lager smink och framhäver sina kurvor med Push-Ups. Jag tycker att det är löjligt att hon försöker se ut som en Röda Mattan glammig skådis varje dag.
Själv brukar jag oftast att inte se särskilt uppseendeväckande ut. Idag har jag på mig slitna jeans, en ljusgrå jumper och mitt bruna hår i en slarvig knut på huvudet. Det enda smink jag använder är Mascara och det räcker för mig.
"Ali, ta och ät lite", tjatar Lilly, den enda i vårt lilla gäng som äter av skollunchen. Hon påstår att den ger henne näring och energi men det tror jag inte ett dugg på.
Bara för att vara snäll tar jag en tugga och anstränger mig hårt för att inte spy upp den igen. Så... himla... äckligt.
Usch.Plötsligt reser sig Cara och Sandra.
"Kommer ni eller?" frågar Cara. "Vi har läxor att göra, minns ni?"
Jag nickar och reser mig upp. Lilly följer mitt exempel och rättar sedan till sina glasögon som hamnat lite på sned. När hon är klar lämnar vi matsalen och tar innevägen till sällskapsrummet. Rummet är till för att hänga i på raster och så men det är bara vårt lilla gäng som vistas här. Det är ganska mysigt, med grått golv, röda väggar, ett biljardbord, ett bord med fyra stolar runt samt en röd soffa.
Vi sätter oss på stolarna och lastar av läxberget på bordet och börjar arbeta. Vi brukar alltid sitta här och göra läxorna på våra raster. Inte för att vi vill ha mindre skolarbete hemma, utan för att det är så mycket läxor att vi inte hinner klart med det annars. Dessutom hjälper vi varandra så jag har inget emot det.
Efter ca tjugo minuter pressar jag ner alla läxor i min mapp och lägger mappen i väskan. Sen börjar jag gå mot engelska-klassrummet där vi ska ha lektion om fem minuter. Nästan genast får jag sällskap av mina vänner.
"Värst vad du hade bråttom då!" säger Sandra till mig.
"Japp, det stämmer", svarar jag. "Och du vet varför."
Sandra nickar. Alla tre vet att jag vill vara tidig till lektionerna för att slippa stöta på Felix, Sasha eller någon annan av De coola. Stöter man på någon av dem blir man alltid retad och kränkt. Inte för att jag tar åt mig, men jag vill inte att någon ska jävlas med mina vänner.
Vi når klassrummet och sätter oss på platserna längst fram, Sandra bredvid mig och Cara bredvid Lilly.
Efter några minuter fylls klassrummet och vår engelskalärare Mrs Prefords kommer in. Jag tycker att hon är lite väl sträng men man lär sig mycket engelska med henne eftersom hon inte fattar svenska. Därför måste man alltid prata engelska med henne om man vill ha hjälp med någon uppgift.
"Welcome!" säger hon. "Let's begin!"
___________________
Det här var alltså första kapitlet av min nya Story här på Wattpad! Jag hoppas att gillar den😘
~ E
YOU ARE READING
Unexpected | f.s
Fanfiction'Ta två veckor i fjällen och en klass. Blanda med dålig WI-FI och oönskade rumskompisar och rör om mycket försiktigt. Lägg gärna till lite humör och skratt samt både svikande och stöttande vänner. Fortsätt blanda. Äh skitsamma, det blir bara än end...