storyline by ; Eyra Adhyra & Luyeolhun
CHAPTER 1 : FIRST MEET
Di rumah Ahjussi Hyera[[ KRINGGG KRINGGG ]]
" Ommo, aduhh alarm ni bising betulah, sikit lagi je nak jumpa prince tu. aduh, spoil betulah benda alah ni lahai " bebel Hyera sambil melihat jam loceng berwarna biru itu dan bingkas bangun bersiap untuk ke sekolah pada hari pertamanya. Selepas bersiap, Hyera turun ke bawah untuk bersarapan bersama ahjumma dan ahjussinya.
" Annyeong and good morning Hyera " sapa Ahjummanya sambil menyiapkan breakfast pada pagi itu.
" Annyeong, good morning Ahjumma, Ahjussi ku sayang *sambil tersenyum* " balas Hyera dgn ramahnya.
" Oh tuhanku, apasal pagi ni hyera pakai pakaian sekolah ni ? kamu dah bersedia ke nak masuk sekolah ? " tanya ahjussinya kehairanan kerana semalam Hyera mengatakan dia mahu masuk lambat ke sekolah kerana masih merajuk dgn omma dan appanya yg telah tinggalkan dia di seoul.
" cantik tak ? cantik tak *membuat pusingan 360 darjh*, i think i should go to school sbb bila Hyera pikir pikirkan balik apa faedahnya Hyera tangguhkan ke sekolah kerana appa. lagipun nnti Hyera yang ketinggalan dlm pelajaran "
" mestilah cantik sweetie. Haish, Hyera ni.. pendirian tak tetap *senyum pada Hyera* baguslah kalau mcm tu sayang. " ahjummanya tetap berikan sokongan walau apapun keputusan anak buahnya itu kerana Hyera sahajalah anak buahnya selepas anaknya lelaki tunggalnya, lee min ho menyambung pengajiannya ke luar negara selama 5 tahun di united kingdom sebagai seorang doktor bedah.
" kamsahamnida ahjumma-ssi " kata hyera pada ahjummanya sambil membuat muka comel yang mana salah satu kepakaran hyera dalam mngcairkan hati org yg rapat dan faham akan dirinya yg sebenar benarnya.
" lepas habis breakfast ni biar ahjussi hantar kamu ke sekolah ya. " pelawa ahjussinya yg sudah menghbiskan sepinggan makanannya lalu mencapai surat khabar yg setaip agi pasti berada diatas meja makan mereka.
" alright boss !" usik hyera sambil tersenyum riang.*******************
Di rumah Taeha dan Suga[[ DINGGG DONGGG ]]
" Dae, sapa kat luar ? " tanya Taeha selaku ank kpd tuan rumah tersebut.
" Ni akulah sehun. luhan, chanyeol dgn hyuri pun join sekaki ni haa" jawapan selamba itu terpancul dari mulut sehun.
" Yahhh, apa korang buat dtg awal awal pagi ni ? agak agaklah kalau nak dtg melepak pun. " tanya suga, oppa kpd taeha, selepas mendengar bait bait kata yg dilontar oleh sehun dlm nada cool yg sukar ditandinggi oleh pelajar SHS ( Seoul High School ) yg lain dan tiada org dpt menggantikan takhta cool yg menjadi kegila ramai yeoja termsuklah chingunya sendiri, iaitu hyuri.
" Apa barang dtg nak lepak pagi pagi ? lagi bagus aku tidur kat rumah. " jawab luhan yg sengaja menyindir suga.
" hey sudahlah, jom kita pergi sekolah sama sama. pagi ni biar driver i yg bawak lagipun i sengaja suruh dia bawak kereta besar pagi ni, supaya semua org boleh naik, kalau nak tunggu korang bergaduh dulu memang lambatlah kita nnti " kata hyuri yg sedikit berang dgn kenakalan luhan dan suga
" haahhaha, " sehun, luhan, chanyeol dan suga tertawa melihat tindakan hyuri yg sengaja menukar topik walaupun mereka tahu hyuri marah pada mereka.
" Ermm, baiklah. tapi tunggu kejap, aku nak ambil beg dulu. " jawab Taeha yg masih lagi mamai walaupun sudah breakfast pagi ni.
" awak memang cantik sejak kecil ya ? " chanyeol yang sring mnyakat taeha krn hatinya kian lama kian menghilang dan hanya tinggal sisa cebisan dalam dirinya, yg lain sudah lama dikaut malah bertaut didlm hati si kawai, taeha. getus hati gatal chaanyeol yg beranggapan dirinya sweet namun belum jumpa sinarnya dihadpn taeha.
" excuse me, elok sikit perangai ya. kang ada penampar hinggap kat pipi tu." marah suga disebelah teaha, teaha hanya mampu membuat muka menympah krn malas mahu bertkak pagi2 ini.********************
Di Seoul High School" Erkkk, ni sekolah ke bangunan agensi ahjussi aku ? or dia dah tersalah hantar aku ni ? *sambil mengosok matanya* Dahlah besar, cantik pulak tu. Wahh, untungnya aku " terbeliak mata Hyera melihat bangunan sekolah barunya itu dan memandang sekeliling kawasan depan sekolahnya " Hmm, mcm aku tak tau je ahjussi tu, kalau bab sekolah mana pernah dia layan, oppa min punya sekolah pun ahjumma yg uruskan *mengeluh* office sekolah kat mana pulak ni ? Apalah yg sibuk sgt di agensinya tu pun aku tak fhm." keluhnya sendirian kerana pada hari pertama sudah ditinggalkan oleh ahjussinya di depan sekolah kerana mendapat panggilan di agensi naungannya.
YOU ARE READING
[COMPLETED] This Is Love
FanfictionTitle ; This is Love casting by ; Luhan, park chanyeol, oh sehun, song hyera, park taeha, oh hyuri extra by ; suga (bts), yoo jaesuk, kim taehyung (bts), cl (2ne1), hyuna (4minute), hyomin (t-ara) storyline by ; Eyra Adhyra & Luyeolhun