8.

27 3 3
                                    

Als razende schuifelden we door de luchtschacht. Deze keer nam ik de leiding. Ik keek om of ze nog achter me was. Haar gezicht was bleek van schrik. Onder ons horen we de bewakers communiceren. Hun zware stemmen galmen door de luchtschacht. Zelfs hun voetstappen waren hier te horen.

Als we eindelijk bij onze gang waren gooide ik het deurtje bijna open. Ik sprong er snel uit en landde met beide voeten op de grond. Ik strekte mijn armen uit en ving haar op. We stapten  haar cel in en via de hare ging ik de mijne weer in. Ik pakte onze bivakmutsen, die we eigenlijk niet hebben gebruikt, en gooide het weer onder mijn matras.

"Zayn" ze sprak mijn naam haastig uit. Ze snikte. Ik liep naar de tralies. "Vic, wat is er aan de hand? Je ziet eruit alsof je een spook heb gezien?"
"I-i-ik krijg een p-paniekaanval" Ze begon na haar zin hevig snel te ademen. "Fuck, dan merken ze dat wij het waren" fluister ik naar haar. Ik haal gefrustreerd een hand door mijn haar, terwijl de bewakers al de gangdeur open klikte. En toen schoot er een idee te binnen. Ik ging er blindelings mee akkoord.

"Kus me" fluisterde ik. Haar ogen wijdde terwijl ze nogsteeds hevig aan het ademen was. "Vertrouw me en kus me" fluisterde ik snel. Ze keek me bezorgd aan maar deed haar gezicht tussen de tralies. Ik pakte haar gezichtje zachtjes.

En kuste haar lippen.

Ze kuste me voorzichtig terug. Haar ademhaling kreeg ze weer onder controle, wat de bedoeling was. Maar de kus bleef daar niet bij. Ze kuste me vurig. Het leek niet meer op een kus onder noodgedwong, maar een gewilde.

Vaag hoorde ik de bewakers onze cellen naderen. "Ugh tieners" spuugde de bewaker bijna uit. Ze glimlachte zacht tegen mijn lippen. Na een paar minuten stopte ze onze kus. En ik kwam weer op aarde terecht. Haar blik liet de mijne niet niet los. "zijn de bewakers al weg ?" Haar toon klonk bezorgd.

Ik keek naar de zijkant. Ze durfde haar blik niet af te wenden. Er was niemand meer. "Fuck daar zijn ze weer" loog ik. Ze pakte mijn gezicht, hoe ik dat ook bij haar had gedaan.

En weer voelde ik haar zachte lippen op de mijne.

Na ongeveer 5 seconde begon ik te lachen. Ze was erin getrapt. Gelijk trok ze haar lippen terug. "Ze zijn al lang weg he?!" Ze trok haar ogen in spleetjes. Ik lachte hardop. Meteen gaf ze me een tik. "Auw" quasi pijnlijk wreef ik over mijn arm.

Ik stapte de tralies door en ging naast haar op het bed zitten. De klok sloeg intussen al half 12. "Bedankt nog, dat je me ademhaling op normaal tempo heb gekregen en me paniekaanval heb gestopt. Want het was allemaal mijn schuld en we waren bijna gepakt-" ze ratelde maar door. En er is maar één manier om haar stil te krijgen. Eigenlijk meerdere, maar deze was het leukste.

Ik kuste haar opnieuw.

Ik haalde mijn lippen zacht van de hare af en ik keek haar lachend aan. "HEY" ze keek me quasi boos aan, maar ik wist dat ze het leuk vond.

~~

Met een grote lepel gooide de kantine vrouw de drab op mijn bord. Ik keek er vies naar. Vermoeid liep ik tussen de tafels door. Tot ik Victoria's grijns zag en ze wenkte me. Ik lachte schuin en ging naast haar zitten. Automatisch sloeg ik een arm om haar heen en trok haar dichter tegen me aan. Een paar meisjes keken naar ons. Maar zoals altijd scheelde het me niks. "Wat heb je er nou ingegooid?" Fluisterde ik in haar oor. Ik zag haar lachen. "Zet je bord maar iets verder van je af" fluisterde ze terug. Ik deed braaf wat ze zei. Ik had het nog maar net gedaan of het eten spatte uit elkaar.

En dan bedoel ik ook écht spatte.

De drab met saus spatte in het rond. En het was niet alleen mijn bord. Nee, de gehele kantine zat vol drap en vol saus. Bijna iedereen zat onder. De helft lachend, de helft krijsend.

"Zodra het goedje in aanraking komt met het plastic, duurt het een paar seconde voordat het ontploft" vertelde ze me glunderend. Ik keek haar geamuseerd aan. "Hoe kom je aan dat spul?". Ze haalde haar schouders onschuldig op.

Ik lachte hardop en gaf een kusje op haar voorhoofd.

__________________
Een late night updatee, om precies te zijn 00:15. En
Oeeeh ze hebben voor t eerste gekussssttt , zal het zo goed blijven tussen hun ?
Ik hoop dat jullie ook deze weer leuk vonden.
Tot de volgende updatee
❤️ & 💬

ExitWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu