Felix's POV:
Suck. Måndag morgon igen. Jag går in i klassrummet med släpande steg och suckar. Såklart finns det endast en plats kvar.
Jag slänger mig ner på stolen bredvid Sasha, eftersom det är den enda lediga i svenskaklassrummet. Egentligen vill jag inte sitta med henne, för hon tror att hon är så bra och snygg. Ja, hon är snygg kan jag erkänna, men inte på ett vacker och naturligt sätt.
Men alla i det coola gänget brukar ta alla platser som inte är vid Sasha så att jag måste sitta vid henne. De försöker para ihop oss eftersom vi är skolans 'kung och drottning'. Om de bara visste att jag redan har en flickvän.
"Hörde du att Magister Wranberg hade något speciellt att säga idag?" undrar Sasha i ett desperat försök i att fånga min uppmärksamhet.
Magister Wranberg är vår klassföreståndare och ska tydligen berätta en spännande nyhet innan idrotten idag, alltså efter den vidriga lunchen. Den är för den delen helt oätlig och stinker skit samt smakar apspya.
"Ja, Sasha, alla tjatar om det hela tiden", säger jag och försöker att inte låta irriterad.
Sen börjar hon göra sin typiska flirt grej som alla killar utom jag faller för. Hon snurrar en hårslinga runt fingret och biter sig tillgjort i läppen. Det ser ut som att hon försöker leka Bella Swan från Twilight. Ja, jag vet hur det går till eftersom min syrra Felicia kollar på Twilight hela tiden så kan jag inte undgå att bli proffs.
Alyssas POV:
Jag sneglar bort till andra änden av svenskaklassrummet. Där sitter Sasha och Felix, pratandes. Men såklart de gör. Ett par som de borde väl hålla hand och kyssas? Eller för den delen ser det ut som om Felix är inne i mobilen.
Mina tankar avbryts av ett pling från min telefon och jag fiskar upp den ur väskan.
SANDRA BABE
09.35: Har tråååkigt:(Jag vänder mig om och ser Sandra sitta vid bänken bakom och vinka hysteriskt åt mig. Bredvid henne sitter Cara. Jag himlar med ögonen åt dem och lämnar uppmärksamheten åt mobilen igen.
(JAG)
09.36: Men åh samma här bejb:( den där dumma skitläraren kmr ju aldrig *suck*SANDRA BABE
09.38: Den mänskan är seg as hell. Kan vi inte bara få den här tråkiga lektionen avklarad och få gå på rast sen?Jag skrattar högt åt hennes otroligt långtråkiga SMS och känner allas blickar på mig.
***
På lunchrasten, som för övrigt är helt läxfri idag, tillåter jag mig själv att bara ligga och chilla i en av skolans många hängmattor, trots mars månads kyliga luft. Kläder efter väder. Men jag hinner inte njuta många minuter innan mobilen plingar till.
Men sluta SMSa mig 24/7 Sandra, tänker jag för mig själv och tar fram mobilen.
OKÄNT NUMMER
11.56: Lämna mig i fred. Det är slut.Jag läser SMS:et igen. Typ trehundra gånger. Sen inser jag att personen måste skickat fel.
(JAG)
11.58: Tror du skrev till fel nr, har vart singel hela livet;)Genast svarar hen.
OKÄNT NUMMER
11.59: Jävlar! Förlåt, skrev visst fel. Men jag borde väl inte dumpa henne genom SMS... nu tkr du säkert att jag e skitlöjlig:((JAG)
12.00: Lungt... Men hur hemsk e hon då? Eftersom du ville dumpa henne via SMS?OKÄNT NUMMER
12.02: Gick hem till henne på en långrast idag och kom på henne när hon låg med en annan kille:( stack tillbaka till skolan och låtsades som allt va bra men mår piss. Gilla henne verkligen:(((
YOU ARE READING
Unexpected | f.s
Fanfiction'Ta två veckor i fjällen och en klass. Blanda med dålig WI-FI och oönskade rumskompisar och rör om mycket försiktigt. Lägg gärna till lite humör och skratt samt både svikande och stöttande vänner. Fortsätt blanda. Äh skitsamma, det blir bara än end...