3

718 31 0
                                    

Ik loop verder naar binnen, en de geur word steeds sterker. Ik zie mijn moeder aan de tafel zitten met drie flessen wijn, waarvan er al twee op zijn. Het is al half zeven s'avonds en ik moet nog gaan koken. "Mam wat wil je eten?" ... "Mam?" ik kijk om, en zie haar zitten, ze is te dronken om op mijn woorden te reageren. Man wat is het heet hier. Ik loop naar boven om een T-shirt aan te doen, het is al bijna zomer maar ik loop nog steeds rond in een wintertrui. Ik trek voorzichtig mijn trui uit, en bekijk de wonden. Overal op mijn armen zitten blauwe plekken, en kleine sneeën van glas. In mijn zij zit een rode streep, dat is de pijnlijkste plek van allemaal. Voorzichtig trek ik een T-shirt aan en loop weer naar beneden. Mijn moeder kijkt me boos aan omdat ik een T-shirt aan heb. Ik begin met koken, pak wat groenten en begin met snijden. Het gaat allemaal goed, totdat ik een glazen schaaltje omstoot, die valt kapot op de grond. Mijn moeder komt boos naar me toe met een lege wijnfles, en slaat erop los. De pijn is verschrikkelijk. "Mam ... stop ... alsjeblieft!" ik probeer weg te rennen, maar ze is nog steeds snel en pakt me stevig vast. De wijnfles is onder tussen kapot, dus ze slaat en schopt me heel hard, in mijn gezicht en mijn buik. Ik probeer nog steeds weg te komen, ik trap hard op haar teen en ze laat me los. Ik ren heel hard weg, naar buiten, dat is de enige oplossing. Ik sta bij de deur, en dan begint de pijn, de pijn in mijn zij, alsof er met messen in word gestoken. Ik val op de grond, en het laatste wat ik zie is mijn moeder, met het knopje in haar hand.

When I look in his eyes (Luke Hemmings)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu