SKOOL LUV AFFAIR
[ BTS DORM ]
Setengah jam selepas itu , Jungkook tersedar dari pengsan dan berehat diatas sofa diruang tamu . Chorong menghidangkan secawan hot chocolate namun x dilayan oleh Jungkook apatah lagi Naeun .
Chorong dan Naeun dipelawa tinggal di dorm mereka kerana risau tentang keselamatan mereka memandangkan sudah pukul 12 malam .
BTS beransur ke bilik masing masing, Tinggallah mereka bertiga di ruang tamu . Suasana agak janggal . Mereka berdiam diri sambil mata menghadap ke kaca televisyen . Naeun curi2 pandang ke Jungkook . Jungkook yang perasan akan jelingan Naeun melarikan diri ke dapur .
Jungkook duduk beberapa minit dan pergi ke hadapan semula selepas yakin mereka sudah tertidur . Betul tekaan Jungkook , Naeun dan Chorong sudah tertidur dengan lena di atas sofa . Jungkook menghidup kan suis TV dan baring diatas lantai . Sedang dia melayan drama , dia memegang rantai itu dan membuka rantai itu sambil menatap gambar Eunmi didalam itu .
" Eunmi yah , saya rindu awak . Mungkin awak boleh teman saya malam ni ? " Kata Jungkook perlahan lahan , airmata mula mengalir dipipinya .
"Kookie ah , saya ada disini " Kata Eunmi yang berdiri kaku dibelakang Jungkook .
Jungkook terus tersedar dari lamunanya. Jungkook tersenyum gembira dan terus memeluk Eunmi .
" Kookie yah , palli ikut saya . saya nak tunjuk awak sesuatu . "
Jungkook mengikut Eunmi tanpa apa apa sangkaan buruk . Jungkook tersenyum lebar dan memegang erat tangan Eunmi.
Setelah beberapa minit berjalan mereka tiba di satu taman yang penuh bunga bunga sakura yang sedang kembang mekar .
" Jungkook yah , awak tunggu sekejap . Nanti saya datang balik " Kata Eunmi *pandang Jungkook*
" Nae .... Janji awak datang balik tau " Kata Jungkook dan memandang mata Eunmi dengan penuh harapan .
Eunmi tersenyum dan berlalu pergi .
[ JIMIN POV ]
Jimin yang kebosanan dan tiada hala tuju hanya termenung diatas bangku itu . Jika pulang ke rumah mungkin dia akan bercakaran dengan Jungkook . Aish , baik duduk sahaja disini.
Dua jam termenung disitu , Jimin mula resah dan berjalan disekeliling taman itu . Mata Jimin tertancap kepada dua kelibat yang berada dibawah sepohon pokok .
" Chorongie ? Aniya ... Eunmi ssi ? " Mata Jimin terus segar melihat Eunmi yang bersama Jungkook.
Jimin mengintai dicelah celah pokok memerhati mereka yang sedang berbual . Sedang dia mengelamun satu tangan menepuk bahunya .
" Jimin ssi ! saya nampak awak la " Kata Eunmi yang tersenyum ke arah Jimin .
Jimin tersengih dan menundukkan kepalanya . Dia menggaru kepalanya .
" PALLI ! Ikut saya " Jerit Eunmi dan segera menarik tangan Jimin .
" Sirheo !!! " Bentak Jimin namun tangannya masih ditarik oleh Eunmi.
Eunmi tersengih dan hanya memandang sekilas muka Jimin yang kegeraman .
Beberapa minit berjalan , Jimin terlihat muka Jungkook diatas sebuah bangku , Jungkook terpana sebentar melihat raut muka Jimin yang diseret oleh Eunmi .
[ SKIP ]
[BTS DORM]
" Omma omma " Chorong mengigau selepas bermimpi perkara yang aneh.
Seorang kanak kanak yang mirip dengannya menghampiri Chorong apabila Chorong pulang dari tadika . Dia memeberikan satu rantai emas , apabila tangannya menyentuh rantai itu . Tangannya berasa panas lalu tersedar dari mimpinya .
" Mimpi tadi mungkin klu untuk apa yang terjadi selama ini " Getus hati Chorong .
" Chorong aaa , apa kau bising ni . nak tidur pun x senang " Bebel Naeun dengan rambutnya yang serabai .
" Aniya , Naeun ah boleh teman aku pergi jalan jalan kejap ? cuaca hari ni ok , mesti segar kat luar " Kata Chorong tersengih seperti kerang busuk .
[ SKIP ]
[ Sakura High Flower Park ]
" Yah ,Kookie , Jiminie , Nan Kwaenchanayo ? " Soal Eunmi .
" Aniya , saya hidup selama ini dalam kegelapan . 20 tahun saya terperangkap . awak ke mana ? " Soal Jimin *pandang terus kemata Eunmi*
" Hurmm , jikalau saya beritahu ini , awak jangan terkejut ya ?" Soal Eunmi dengan lembut .
" Apa Dia ? " Soal Jungkook perlahan .
" sebenarnya pada tahun 1995 , saya sudah meninggal dunia " kata Eunmi *tunduk*
" EO !? " Jerit Jungkook dan Jimin dan terbangun secara automatik dari bangku itu.
" Macam mana awak boleh meninggal ? " Soal Jimin dengan berani .
Eunmi tunjuk ke arah langit .
KHS 18113 A
Awan di langit membentuk plat itu .
" Sebenarnya Hyunsoo itu adalah orang upahan saya . Dengan tidak sengaja dia terlanggar saya selepas kami berlakon di Basketball Court itu " Kata Eunmi .
" Eunmi ya , Nan Saranghae . Nanti kita jumpa di syurga " Kata Jungkook *mengusap pipi Eunmi dan kiss disitu*
Secara kebetulan bunga bunga sakuran turun dengan banyak .
Chorong dan Naeun mendekati mereka dengan perlahan - lahan . Chorong mencuit bahu Jimin .
Jimin meletakkan jarinya dibibir .
ZZAP !
[ SKIP ]
" Yargh ! Itu daging saya !! " Jerit Naeun kepada Jungkook .
" Wek , Saya dapat dulu ! " Kata Jungkook dan menjelirkan lidahnya
Ahli BTS tersenyum melihat gelagat mereka .
Sedang mereka bergembira , terdengar bunyi orang menekan loceng diluar rumah .
BERSAMBUNG
Sorry lama tak update , akhirnya dah pass UPSR ! merdeka ! merdeka ! . Doakan saya 5A ok ? Insyaallah . saya doakan jugak untuk readers yang ambil UPSR , PT3 dan SPM !
YOU ARE READING
SKOOL LUV AFFAIR [COMPLETED]
FanficCAST :- MAIN : Chorong [Apink] + Jimin [BTS] OTHERS : Naeun [Apink] , Jungkook [BTS], Taehyung [BTS] • Chorong pelajar baru di Skool Luv Affair • Peristiwa ketika 1995 berulang kembali •Tragedi rumit terjadi Sambungan ? Baca la^^