Felix's POV:
Jag är så glad att Alyssa vet vem jag är nu och att vi är försonade. Hon bad om ursäkt för sin attityd mot mig men egentligen tycker jag att hon inte hade behövt det. Jag skulle nog gjort samma sak i hennes situation.
"Felix, sluta sov!" ropar en röst jag hört ganska många gånger förut. Jag kollar upp och ser en tjejs leende ansikte som står bakom mig i kön till liftarna.
Hon har silverblont hår, blågröna ögon och en stickad vintermössa på huvudet.
"Vad är det?" frågar jag henne.
Har hon inte annat för sig? Tänker jag.
"Jag ville bara säga att Ali har en pojkvän", säger hon.
Jag himlar med ögonen. Inte det snacket nu igen! Varför skulle jag bry mig om Alyssa's privatliv? Det är ju hennes ensak. Även om jag tidigare kan ha haft ett crush på henne så bryr jag mig inte.
Det är iallafall vad jag intalar mig själv. Egentligen vet hela jag att det inte är sant."Tror du att jag bryr mig eller?" frågar jag irriterat.
"Ja", säger hon. "För du tror väl inte att jag inte har sett blickarna du gett henne sedan klass sju trots att du alltid haft flickvän? Kom igen Felix. Du gillar henne men hon gillar inte dig, so just get over it."
"Jag vet mycket väl att hon inte gillar mig", säger jag. "Så nu tycker jag att du ska lämna mig i fred."
Ensam kliver jag på sittliften och åker iväg uppåt. En grej har hon rätt i, jag har alltid haft ett crush på Alyssa trots mitt förhållande med mitt nu ex Elin. Självklart gillade jag Elin otroligt mycket när vi var tillsammans för att jag slapp var Den coola The Fooo Felix, utan bara Felix. Men vårt förhållande var inte så otroligt totalseriöst eftersom vi bara kysstes då och då och hängde väl ibland.
Jag suckar och vrider mig lite i liften och kastar en blick bakåt.
Bakom mig försvinner Caras silverblonda hår och stickade mössa ur mitt synfält.
***
Jag sitter på hamburgerrestaurangen med mobilen framme. Eller egentligen kollar jag inte på mobilen utan på Alyssa som sitter några bord bort med sin kompis Lilly.
Alyssa har inte blivit mindre vacker än före den korta perioden vi bråkade. Det bruna håret har hon slängt upp i en hög tofs och de smaragdgröna ögonen glittrar.
Ett pling från min mobil avbryter min trans och jag kollar den. Leendes som en idiot svarar jag SMSet, som är från den allra bästa. Det var hon jag behövde hjälp från Alyssa med.
Fast som vanligt är jag helknäpp och krånglar alltid till allting. Jag är förälskad i SMS tjejens personlighet och mitt hjärta slår ett extra slag varje gång hon meddelar mig, men jag är också helt såld för Alyssa. Hon verkar så cool när hon är med alla utom mig förstås, och är otroligt vacker genom att bara sätta upp håret lite lätt och knappt använda mascara. Till skillnad från Sasha då, som dränker sig själv i smink vilket bara ser överdrivet ut.Men Felix, hur fan lyckas du bli kär i två olika tjejer?
Alyssas POV:
Jag SMSar med Smurfen under lunchen på hamburgerrestaurangen medan Lilly spelar något fånigt spel kallat Jelly Splash på sin mobil.
Smurfen
11.57: Asså jag har lixom problem asså ah du fattar(JAG)
11.57: Jamen det visste jag redan störda Smurfis<3Smurfen
11.58: Men HAHA då! Jag e seriöst seriös(JAG)
11.59: Ok ok spit it out dude*_*Smurfen
11.59 Men vet nt om jag vågar;((JAG)
12.00: Är du seriös eller? En feg Smurf? Måste härmed döpa om dig till Feg Smurfen i min kontaktlista hahaFeg Smurfen
12.01: KNUTEN NEEEEEEJ!!!!! I'LL TELL U IF U CHANGE MY NAME BACK, PINKY PROMISE!!!!(JAG)
12.02: Mjaaa oki då, för den här gången. Så, har bytt nu. Nöjd??Smurfen
12.03: Mycket nöjd.(JAG)
12.03: Nu är du skyldig mig en förklaring SmurfisSmurfen
12.05: Alltså... Det är nog bäst att går rakt på sak Knuten. Bäst för dig att du inte är en femtioårig gubbe som skrattar åt mig just nu. För jag... Jag gillar dig Knuten, väldigt mycket. Du är en äkta babe<3Hjärtat stannar i bröstet på mig. Inte bokstavligt talat då, men det känns så. Mitt ansikte spricker upp i ett leende. Han jag kallat pojkvän inför Felix, han som gjort mina tråkiga dagar bättre gillar mig. För den jag är. Ögonen tåras av lycka och jag känner Lillys blickar på mig.
(JAG)
12.06: NAAAAAWE blev seriöst tårögd<3 du är så himla gullig Smurfis<333Smurfen
12.06: Du är inte så dum heller Knutis<333(JAG)
12.07: Vi måste träffas någon gång<3 offentligt på ett café eller något såklart.Smurfen
12.07: Aa! Men nu är ju båda på skolresa. För den delen, vart i Sverige är du?(JAG)
12.08: Fjällhaga, i stugbyn<3Smurfen
12.08: Nej lägg av.... Är du på riktigt seriös nu, Knuten?Förbryllat knappar jag in ett svar.
(JAG)
12.09: Ja? Vrf skulle jag inte?Smurfen
12.09: För att... För att jag också är på skolresa i Fjällhaga, och bor i Fjällhaga stugby___________________
Dumm dumm DUUUUUUUMMMM lite drama elr va säger man🌚
~E
KAMU SEDANG MEMBACA
Unexpected | f.s
Fiksi Penggemar'Ta två veckor i fjällen och en klass. Blanda med dålig WI-FI och oönskade rumskompisar och rör om mycket försiktigt. Lägg gärna till lite humör och skratt samt både svikande och stöttande vänner. Fortsätt blanda. Äh skitsamma, det blir bara än end...