Di sebuah rumah yg terletak di tengah2 sawah padi di waktu senja,terdapat perempuan yg dicekik oleh suaminya yg sedang memegang pisau tanpa mempedulikan seorang budak perempuan sedang perhatikan mereka...
"Matilah!!!"jerit lelaki itu...
Zrak!zrak!
"KYAAARGGHH!!!!"Perempuan tu menjerit.
Darah memercik dgn bnyk sehingga pada muka budak perempuan kecil yg sedang perhatikan mereka.
"Mak..."kata budak kecil itu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Adnan sedar dr lamunan,kerana sahabatnya menyebut namanya.Sahabat dia tu ialah lelaki tua berbaju putih2 melati,merah2 delima...Siapa yg baik hati pasti ku terima...Haha...Lawak hambar ni lagi xD.
Haha...Okay...Yep,tu lelaki yg jumpa aq tempoh hari.Yang Order asap pedas x dpt tu..
"Kenapa,Ismail?"Tanya Adnan
"Mereka akan mulakan serangan"Kata Ismail...
"Ouh.."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aq dan Rahimi naik dester masing2 dan tunggu kat tempat dinding2 yg bnyk terpacak.Alaa...tempat aq bunuh 3 robot tu...Kata dorang EiRIAN tu tngh berkeliaran dan akan masuk ke kawasan latih uji tu.So...Kitorang dgn dester masing2 n Robot2 kepala bola dgn senjata masing terpacak kat situ.
Agak lama kitorang tunggu sehinggakan aq boleh habiskan 2 race dlm Aphalt 8 dan BerFB menggunakan Phone aq.Aq tak tahu Rahimi buat apa dlm Dester tu...Lantak dia lah.
Kemudian dari sini kitorang perhatikan seakan-akan Eirian tgn pistol mula menghampiri dgn perlahan kearah kami.
Salah satu Robot kepala Bola kat sini melancarkan Tembakan tepat kene kaki Eirian tu.Eirian tu yg dr tadi jln bongkok tiba2 tegakkan badan.Mampus...Robot kepala bola tu bukan sahaja lembik,malahan bodoh!Dh la design tiru Gundam,otak lak x canggih.
Eirian tu bengang lalu melancarkan tembakan Leser bertalu-talu kearah kami!
Aq cepat LAri dan menyorok di belakang salah satu dinding besi,sementara itu si Rahimi hanya menahan tembakan2 tersebut dgn guna perisai merahnya sahaja!
Seyelah Eirian berhenti menembak...
"Peluang!"Jerit Rahimi.
Dester Type Fire nya itu terus meninggalkan aq di belakang.
"Tunggu!"Jerit ku.
Robot2 Kepala bulat yg lain masih menembak-nembak Eirian tu.
Rahimi mendepankan muncung dasar perisainya lalu melancarkan tembakan berapi!
Dhum!Dhum!
Eirian tu tertolak kebelakang!Kemudian dgn segera dia menembak Rahimi !
Rahimi tangkas mengelak dan menahan tembakan-temabakan yg dilancarkan.
"Alip...Pergi sekarang!"Arah kapten Zaud.
"Baiklah!Shield....Out!!!"jerit ku.
Tiba2 terdapat dua perisai hitam dan merah di kedua2 belah tgn dester aq.
Aq dgn segera berlari kearah Eirian.Pada muncung perisai aq ni terdapat Lubang untuk keluar leser,aq tembak tanah lalu terus aq terlompat keudara menghampiri.
Aq jatuh atas Eirian tu lalu terus hempuk kepala Eirian tu pakai perisai aq!Bukan sekali...aq hempuk,tumbuk pakai perisai betubi-tubi bersilih ganti!
Eirian melancarkan tembakan,nmun aq sempat menahan dgn perisai ku lalu tertolak sedikit ke belekang!
Eirian tu terus menggambungkan tgnnya lalu membentuk Bulatan besar lalu aq tembak sinaran leser besar kearah aq.
YOU ARE READING
EiRIAN
Science FictionPada tahun 2015,satu Makhluk aneh telah dan diuruskan secara rahsia oleh kerajaan.'Aku' telah terpilih untuk membawa Dester,sebuah robot tempur gergasi untuk memerangi Eirian.