Di kawasan Kota Damansara di waktu subuh,aq mula bangun pagi untuk bersiap,tapi kene la solat lebih dahulu,kerana solat itu tiang agama.Usai solat,Mandi,Gosog gigi,Kencing aq pergi ke meja makan untuk sarapan.Yes,hari ni mak aq sediakan Anjing panas atau bahasa Inggerisnya ialah Hot Dog!Aq makan mcm biasa,kemudian habis makan aq minum air kosong yg dilteakkan dlm gelas x jauh dr ku.
Pada Tahun 2016 ni,aq sekarang ialah pelajar Tingkatan 3.Dan ye,aq dihantui oleh PT3 x guna tu.Tapi kerjaan dh janji ngan aq,sbb aq sebuk dgn Eirian,Rekod PT3 aq automatik diisikan semua A!Alhamdulillah...Tapi dh dekat setahun x muncul sejak kali pertama aq pakai Dester iaitu tahun lepas.Ikut berita terkini yg aq dngr,ada Eirian muncul di lautan China selatan berhampiran dgn Sarawak.Aq x tahu sape yg kalahkan Eirian tu....Pilot lain kut...
Waktu pagi yg dingin ni aq bertolak ke sekolah sambil menikmati udara pagi yang nyaman,mcm kat luar negara.Kereta pun dh agak bnyk sbb penduduk kat sini keluar cr rezeki.Begitu juga dgn mak aq,aq pergi sendiri x tumpang dia sbb x de sape nk hntr aq blk nnti.Jln kaki?Perghh...penat klau jalan kaki...x sanggup aq.
Sampai disekolah awal2 lagi Aq dh mintak buku Math kat hero tamil kelas aq iaitu Shanteera...tah betul x aq eja ni...tapi aq panggil Shan.Aq ni spesis suka meniru hasil kerja kawan aq,hahaha....Peduli apa aq,janji aq x kene marah ngan cikgu.
Bla...Bla...Dh habis rehat...Kelas aq ngan Kelas jiran Iaitu 3 Aktif ada PJ.Boleh agak yg dorang main bola.Aq sampai skang tertanya-tanya..Dorang x muak ke main bende sama setiap minggu ye?Lantak lah...Mcm biasa aq disisi pertahanan untuk pasukan 3 Aktif.Apa budak 3 Adil buat untuk Pasukan 3 Aktif?Jawapannya tu lah hasil Osom ketua kelas dgn ketua kelas.Bialah...Budak2 3 Aktif ni lagi power kut main bola berbanding budak2 kelas aq.Hehehe...
Dah agak LAMA bermain,and...aq penat.So aq tinggalkan kawan2 aq yg sedang berjuag dan duduk di kawasan parking motor seorang diri.Diorang ni x penat ke ye?Aq main sampai nk tercabut urat2 aq.
"Hah,Ponteng kelas!"Kata Rahimi yg menegur aq dr belakang.Time ni rehat tahun tingakatan 4 dan 5.Tingkatan 3 seperti aq dh lama habis rehat!
"Abang Rahimi....?"Aq pandang Rahimi."x masuk kelas?"Sambung ku lagi.
"Ko ngigau apa ngok,loceng x bunyi lagi lah"Balas rahimi dgn muka tersenyum.
Lepas Rahimi bertugas dgn aq kawal Dester,dia terus dihantar dan tinggal Di Kota Damansara.Untuk sama sekolah dgn ku,dia masuk ke sekolah SMK Kota Damansara Seksyen 10 ni.
"Mcm mana Kehidupan abang tahunni...?"
"Haaaih...x de apa yg menarik...Cuma bljr untuk periksa pertengahan tahun akan dtng je...Yela,periksa awal tahun haritu boleh buat x?"Tanya Rahimi sambil duduk disebelahku
"Erp...Yg tu..sekadar lepas je...Hehe..."Aq jawab malu2.
"Haha...Usaha lagi ye!Kita usaha sama2!"
Kami melagakan genggaman tgn kami
KRIIIIINGG!!!
Loceng berbunyi.
"Ah,abang kene masuk kelas ni."
"Hmm...waktu PJ saya pun dh habis"
"Yela...minggu depan abang x de..."
"Hah?Abang gi mana...?"
"Ada lawatan ke Negeri Johor,lama gak.Lawatan sambil belajar."
"Ouh..."
Kami berdua bersurai,kawan2 ku yg lain masih lagi bermain bola selagi cikgu PJ x dtng.Aq masuk ke kelas seorang diri.
-------------------------------------------
Minggu depannya,Rombongan Bas Rahimi tiba Di Johor Bharu!Semua orang keluar dr bas.
"Oke murid2...Sila beratur...!"arah cikgu dgn nada yg kuat.
Semua murid yg berpleseran tadi beratur ikut jantina dan kelas masing2...Taklimat diberikan sebentar dan mereka berpecah ikut kumpulan.Rahimi ikut kelas 4 Adil dan 4 aktif.
Ia sebuah lawatan sambil belajar,pelabagai ilmu yg mereka pelajari disini.
Setelah penat berjalan,mereka berhenti rehat di kawasan taman.
"Ahh....penatnya..."Keluh Rahimi sambil hembuskan Nafas.
"Nah"Seorang sahabat Rahimi yg bernama Amar menghulurkan setin air Pepsi.
"Thanx,ko belanja ke...?"Rahimi mengambilnya.
"Tak....saje nk tunjuk aq ada air pepsi"cepat2 tarik Air Pepsi.
"Ceh...!"Muka Rahimi masam mencuka.
"haha....lek ar bro"Tepuk2 bahu Rahimi.
Rahimi muka bengang palingkan pandangan.
"Haha...dh la wei...Ko lelaki la...Bukan pompuan nk merajuk camni"
Tiba2 satu Siren Berbunyi.
"Apahal tu?"Tanya Rahimi.
"Eirian dikesan,Semua yg berada di Johor Bharu segera masuk ke kawasan pelindungan bawah tanah!"Satu suara perempuan bergema!
Tiba2 Seorang cikgu dtng memanggil murid-muridnya!
"Jom wei!"Amar mula gelabah.
"Jap."Rahimi bangun dr tempat duduknya.
"Alamak...Aq dh la x de Dester ni..."Rahimi berbisik dlm hati.
"Apa ko tunggu lagi tu!!!?"amar memarahi Rahimi.
"Jap!"Rahimi berlari kearah Amar.
YOU ARE READING
EiRIAN:Big Impact
Science FictionBerlatarkan tahun 2016,'aku' kembali bertempur dengan Eirian.'Aku' juga bertemu dengan pilot-pilot lain dan juga seorang perempuan misteri yang pernah 'aku' mimpi suatu masa dahulu.Pelbagai Eirian hebat telah muncul,dan apa itu "BIG IMPACT"?