- Hello my readers. This is short chapter. Very short maybe. For bonus guys. Thanks votes 1K. I'm really apreciate it. Korang comment lah sikit. Kalau taknak vote comment lah. Saya rindu korang comment. T.T -
" Chanyeol, noona nak jumpa kamu sekejap. Kamu sorang. Jangan ajak sesiapa. And jumpa kat belakang. Now. " Arah Sooyoung. Mata Chanyeol terkebil-kebil.
' Kenapa dia nak jumpa aku? ' Monolognya sambil berfikir. Chanyeol lalu berdiri dan memeluk pinggang ramping Eunbyeol yang sedang mencuci pinggan mangkuk itu. Dia meletakkan dagunya di bahu Eunbyeol.
" Sayang. " Panggil Chanyeol sambil mencium pipi Eunbyeol berkali-kali. Entahlah hari ini dia mahu meluangkan masa dan bermanja dengan Eunbyeol. Dia rindu dengan Eunbyeol sejak dia tidur bersama Sooyoung.
" Apa? Saya tengah basuh ni abang oii. " Ujar Eunbyeol sambil melonggarkan tangan Chanyeol yang kini berada di pinggangnya.
" Saya nak jumpa unnie kesayangan awak tu boleh? " Eunbyeol mencuci tangannya dan meminta Chanyeol berhenti memeluknya. Eunbyeol mengelap tangannya menggunakan kain tuala dan serta merta dia mencium bibir Chanyeol sekejap. Telinga Chanyeol kemerahan. Malu dengan tindakan Eunbyeol sebentar tadi. Eunbyeol menekup pipi Chanyeol dan mengusapnya lembut.
" Awak ni. Tak payah lah minta izin saya. Itu kan kakak ipar awak. " Ujar Eunbyeol sambil tersenyum manis. Chanyeol yang melihat isterinya tersenyum terus mencium dahi Eunbyeol.
" Pergilah. Nanti unnie marah pulak. "
" Macam nak halau abang je. " Chanyeol mencebik. Eunbyeol tergelak kecil kemudian sekali lagi dia mencium Chanyeol. Bukan di bibir tapi di kedua-dua pipi Chanyeol.
" Abang pergi dulu. Jangan rindu abang. " Kata Chanyeol lalu melangkah pergi meninggalkan Eunbyeol. Eunbyeol tersenyum. Dia menyambung aktiviti yang tergendala tadi.
----------------
" Emmm. Sorry noona. Chanyeol lambat. "
" It's okay. Duduklah. " Chanyeol mengangguk lalu duduk di hadapan Sooyoung.
" Noona nak tanya kamu sesuatu boleh? " Chanyeol berasa tidak sedap hati. Namun dia berlagak tenang. Di dalam jantung dia berdegup kencang.
" Tanyalah. "
" Noona nak tanya sikit. Apa yang kamu lakukan semasa perkahwinan kamu dan adik saya, Eunbyeol? " Soal Sooyoung sambil menjeling tajam Chanyeol. Splashhh. Jantung Chanyeol macam dicucuk oleh sebilah pisau.
" Errrr. Kami okay je. " Jawab Chanyeol sambil tersenyum palsu.
" Come on Chanyeol. Just tell me. I'm not angry. " Kata Sooyoung sambil tersenyum. Dalam sekelip mata Sooyoung telah berubah. Tadi garang semacam sekarang lemah lembut pula.
" Promise me. Jangan marah Chanyeol atau apa-apa. " Rayu Chanyeol. Sooyoung mengangguk. Dia sudah bersedia memasang telinga untuk mendengar kisah Chanyeol dan Eunbyeol. Chanyeol mula bercerita kisah awal perkahwinannya. Pelbagai reaksi yang diberikan oleh Sooyoung.
" Noona, saya dah cintakan dia sekarang. Tapi saya tak mampu luahkan. Saya rasa bersalah buat Eunbyeol macam tu. Saya. Saya rasa saya bukan yang terbaik untuk dia. " Air mata Chanyeol berlinangan. Dia tersedu-sedu semasa mengungkapkan kata-katanya. Sooyoung berasa terkedu bila mendengar kata-kata itu. Dia tak patut buat hubungan adiknya retak akibat dia. Sooyoung berdiri dan mengusap belakang Chanyeol.
" Okay okay. Noona faham. I'm understand your feelings. It's hard to tell someone ' I Love You '. Noona dah pernah kena. Noona suka seseorang tapi bila noona nak cakap yang noona suka, dia accident. Dan akhirnya dia pergi. Pergi selama-lamanya. " Sooyoung mengelap air matanya yang asyik bergenangan. Dia teringatkan kisah lamanya semasa dia berada di luar negara.
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]
RomancePark Chanyeol dan Choi Eunbyeol dijodohkan oleh kedua-dua ibu bapa mereka. Anak Encik Park telah membuat perkara yang tidak baik ini boleh merosakkan nama baik syarikat Encik Choi. Kehidupan Eunbyeol berubah selepas berkahwin dengan Chanyeol. Dia s...