Seorang lelaki yang segak sedang berjalan seorang diri dalam gelap mengahampiri sebuah pintu besi.Tanpa disedarinya,dia sedang diekori oleh Zaud.
Lelaki tersebut betul-betul hampir untuk Punch Card,lantas si Zaud bersuara.
"Berhenti,Kolonel Zakir."Katanya sambil menghalakan pistol.
"Zaud....berapa lama kau ekori aku?Mcm mana dengan pilot kau?"
"Tak perlu kesah.Apa kau buat kat sini?Ini zon larangan dan hanya pengarah boleh ada di sini."
"Nak tahu tak,kenapa pengarah je boleh ada disini?"
"Hm?Apa ko merapu ni?"
"Ikut aku."Sambil Zakir punchcard ditepi Pintu.
Serta merta pintu itu terbuka,dan ianya Lif.Zakir masuk ke dalam lif tersebut
"Nak ikut tak?"
Zaud terdiam.Dia simpan pistolnya lalu turut sama masuk ke dalam Lif Tersebut.Pintu ditutup lalu ia menuju ke bawah.
Setelah beberapa ketika,mereka keluar dari Lif.Dan Zaud dapati,satu pemandangan kurang enak di situ.Terdapat lembaga putih seperti manusia Sedang tergantung manakala di bawahnya terdapat lembaga putih yang lain terbaring dalam kolam merah darah dan tidak sedarkan diri.Mereka berbaring dengan pelbagai gaya.
"Apa ni!?"Zaud bertanya dalam keadaan ketakutan dan kehairanan.
"Eirian...."Jawab Zakir dengan ringkas.
"Apa,Eirian?"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di Kota Damansara,keadaan sunyi sepi.Hanya ada Type Fang berdiri utuh menanti Eirian untul tampil.
"Sedia Alip,kami dah dapat kesan pergerakan dia!"
"Aah,saya mmg dh lama bersedia."Aku jawab dengan penuh keyakinan.
Tiba-tiba Eirian muncul agak jauh dihadapan aku.Aku agak terkejut.Tangannya panjang mcam pelibas.
"Tu pun dia!!"Aku menjerit.
Eirian tersebut melontarkan tangannya lalu mengukat dua tanganku.
"Ah!"
Ikatannya makin ketat,Kesakitan boleh dirasa pada bawah pergelangan tangan ku!
"Arrrghh...x guna!"Aq segera menggerakkan tangan kanan lalu menggenggam pelibas yang sedang mengikat tangan kiri ku!Aku tarik sekuat hati,Eirian tersebut tertarik sedikit ke depan.
Aku tarik lagi,lagi dan lagi!Makin lama ia mengahampiri ku!Eirian tu terus buka ikatan,aku hilang fokus sebentar.Dan tanpa amaran,Type Fang dilibas bertalu-talu!Aku berkongsi kesakitan!
"Argh!argh!argh!"Sakir wo...Tuhan je tahu.Boleh bengkak badan aku camni.
Dengan segera tali libasnya tu mengikat leher ku.Aku dicekik,dah la part leher kelemahan utama aku!
Aku cuba tarik tangan dia tu,tapi badan aku macam kaku!"Apa kami buat tu,Alif!!?"Kapten bersuara.
"Ka...Kapten...Tolong....Saya lemah bahagian leher....Arghhh!Saya tak leh gerak....Badan saya kaku!"
"Perasaan kamu je tu!Lawan lah,kalau tak kamu mati!!
"Erghh....Hargh!"Aku segera keluarkan taring lalu memotong kedua-dua tangannya sekali gus!Aku terduduk sambil menggosok-gosok leher.
Di sudut lain,pada bukit berhampiran,Irfan dan Khai menonton perlawanan kami.
"Gempak Siot!"Khai teruja.
YOU ARE READING
EiRIAN:Big Impact
Science FictionBerlatarkan tahun 2016,'aku' kembali bertempur dengan Eirian.'Aku' juga bertemu dengan pilot-pilot lain dan juga seorang perempuan misteri yang pernah 'aku' mimpi suatu masa dahulu.Pelbagai Eirian hebat telah muncul,dan apa itu "BIG IMPACT"?