What?!

504 21 0
                                    

Pov Louise
"Louise, eindelijk! Weet jij waar Elise is? Normaal is ze er al om kwart voor acht!", vroeg Sanne uit mijn klas. Ook de rest van de klas riep door elkaar. 3Wetenschappen is luidruchtiiiiiggg "Nee, ik weet het niet, misschien is ze ziek?", probeerde ik. Maar dat kon niet, dan had ze dat al lang laten weten...

Ik hoop maar dat haar ouders haar niks aangedaan hebben... Om tien na acht besloot ik een berichtje te sturen.

Waar blijf je? We missen je hier al ;) <3

Maar ze antwoordde niet. Damn. De bel ging, maar Elise was er nog steeds niet. Iedereen maakte zich zorgen, want voor het weekend was ze nog kerngezond.

"Goed, beste leerlingen, goedemorgen allemaal! Ik hoop dat het weekend jullie deugd gedaan heeft en we er weer stevig kunnen invliegen", begon mevrouw De Backer een les geschiedenis waar ik mijn gedachten niet kon bij houden. Elise was belangrijker... En Demi, Stef en Rens dachten dat ook. Wij zijn met z'n vijfen zijn onafscheidelijk.

Om twintig na negen ging (eindelijk) mijn gsm af. "Wie zijn gsm is dat?", vroeg ze streng. "De mijne", antwoordde ik. "En hoe komt dat?" "Omdat Elise geantwoord heeft." "Kijk dan maar", zei ze, waarna ze onmidelijk haar les vervolgde.

Het Eerste Lesdag Pendelt Mijn Ik Juf!!! Seg Niets Enkel Les <3

Ik verstond er niets van! "En, hoe komt het dat ze er niet is?", vroeg De Backer. "Ik weet het niet, ik snap er niks van", antwoordde ik. "Wat heeft ze gestuurd misschien?", vroeg ze weer. Mens, laat mij er eerst zelf over nadenken, danku. "Het Eerste Lesdag Pendelt Mijn Ik Juf!!! Seg Niets Enkel Les", las ik voor. "Dit slaat nergens op! Wacht, ik heb het!", riep ik. "De eerste letter van een woord staat telkens geschreven met een hoofdletter, en als je die allemaal aan elkaar plakt, krijg je...", legde ik uit. "Dan krijg je?", vroeg Rens. "H E L P M I J!!! S N E L", antwoordde ik. "Elise vraagt om hulp", zei Sander. Serieus? "Mevrouw, ik ga Tineke bellen, oke?", vroeg ik. Ze knikte, en anders had ik het ook gedaan hoor.

---------------------
Ik weet het, het is helemaal anders en korter als het vorige stuk, maar dat trok op niets vond ik, en dit is veel duidelijker vind ik... Greetzzz



De Buurtpolitie ~ een nieuw gezinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu