Perihan şok olmuştu, ne yapacağını bilemedi, Marry'nin sürprizi buydu işte nasıl akıl edemedim diye mırıldandı, Marry'nin bu yaptığına kızmış mıydı ki? Hayır hayır kızmamıştı hatta tam tersi onunda söylediği gibi çok teşekkür edecekti, bir kaç saniyelik şokun ardından Abraham gülümseyerek...
-Merhaba güzel bayanlar, çok şık görünüyorsunuz
*Teşekkür ederiz Abraham, bak bu benim en yakın dostum Perihan
-Biliyorum tanımayan mı var Perihan'ı
Perihan olan bitenler yüzünden epeyce heyecanlandı, kalbi yerinden çıkacakmış gibi atıyor, eli ayağı buz tutmuştu, titrek bir ses tonu ile...
*Merhaba Abraham, iltifatların için teşekkür ederim.
-Rica ederim, biran önce içeri girsek, biliyorsunuz askerler beni yakalarsa bir daha görüşemeyebiliriz.
Perihan büyülenmişti, sevdiği adam kendisini tehlikeye atarak onunla sinemaya gelmiş ve rahat tavırları ile cesaretini göstermişti. Perihan bu durum karşısında daha çok etkilendi, hiç kimseyi böyle tutkulu bir şekilde istememiş ve arzulamamıştı, rüyada mıydı yoksa, birisi dokunup uyandıracak diye çok korkuyordu, saf bir şekilde sağ eli ile koluna dokunarak hissetmeye çalıştı kendini, Evet evet rüya değildi bu, yüzünde hala şaşkın bir ifade ile sinema salonunun içerisine doğru yürüdüler, salona doğru giden her metrekare de içerisi biraz daha kararıyordu, Perihan etrafına şöyle bir bakındı, kocaman film afişleri, gişede bilet almak için sıraya girmiş insanlar, dışarının sıcağına nazaran serin ve ferah bir hava, megafondan filmin başlayacağını haber veren görevliler, her şey olağan bir şekilde işliyordu. Abraham kızların ortasında Marry'i soluna Perihan'ı sağına almış, omuzları dik, bakışları can yakar şeklinde emin adımlar ile gişeye doğru ilerliyordu. Aralarında hafif bir tartışma geçti, önemli de bir tartışma değildi, Abraham biletleri kendisinin almasını öne sürüyor, Perihan'da buna karşı çıkıyordu, konuşma ise şöyleydi...
-Bayanlar siz burada bekleyin ben biletleri alıp geleyim.
Perihan cüzdanından birkaç Mark çıkararak Abrahama uzattı..
-Ne yapıyorsun sen Perihan?
*Biletin parasını veriyorum.
-Lütfen onu tekrar cüzdanına koy, burada bir erkek varken sizin cüzdanınıza el atmanız benim için utanç verici.
*Kabul edemem, biz daha 5 dakika önce tanıştık samimiyetimiz dahi yok ve senin bunu yapmanda bana utanç veriyor.
-Ne güzel işte bu durum samimiyetimizi ilerletebilir.
*Tamam ama bir daha ki sefere ben ısmarlayacağım...
Abraham ciddiye almamış bir tavırla mırıldanarak
-Tabi tabi...
Abraham bilet sırasına girmiş uzun kuyruğun arkasına takılmıştı, sıra; İnsanların oluşturduğu eğik C harfini anımsatıyordu, acaba bu yüzden mi kuyruk diyorlardı bu saçma dizilişe diye mırıldandı. Herkes bilet sırasında dikiliyordu bazılarının yanında arkadaşları oluyor iki kişi 1 sıraya girip aralarında sohbet ediyorlardı. Hafif uğultulu ses rahatsız ediyordu Abraham'ı, sırada beklemekten sıkılmaya başlamıştı, tam o sırada arkadan omzuna bir el uzandı, asker olduğunu düşünerek tedirgin oldu, fakat arkasını dönüp baktığında Perihan olduğunu fark etti ve derin bir oh çekti.
-Korkuttun beni Perihan
*Fark ettim kusura bakma, sıkıldığını zannedip geldim.
-İyi yaptın evet sıkıldım.
*Eee Abraham hangi bölümü okuyorsun?
-Ben uzman bir doktorum, burada okuyor olmamın sebebi ise terfi ederek doçent olmak.
*Çok ilginç, anlamalıydım halinden ve tavrından senin böyle birisi olduğunu.
-Mahcup ediyorsun beni, sen hangi bölümdesin?
*İşletme
-Bir bayan için ilginç ve güzel meslek.
-Evet
*Ancak ayaklarının üzerinde durmalı, dayanıklı ve hayal gücü yüksek birisi olman gerekiyor, kimsenin hayal edemediği şeyleri hayal edip uygulamalısın...
-Biliyorum bunun için çok kitap okuyor ve hayal dünyamı genişletiyorum...
*Kitap okumak senin sadece hayal gücünün bir kısmını güçlendirir, fakat kitap yazmak, hayal gücünü ele geçirmeni ve kolayca çözüm yolları bulmanı sağlar. Kitap okumayı bisiklet olarak hayal et, kitap yazmayı ise bisiklete binen bir çocuk, bisiklet nereye isterse değil, çocuk nereye isterse oraya giderler.
Perihan bu sözlerin ardından büyülenmiş bir şekilde ağzı açık, gözlerini Abraham'ın gözlerinden ayıramıyordu, bu cümleler karşısında çok etkilenmişe benziyordu. Sadece sustu, biran o güzel cümlelerin çıktığı ağza nefesi kesilinceye dek yapışmak istiyor, benliğini ve özgürlüğünü Abrahama adamak istiyordu. İkisi de hiçbir şey söylemeden dikiliyorlardı sırada, nihayet Abrahama gelmişti sıra.
-One Night of Love filmine önden yan yana 3 kişilik bir bilet lütfen...
*Bir dakika bakıyorum... ( kısa bir bekleyişin ardından gişe memuru başını kaldırıp Abraham'a bakarak) Üzgünüm maalesef 3 bilet kalmış ve 1 tanesi arka sırada
Nasıl yapalım Perihan?
*Tamam al ben arkada da otururum
-Hayır ben otururum
Aralarında atışırlarken, arka sıralardan yüksek bir ses duyulur...
*Hadi arkadaşım bunca insan sizi bekliyor...
-Pardon beyefendi
Abraham tekrar gişe memuruna dönerek Tamam iki önden bir tanede arkadan bilet alalım lütfen
*Tamam efendim toplam 15 Mark
-Parayı gişeye uzatıp biletleri alıp Perihan ile sıradan çıkarak Marry'nin yanına gelirler
*Aldınız mı biletleri?
-Aldık ama bir sorun var
*Nedir?
-Önden sadece 2 kişilik yer var, ben arkada izleyeceğim filmi
*Hayır olmaz Abraham siz Perihan ile önde oturun ben arkada otururum
Perihan gergin bir ses tonu ile
*Aaa yeter ama nedir bu oturma kavgası ikinizde kapayın çenenizi ben arkada izlerim.
Marry imalı bir bakış atar Perihan'a
-Olmaz kuzum bu senin aylardır beklediğin film, önde oturmak senin hakkın, Abraham'da bizim misafirimiz olduğuna göre arkada oturmak bana düşer, hem ben fazla sevmem romantik filmleri.
*Emin misin hayatım
-Evet evet kesinlikle, ben arkadayım çıkışta burada buluşuruz tekrar
Perihan bu yaptığı dostane bahane karşısında biraz daha sevmeye başladı Marry'i, bu filmi aslında en çok Marry bekliyordu çünkü Marry romantik filmlere bayılır... Hep birlikte 3 numaralı salona doğru yürümeye başladılar, Perihan'ı şimdiden heyecan bastı alnından boncuk boncuk ter akıyor, yanakları kızarıyor, elleri titriyordu... Tam içeri girecekken Abraham bir saniye bekleyin diyerek yanlarından ayrıldı.
ARKADAŞLAR BAZI İŞLERİM VAR, SİZLERE MAHCUP OLMAMAK İÇİN BUGÜNÜ BOŞ GEÇMEK İSTEMEDİM FAKAT BÖLÜMÜ BİRAZ KISA TUTTUM KUSURA BAKMAYIN İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM....
-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İHANET SARMAŞIĞI
AventuraAşk-İhanet-Savaş-Romantik- 1933-1941 Yılları arasında, Almanya'nın Köln şehrinde ve ülkenin genelinde yaşanılan savaşı anlatmaktadır. Savaşta tahsilini görmek için Almanya'ya giden Türk kızı Perihan'ın hayatını ele almaktadır.