Nieuw schooljaar

8 0 0
                                    

Een nieuw schooljaar,nieuwe school,of ik er klaar voor ben?Dat weet ik nog niet, een heel schooljaar op internaat,dat is het makkelijkst als ik naar het college wil. Emmy ben je er klaar voor?de stem van men moeder klakt door de gang. Ik moet nog net een paar sokken in mijn valies steken en dan ben ik klaar. Gelukkig is het maar een klein internaat met maar een paar mensen, maar het is een heel eind rijden. Zo ver van huis , gelukkig mag ik in het weekend naar huis. "Ben je er klaar voor Emmy?"
"Ik denk het wel"
Het is heel spannend maar ik denk wel dat het goed gaat meevallen. Een lange autorit van ongeveer 1uur en 3 kwartier rijden. Gelukkig heb ik een kussen bij me , zo kan ik wat slapen. Emmy's ogen  gaan stil toe, ze hoort niks meer en valt in een diepe zwarte put.

De auto staat stil. Emmy wordt wakker,we zijn er. Emmy haar ogen gaan stilletjes open. Door haar autoraam ziet ze het huis staan. Het is oud en antiek, ze is benieuwd wie er nog in woont, en ze kan niet wachten om ze te ontmoeten. De directrisse  van de school staat haar al op te wachten. Emmy's ouders stappen uit en zeggen gedag aan de directrisse . Emmy zet zich recht en bekomt even van de lange rit. Zelfs haar nek doet pijn van tegen de autodeur te leunen. Ze strekt zich uit en stapt uit de auto.
"Haaa...., dit moet Emmy zijn? Emmy begroet de directrisse. "Ik zal je een rondleiding geven, volg mij maar. De directrisse geeft me al direct een sleutel van het huis. Het huis ziet er van binnen nog oké uit. Ze wijst me de weg naar men kamer. Ik krijg weer een sleutel , deze keer voor mijn kamer. Ze deed de deur open en een stoffige lucht komt naar buiten. "Sorry voor het stof , het huis is al oud en er heeft al lang niemand meer in geslapen. Je kleren en boeken voor school heb ik op je kast gezet, ik weet zeker dat je je kamer heel gezellig zult maken" zegt de directrisse. "Ik hoop het " lacht Emmy. Ze gaan terug naar beneden waar Emmy's ouders klaar staan om afscheid te nemen en daarna te vertrekken. Emmy geeft haar ouders een dikke kus en knuffel. De tranen staan in Emmy haar ogen , maar ze heeft een goed gevoel voor dit schooljaar. Haar ouders vertrekken. Emmy vraagt aan de directrisse waar de rest van de bewoners zijn. "Maak je geen zorgen Emmy , de anderen zijn met een opdracht bezig in het bos hier vlak bij, ze komen zo wel. " zegt de directrisse lachend. Emmy besluit om ondertussen haar kamer op te knappen. Als ze op haar kamer komt doet ze direct het raam open. Ze ziet het bos dat vlak naast de tuin staat van het huis. "Ik heb wel het mooiste uitzicht". Dit had ze zelfs niet verwacht. Ze begint haar kamer op te knappen. Ze heeft een foto van haar ouders mee en zet deze op haar nachtkastje naast haar bed. Ze zal hen zeker missen. Na een uurtje is haar kamer klaar en gaat ze naar beneden. Ze hoort de rest van de bewoners thuis komen. Ze gaat snel kijken. In de gang. Ze ziet twee meisjes en drie jongens. Ze zijn allemaal heel vuil ,modder hangt aan hun kleren en bladeren zitten in hun haren. Emmy zit de groep heel raar aan te kijken en vraagt zich af waarom ze er zo uit zien. Ineenkeer ze ziet dat één van de jongens een diepe snee in zen been heeft. Emmy begint haar voor te stellen ,"hey ik ben Emmy en ik ben nieuw hier". Één van de meisjes stelt haar zelf en de rest voor. "Hallo ik ben Lea en dit zijn Femke, Rik , Sven  en Olivier. Emmy ziet het al direct zitten om met hun samen te wonen in dit internaat. Net op dat moment komt de huisvrouw thuis van het winkelen.  Ze ziet er een super leuke en vriendelijke huisvrouw uit. Ze ziet dat Olivier een heel diepe snee heeft en gaat het direct verzorgen. Emmy kan het niet aan zien door al het bloed en gaat naar de wc. Als ze op de wc zit hoort ze hen praten. De huisvrouw vraagt aan Olivier wat er gebeurd is, Olivier zegt dat ze hem geraakt hebben. Emmy begreep er niets van. Als ze klaar is gaat ze ook naar de living. Ondertussen is de wonden verzorgt. Emmy vraagt aan Olivier wat er gebeurd is, Olivier zegt dat hij gewoon gevallen is op een scherpe steen. Emmy begreep er niks van en ze zag zelf wel hoe diep het was , net alsof er iemand hem heeft gestoken met een mes."haaa...., jij moet de nieuwe zijn" ik ben Nancy de huisvrouw. Emmy is nog steeds verbaast van wat ze gehoord heeft.  Ze had zelf Nancy niet gehoord. "Ik ben Emmy ".
"Je kan altijd bij mij terecht. Maar ik moet nu eten maken, en straks komt de dokter voor Olivier om zijn wonde toe te naaien". Zegt Nancy iedereen gaat samen zitten en leren elkaar nog beter te kennen. Na een klein uurtje is het eten klaar , ze helpen allemaal de tafel te deken. Tijdens het eten blijven ze maar door praten.  "Binnen twee dagen begint school" zegt Lea wat luider."pff daar heb ik echt geen zin in zegt Sven". "Ik wel "zegt Rik  lachend . "En jij Emmy ?" Vraagt Femke.
"Ik kijk er wel naar uit, het is allemaal wel nieuw , maar ik heb er toch wel zin in". Zegt Emmy blij. Na het eten ruimen ze alles af. En ondertussen word Olivier genaaid . Na dat alles is afgeruimd gaat iedereen naar hun kamer. Emmy is nog niet moe en besluit om over iedereen in haar dagboek te schrijven:
Lea : een super lief,slim meisje. Ze houd van sporten en vriendschap is heel belangrijk voor haar, ze is ook zot van dieren.
Femke is een echte Beauty Queen , ze houd van shoppen en alles moet er perfect uit zien , en ze maakt haar handen niet graag vuil.
Rik: heel slim , kent alles van computers en andere elektronica , hij leest graag en houd van moeilijke vragen.
Sven : echt zot van de meisjes, zijn haar is heel belangrijk voor hem, hij denkt dat hij dapper is maar uiteindelijk is hij een echte broekschijter.
Olivier: hij is pas een dapper iemand,en tamelijk gespierd , hij sport graag, maar hij is ook erg slim en heeft geweldige ideeën.
Wanneer Emmy over hem schrijft krijgt ze een druk op haar maag en een krop in haar keel. Ze weet niet wat ze krijgt, ze denkt dat het gewoon de spanning is voor de eerste schooldag. Ze begint moe te worden en besluit om haar dagboek weg te leggen en te gaan slapen. Ze doet haar nachtlampje uit. De stenen naast haar bed begingen op te lichten,deze heeft ze ooit van haar oma gekregen. Ze sluit haar ogen en valt na 10 minuten in een heel diepe slaap.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 27, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Magic in our handsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu