Cura,ut valeas,amicus!=ai grija de tina,prietena mea!
----------------------------------------
Merg pe holurile aglomerate ale scolii,nesigura pe pasii mei. Oriunde te-ai uita, sunt numai parinti si elevi,care mai de care mai fericiti,entuziasmati si emotionati. Toti rad si vorbesc intre ei despre marele eveniment,despre noua generatie de cavaleri,despre noi. Unii pariaza,altii isi dau doar cu parerea despre castigatori dar cei mai multi asteapta cu nerabdare sa ii vada pe seniori."Am auzit ca acum cativa ani doi boboci au muri iar alti cinci au avut nevoie de ingrijire medicala urgenta".. ."Anul acesta va fi diferit,iti zic eu! Am auzit ca au fost multe schimbari la probele precedente!"..."Bietii boboci,nici nu stiu ce prost au nimerit! Anul asta e generatia lui L,abia astept sa vad cati nu vor reusi!"
Capul imi vajaie iar daca mai stau mult aici voi pica din picioare. Lipsa somnului imi da peste cap tot organismul iar migrenele devin din ce in ce mai acute. Imi fac cu greu loc printre persoanele din incapere,pe ultimii impingandui numai ca sa ajumg mai repede afara din licul asta. Simt cum camera se invarte cu mine si sunt pe punctul de a lesina dar cu ultimele puteri ma prind de perete si ma tarasc pana afara. Aerul rece si sarat,specific acestei zone,ima intampina iar eu rasuflu usurata. Trag aer in piept pentru careva secunde apoi il las sa iasa,repetand de cateva ori. In cele din urma ma calmez un pic si ma asez pe iarba,cu fata spre cer si cu gandul departe.
Mai am vreo 15 minute pana ce trebuie sa ma prezint in fata scolii,alaturi de ceilalti dar atmosfera de aici e atat de linistita si placuta incat simt cum ma fura somnul. Nici macar nu am vazut-o pe Lucy,cand m-am trezit cemera era goala iar pe frigider era un biletel in care spunea ca are ceva urgent de facut si ca ii pare rau. Lucas,de asemenea,nu e de gasit iar asta ma face sa ma simt din ce in ce mai singura. In afara de ei,si roscatul ala,nu mai cunosc pe nimeni cu toate ca sunt aici de aproape 2 luni.
-Hei,uite pe cine avem noi aici!Lulu,ea e fata de care ti-am zis! Sti,aia cu gura mare ca a facut o scena la ora lui Olaf!
Nici macar aici nu am pace! Inca cu ochii inchisi incerc sa le ignor in speranta ca vor pleca dar norocul nu e cu mine si incep din nou sa vorbeasca.
-Pe bune?! Cea cu ofensiva?! Ma mir ca mai are curaj sa isi arate fata pe aici. Daca eram in locul ei,imi luam de mult talpasita de aici.
Vocea aia pitigaiata ma zgarie pe creier si simt cum imi cedeaza nervii. Oameni enervanti! Ma ridic in picioare,imi scutur hainele si plec fara ca macar sa ma uit in urma.
-Cata insolenta! Nici macar nu stiu cum a ajuns aici!
-Gata ,Lolo! Pun pariu ca are pile! Oricum va primi ceea ce merita astazi.Nimic nu o mai poate salva acum.
Rasetele lor imi aduc aminte de niste hiene turbate care dau tarcoale pentru o noua prada iar eu nu am de gand sa fiu aceea. Inca mai am timp sa ajung asa ca mai ocolesc putin,prin spatele scolii. Nu e ca am emotii sau ceva,dar dupa tot ce s-a intamplat la celelalte probe,nu pot sa ma calmez. Stiu ca am dat-o in bara rau iar asta e ultima mea sansa asa ca trebuie,trebuie sa fac bine. Macar sa nu mor naiba pe acolo,si asta e destul de important.
Ajung in fata scolii si imi fac loc prin multime spre locul in care stau bobocii,pe un fel de scena mai ridicata. Directorul sta langa scena si discuta cu niste parinti iar Lucy e cu prietenii ei,parand chiar entuziasmata. Pariuri,pfu!exclam in mintea mea. Sper numai sa nu o dezamagesc prea tare...
Urc pe podium si ma asez la rand,langa Leontino.
-Hei,esti gata,ofensi... Esti bine?intreaba el cand se intoarce cu fata spre mine.
-Da,spun rece fara ca macar sa il privesc in ochi.
Ameteala mi-a mai trecut dar capul inca ma doare cumplit. Scanez rapid multimea dar nu il gasesc pe Lucas. Nu l-am mai vazut de ieri dar imi e dor de el. Dupa faza din baie,nu am mai auzit de el si imi e teama sa nu il fi socat,prea tare,normal. Daca il pierd si pe el,nu stiu ce ma fac.
-Nu,nu intelegeti,domnule! Cu tot respectul,nu puteti face asta! Nu va voi permite!
O voce familiara ma face sa intorc capul si acolo il vad pe Lucas care alearga dupa Lucian. Nici macar nu imi arunca o privire. Firar tu!
-Imi pare rau,Sir Morgan! Nici macar nu eu nu pot face nimic acum. Daja s-a decis de sus iar eu nu am autoritatea necesara ca sa o opresc.
-Dar e periculos,ce nu intelegeti?! Ea...
Lucas se uita in jur si vazand ca a atras deja atentia,scade vocea si se apropie de director.
Super,acum nu mai pot auzi nimic. Si cand credeam ca trebe si niste popcorn...
Lucas pare de-a dreptul disperat dar Lucian nu il baga in seama. In cele din urma barbatul se da batut iar directorul ii pune mana pe umar,soptindu-i ceva la ureche. Lucas isi intoarce capul spre mine iar privirile ni se intalnesc. Se forteaza sa zambeasca iar eu fac o fata intrebatoare dar el imi face semn ca e ok. Lucian urca pe scene,urmat de comisia de supraveghere. Acesta incepe sa explice aceleasi chestii pe care le-a mai zis de zece ori,despre cum va decurge proba,despre riscurile implicate si despre cat de importanta e,incheind cu bine cunoscutul "Fie soarta mereu de partea voastra" Se pare ca soarta nu prea i-a ajutat pe cei 2 morti,nu Lucian? Si cu toate astea,multimea aclama si se bucura de parca ar fi la un afurisit de festival iar Lucian e maestrul de ceremonii. Dupa,am fost condusi in arena scolii,o cladire enorma aflata un pic mai jos de scoala,aproape de malul marii. Ma mir cum nu am vazut-o pana acum! E fucking inutil de uriasa!!! Bogatasii astia! Dar cu toate ca intrau pe putin zece mii de oameni in ea,am ramas socata cand am vazut ca mai bine de 90% din locuri erau ocupate. In primele randuri stateau,normal,elevii care aplaudau, fluierau si strigau ca din gura de sarpe. In spatele lor erau parintii,chiar mai energici ca odraslele lor,daca se poate ,iar in spate,pe ultimele randuri stateau in liniste profesorii si protectorii. Pfuu,macar ei sunt mai cu capu pe umeri.
O femeie mai plinuta ne conduce in loja bobocilor,undeva mai sus de restul dar totusi puteam vedea foarte bine ce se intampla in arena. Plus,mai ca la un meci de fotbal,in colturi erau patru plasme uriase care redau ce se intampla. Nu ai cum sa pierzi nimic nici daca vrei.
-In cinci minute va incepe prima runda iar perechile vor fi afisate pe plasma din partea dreapta. Cand va vedeti numele,iesiti iar afara va asteapta escorta personala care va va insoti pana in ring. A,si era sa uit,orice ar fi,nu dati inapoi! Orice va este spus sa faceti,faceti,fara comentari. Asta e un sfat prietenesc,asa ca urmati-l. Si fie sorta mereu de partea voastra!
Cu aceaste vorbe,femeia iese din camera si o incuie. Acum chiar ca ma simt ca un miel de sacrificat. Ceilalti elevi,cam 30 la numar,incep sa susoteasca,ocupand scaunele din loja. Unii erau panicati,altii incercau sa para nepasatori dar nu reuseau iar alte fete plangeau de-adreptul.Atmosfera e atat de apasatoare incat imi doresc sa imi fi adus castile cu mine,cu toate ca nu cred ca m-ar fi ajutat cu ceva.
-Am auzit ca generatia asta de seniori e mai dura ca cea de anul trecut,si frate,atunci aproape ca au bagat 2 pusti in coma,spune un baiat.
-Plus ca il au pe El,completeaza o fata. Nici nu vreau sa ma gandesc cine va lupta cu el.
-Oricum,viu nu scapa,spune acelasi baiat si rade parca fortat. Daca are tupeu sa bata un prof,nu stiu ce ar face cu niste muste neinsemnate ca noi.
-Mai taci dracu din gura! Poate cu tine ar spala pe jos,dar nu si cu mine. Chiar vreau sa pic cu el,fraierul ala a fost spaima scolii pentru prea mult timp.
Imi intorc privirea spre baiatul care a vorbit atat de increzator. Baiat,scuze,greseala mea,sac de muschi ar fi mai corect. Omul asta e enorm,pe putin 2 metri! Frate,si mainile ii sunt mai groase ca abdomenul meu. Deci asta fac steroizii din om,acum ma simt chiar prost pentru el. L-am mai vazut prin clasa dar cu uniforma mulata de pe el arata ca un adevarat mafiot din ala de vezi la televizor.
-Hahaha,Loky,hai ca ii buna asta!rade o fata cu gura pana la urechi.
Baiatul ii arunca o privire gen "taci sau iti bag genele alea false pe gat" Fata a intels mesajul,nu foarte subtil,si isi lasa privira in pamant fara sa mai zica ceva,vizibil speriata de reactia baiatului.
-Incepe,ne atrage atentia Leontino si face semn spre centrul arenei unde se afla Lucian
-Doamnelor si domnilor,imi face placere sa dau startul celei de a treia probe a acestui important examen. Dar inainte sa incepem,a intervenit o schimbare. Ne cerem scuze pentru posibilele inconveniente dar este un ordin dat de sus. Fiecare isi va alege o arma iar luptele nu se mai pot opri din motiv de predare,ci pana cand unul dintre elevi nu mai poate lupta.
Intreaga sala cade in tacere,de asemenea si colegii mei. O fata face ochii mari si incepe sa planga iar alta isi pune mainile in cap. Hah,cred ca ar trebui sa imi spun rugaciunea.
-Acu am dat de naiba,spune si Loky in soapta dar eu fiind langa el,il aud.
-Ce inseamna asta?!striga,cel mai probabil, un parinte din sala.
Altii i se alatura iar in cateva momente,o multime de oameni revoltati incep sa huiduie si sa tipe.
-Cu tot tespectul,daca nu incetati,vom fi obligati sa va escortam afara,spune Lucian amenintator iar ca sa isi adevereasca spusele lui,niste namile de barbati incep se plimba printre randuri,impingand oamenii la locul lor.
-Iar acum sa incepem! Prima pereche!
Toti ochii se indreapta spre plasma uriasa dar secundele trec atat de greu iar tensiunea este apasatoare. Tot ce imi trece prin cap acum e sa nu fiu eu. Oricine dar nu eu. Dupa ce calculatorul selecteaza numele primilor concurenti si le expune,aud un tipat de toata frumusetea. Fata din drapta mea mai are un pic si lesina iar siroaie de lacrimi ii inunda fata. Acum numai e asa amuzant,nu? Se pare ca ea e prima, Liliana Kaly,iar din partea seniorilor un tip pe nume Lee Goning.
-Hei,Lili,e bine,incearca sa o consoleze o alta fata. Vezi,e Lee!Nu are cum sa te raneasca...prea rau. Nu e el prietenul fratelui tau? O sa fie bine,ai sa vezi.
Fata se uita cu ochi de catel plouat la prietena ei si ii ofera un zambet stramb,dupa care isi sterge fata cu o batista si se indreapta spre usa.
-Bafta Lili,striga cealalta fata
-Mersi,ne vedem!spune si iese.
In cateva minute,ambii ajung in arena. Biatul,Lee,este scund si slabut,cu par negru si lung. De la distanta asta pare chiar dragut. Nu are cum sa o raneasca pe Lili tipul asta. Ea pare chiar mai in forma de cat el,cu pozitia ei perfecta si muschii lucrati,nu in exces,dar tot mai bine ca ai baiatului.
-Alegeti-va arma,spune directorul si le face semn spre o masa pe are sunt asezate o groaza de arme,sabii,scuturi,arcuri,buzdugane,tot ce iti trece prin cap.
Lili fuge rapid spre masa si apuca o sabie care e mai mare ca ea. O ridica cu greu si se intoarce la locul ei. Baiatul,se uita ingrijorat la fata, si cu sfiala ia un pumnal micut de pe masa.
-Ce pampalau,il aud pe Loky cum comenteaza dar nu il bag inseama.
Ceva imi atrage atentia,si anume privirea baiatului. Cu toate ca pare mic si fara aparare,cu pozitia lui de ghiocel cu tot,ochii ii sclipesc iar colturile gurii i se arcuiesc intr-un ranjet de hiena. Ma uit panicata la ceilalti din sala dar nimeni nu pare sa fi observat. Toti sunt concentrati,cu ochii pe cei doi si cu pumnii starnsi. Ceva nu e bine aici! Ma intorc spre plasma si imi musc buza din cauza frustarii.
-Sa inceapa lupta,striga Lucian si se retrage departe de cei doi.
Multimea aclama si aplauda,cu toate ca acum nu mai par atat de veseli. Acum va vine si voua mintea la cap?! Adulti doar in acte ce sunteti!
Liliana isi ia pozitia de atac dar ezita un moment. Genunchii ii tremura vizibil dar daca nu face ceva,asta ii va fi sfarsitul.
-Misca,Lila,misca!striga prietena ei cu putere.
-Da,haide Liliana! Poti sa il bati pe fraierul ala!striga alt baiat.
Nu,ceva nu e bine,nu fa asta,Lila...
-Da,da,poti sa o faci!
Nu,nu poate...
-Fa-l praf,fato!
Intreaga sala incepe sa strige iar Liliana pare sa prinda curaj. Cu cat ovatile cresc,cu atat fata pare mai increzatoare. Mainile i se strang pe sabie si inainteaza cu curaj. Ochii baiatului ii studiaza fiecare miscare dar fara sa faca vre-un pas. Fata se napusteste asupra lui cu sabia ridicata iar el ranjeste...
-Liliana! Nu!Stai!tip eu si bat cu mainile in geam.
Fata nici nu imi acorda atentie si isi continua miscarea,tintind umarul baiatului. Cand observa acest lucru,jocul e terminat,toate cartile fiind in mainile lui. Ranjetul i se adanceste iar ochii ii sclipesc. Printr-o miscare rapida,se fereste de sabia Lilianeai si o prinde de mana,astfel facand-o sa scape arma. Ii duce mana la spate si ii infige pumnalul in ceafa. Urlete puternice umplu sala iar fata se zvarcoleste de durere pe jos. Gemete tot mai infundate se aud iar pana sa ajunga Lucian cu medicii,fata nu mai misca. Au pus-o pe targa si au fugit cu ea din arena,sub privirile ingrozite ale spectotorilor.
-Astfel de evenimente,ce-i drept,tragice,se intampla intr-un examen cu miza atat de mare. Lupta pentru un loc in sociatate e acerba si imbibata in sange. Moartea pandeste dar si cei care reusesc imposibilul vor ajunge demni urmasi ai cavalerilor,de clasa a doua sau de ce nu,intaia. Totul sau nimic,acum e momentul!
Multimea aplauda din nou,tipa si fluiera de parca nimic nu s-a intamplat. De parca acum cateva secunde nu era o fata care se zvarcolea in agonie la picioarele lor. Lacrimi sarate imi curg pe chip iar vederea mi se incetoseaza. Lumea asta putrezeste iar sunt neputincioasa,obligata sa asist fara a putea face ceva. Iar biata Liliana,acum poate e moarta iar eu nu stiu nimic despre ea.Cura,ut valeas,amicum!
----------------------------------------
Ok,scuze ca nu am mai postat dar na,stiti voi,am o scuza buna *insert scuza buna ca eu nu stiu una* :)))
Oricum,am facut capitolul mai lung asa ca sper ca e ok.
Apropo,ma gandeam ca dupa ce termina si Emma cu examenul asta,facem ceva gen intrebari de la cititori pentru personaje. Stiu,nu e idee unica si nici nu am zis ca e dar mi se pare dragut. Doar daca vreti si voi. Sau poate aveti alte sugesti,sunt deschisa la propuneri.
CITEȘTI
°•○●Şcoala Fiat Lux●○•°
FantasíaFiat lux = Sa fie lumina (latina) Viata Emmei Black ,o fată simpla de 17 ani,este data complet peste cap în momentul în care apare o scrisoare misterioasa.Mama o reneagă, este trimisa de acasă la o școală cu internat din mijlocul oceanului,își reînt...