Bir yoksulluk adımlarıydı.Her adımı onu batağa sürükler gibiydi.
Birgün Taha kız arkadaşı ile bulusmak için hazırlanıyordu yanliz üzerine alacak bir hiç parası yoktu oysa oda annesine guvenip giyinip kuşanmıştı... Sevgilisi sürekli mesaj atar durumda ama Taha kara kara düşünür ben napıcam diye. Şeytan Tahayı dürter bizim taha gider annesinin cüzdanınındaki emeği ile merdiven silerek kazandığı parayı alır gider. Taha çok mutluydu sevgilisi onu mutlu edecek umuduyla annesinin emeğini çaldı. Taha sevgilisi ile buluşur ki sevgilisi Tahayı ayrılmak istediğini söylemek için çağırdığını söyler Taha cok sevmiş belli Annesinin emeğini çalacak kadar çok . Kız Tahaya durumu anlatır seytan ise Tahayı yine durter üzülme iki Bira içersin kafanı toparlarsın gibisinden taha masadan kalkar ver adım adım meyhane yoluna dogrulur , içeri girer anne emeğini ickisiyle harcar Taha sarhoş olur ve ev yolunu tutar ; Evin ışıkları yanık bir halde Annesi odada bekler tahanin babasi küçükken terk etmişti onları bütün yuk annesindeydi...Taha içeri girer annesinin ağladığını duyar ve yanına gitmeye çalışır sağa sola çarpa çarpa yanına gider ne oldu sana der , Annesi ; "oğlum neden böyle bir şey yaptın ihtiyacın olduğunu söyleseydin bugün dinlenmez bir apartman daha silerdim der." Taha; "amann be bıktım senden" diyerek gider yatar.
Annesi Namaza doğrulur ve dua esnasında ağlar oğlunun hidayeti için Rabbinden dua ister . Kuranı Kerimi okuyup Anneside uyur.
Sabah olduğunda taha sinirli ve baş ağrısı ile kalkar annesine bakar annessi yine emek peşinde oğlunun ihtiyaçlarını gidermek icin işine gitmişti... Taha bişeler atıştırmış arkadaşlarının yanına gitmişti arkadaşları bir gece kondu içerisinde Bira içiyorlardı Taha yanlarına oturdu arkadaşları al iç dediler taha ilk yok demesinde seytan ona dunku sevgilisinin dediklerini kulaklarına fısıldamıştı taha arkadaşlarının verdiklerini icmisti taha yeni yeni alkol alıyordu ve zamanla taha alkol bağımlısı olmuştu . Eve gitmek icin kalkar taha eve gittiğinde Annesi gelmişti ;"oglum bu halin ne sen böyle degildin ne oldu sana dedi " Taha ;" git başımdan koca kadın ne kadar kazandin ver lazim bana" diyerek Elinden alır parayı ve yine gider alkol masalarında harcar. Annesi hep oğluna ve çevresindekilere hidayet diler Rabbinden .
Birgün Taha alkollu uyur sabah namazı okunurken taha ezanı duyar ve ağlamaya başlar Yarabbim ben yanlış yola adımlar atmaktayim sen beni doğru adımlara ulaştır sesini Rabbi duyar taha kalkar sabah namazını kılar ve annesi bu sesin ardina kalkar ki Tahaaa namaz kilıyor annesi hemen sabah namazının ardina şükür namazini ekleyerek kılar , ve odaya girer tahaya sarılıp ağlamaya başlar ne mutlu gözyaşları ki Taha pişmandı Rabbi onun pişmanlığını duydu ve onu huzuruna kabul etti . Daha sonra namazını kıldıkdan sonra taha uyur öğle namazına yakın saatte kalkar öğle namazını camide kılmak için evde abdest alır , ve adım adım camiye hareket ederken annesi camda dua eder arkasından. Taha camiye girdiğinde bir baş dönmesi yaşadı gözü karardı ve kendine geldiğinde taha caminin icindeki sevincini etrafa bakarak gülmesiyle yaşadı Rabbi onu evine kabul etti. Taha Namazı kıldıkdan sonra tatlıcıya giderken ilk okul arkadaşları gördü hepsinin başlarında birer takke taha çok mutluydu yanlarına yanastıgında taha sarıldı ve konuşmaya başladılar ; "nerden geliyorsunuz "dedi taha , Arkadaşı; " dini sohbetten" dedi . Taha mutluluğunun simgesini yüzüne vurmuştu çok mutluydu, ve taha neresi burası benide götürün dedi arkadaşı ona numarasını verdi ve selamlasıp ayrıldılar. Taha eve o kadar mutlu bir şekilde girdi ki annesi ; " oğlum ne bu mutluluğun sebebi " der. Taha ;" Annecim Rabbime dua etmiştim ben yanlış adımlara yöneldim , Sen beni doğru adımlara adım attır Rabbim diye , bugün ilk okul arkadaşlarımı gördüm nerden geldiklerini sordum dini sohbetten dediler bende gitmek istedim numarasını aldım Annecim "dedi taha. Akşam Taha'nın telefonu bozulur arkadaşına nasıl ulaşacağını bilemez ama Taha'nın niyeti çok sağlamdı, çok gitmek İstiyordu sohbete ve ertesi gün okuldan çıkarken taha otobüse bindi ama moreli cok bozuktu .
Daha sonra ilk okul arkadaşıda tahanin bulunduğu otobüse bindi , Taha onu görünce Üzgün yüzü musmutlu bir hal almıştı . Taha arkadaşını çağırdı ve ;" benim telefonum bozuldu ulaşımıcaktım sana . Arkadaşı adres ve saat verdi bu saatte buluşalım dedi . Iste efendimiz S.A.V niyetler Amellere göredir hadisi hatırlatmakda fayda var. Taha hep niyeti o sohbete gitmekdi ve gitti.
Artık kutlu doğum haftası yaklaşmıştı Taha okuldaki öğretmeninden bu özel gün için görev almak istedi ve öğretmeni tahaya hangi alanda görev almak istediğini sorunca taha ben dini sohbet vermeyi istiyorum dedi.Öğretmeni peki öyleyse Efendimiz (S.A.V ) 'mi anlatmanı istiyorum dedi ve Taha araştırma yönüne kapıldı ...
Sohbet günü geldi çattı Taha mavi takım elbisesini giydi ve sahneye davet edildiğinde taha o hecani gözleri dolarak devam ettirdi. Çünkü Taha artık ilim havuzunda yuzmek istiyordu ve Rabbi onu ilim havuzuna layık gördü . Taha toparlandı ve anlatmaya başladı ses tonu ve mimikleri o kadar düzenli bir hal içerisindeydi ki karşısındaki öğretmeni ağlatmayı başarmıştı... Taha ağlıyor ve dudaklarından çıkan efendimiz S.A.V sözü o kadar içtendi ki ...
Sohbetindeki en güzel , üstüne basa basa anlattığı bir bölümü size aktarmak istiyorum ; "Birgün efendimiz S.A.V evvada 5 yaşlarında annesi evveda o sıcak çölün üzerine yatırılmış efendimize şöyle seslenmisti ; Ya muhammed (S.A.V ) bana sarıl kokunu içine cekeyim diye seslenisi yokmuydu efendimizi ağlatan... Amine annemiz son kelimesinde şöyle dedi ;" ya muhammed ( S.A.V ) senin ismin kıyamete kadar Anılıcak , Ve o acı son kelimeyi şehadet getirerek Amine annemiz orada vefat ediyor... Efendimiz ( S.A.V ) 'min göz yaşları o mübarek yüzünden aşağı doğru giderken Cebrail a.s Arş 'a Çıkıp; Yarabbim senin Hikmetinden , senin kudretinden daha büyük hiç bir şey yok ama senin elçin olacak Resulullah'ın neden annesini ve babasını elinden aldın der Cebrail a.s. Allah azze ve celle şöyle seslenir ; " Ey Cebrail bir insan birşeyi ya ya annesinden yada babasından ister Ben istedimki benim Resululum Rabbinden istesin ...
Ve bizler şimdi onun yerinede Anne diyelim Annelerimizi onun yerinde sevelim.
Taha sohbetine son verirken duygularının esiri olup ağlamaya başlamıştı, aslında taha hissederek anlatmıştı herseyi , olayları kendi ekseninde yaşatmıstı adeta... Ertesi gün bütün hocaları Tahayı tebrik etti o kadar içten anlatmıştı ki hocaları duygu ekseni etrafında tahanin anlattıkları kulaklarında yankılanıyor resmen...Taha liseden artık mezun oluyor...
Artık taha nin önünde bir çok kader sınavı vardı , taha bunları Allah'ın Taktiri ilahisi ile geçmeliydi . Zaman geçtikçe annesi yaşlanıyordu tahanin Taha annesinin bir kelimesine karşılık vermezdi , Annedi su fani dünyada onun onun tek varlığıydı . Artık annesi Tahanin bir meslek sahibi olmasını istemekteydi , Taha annesinin bu ikazini en güzel şekilde yerine getirmek istiyordu . Taha nin tek isteği imam olmadı ve buna hazırlık yapmaya başlamıştı . Gun geldi çattı imamlik sınavına girdi taha evden ayrılırken Annesinin Hayır duası ile ayrılmıştı. Taha sınava girmeden icindeko niyeti şuydu ; " Yarabbim ben senin rızan icin bu sınava niyetlendim belki sohbetlerimde senin hidayet nasip ettigine vesile olurum ." Taha cok umutluydu çünkü vallahide billahide onun derdi ummeti muhammed ( S.A.V ) 'di. Taha artık sinav sonucu beklemek zorundaydi ...
Annesi Tahanin ardına onca dua etmişti ki o annenin hayır duası tahaya yeterliydi . Annesi Tahayı koynuna yatırdı ve tahanin uyuyusunu izlemeye başladı, göz yaşları o güzel yüzünü sarmıştı .
Taha'nın sınav sonuçları açıklandı taha Allah'ın Taktiri ilahisi ile kazandı. Annesinin hayır duası ile kazandı. Niyeti çok sağlamdı tahanin. Atanmak için beklerken tahanin atandıgı yer Marmaris Bölgesindeki Mevlânâ camisiydi. Taha bu mutlu haberi annesine verdiginde annesi göz yaşlarını tutamayıp ağlamaya başladı sarıldı ve oğlunun kokusunu içine sezdirmisti. Artık Taha'nın ve Annesinim yolculuk vakti gelmişti , eşyaları toplayıp yola kondular ...
Ertesi gün taha ilk imamlik yapacağı yerde camiye girip cami cemaati onu sevmişti ilgilerinden belliydi, tahada sevmişti cemaati çok cana yakınlardı.
Taha babasını küçükken hiç görmemiş küçük yaşlarında babası bırakıp gitmişti .Taha uzun bir süre sonra cemaat ile cok haşır neşir olur ve birkaç cemaati evine davet eder . Allah muhabbetlerini daim etsin inşallah . Taha Cemati davet edeceği Annesine söyler Anneside çok sevinir ve Annesinin Aklına gelen ilk sey Hz. Ebubekir gibi Cömert olmakdı ;" Tabiki oğlum buyursun gelsinler" der annesi.
Yemek hazırlıklarında Taha Annesine yardım etmekteydi , hersey halledilip misafirleri davet etmekdi son kalan iş ... Cami cemaati eve buyurdular ki Annesi yemek ikramı yaparken tahanın babasını görür içeride Annesi bir anda dona kalır ve düşünür bunu Tahaya nasıl dile getiricem diye, Babasıda O sırada Annesini görür ve şok olur.Annesi mutfaktan seslenir ;" Taha oğlum boş tabakları getirirmisin . Babası birden Taha'nın oğlu olduğunu duyunca göz yaşlarını tutamaz ve müsade ister. Taha şaşırır neden kalkıyorsun seyid amca der . Babası amca deyisine o kadar çok kötü olur ki , ama tahanın ne suçu olabilir ki terk edilmiş ufacık yaşında baba sevgisi görmemiş biriydi . Zaman sular seller gibi atarken bir öğle namazından sonra Babası tahanın kolunu tutar ve ben senin babanım der taha şok olur ne diyorsun sen seyid amca benim babam beni küçük yaşlarda bırakıp gitmiş nasıl inanayım sana der ve eve gidip anneme danışmamda fayda var der ve ev yolunu tutar . Taha'nın artık belli imtihanları vardı taha farkındaydı herseyin. Eve gittiğinde anne benim babam olduğunu idda eden birisi vardı bugün seyid amcaydi o annesi otur oğlum der ve herşeyi anlatmaya koyulur... o günkü yemekte ben gördüm ve içeride ağlamaya başladım Rabbim oğluma öyle bir güzel imtahan sunmuş ki dedim , evet taha o gün masadan kalkmasindaki sebeb sendin sana oğlum diye seslenisimdi . Şimdi doğru söylüyor seni küçükken bir yarı beden bırakan senin babandı . Zaman seni öyle bir güzel imtahadan geciriyor ki oğlum . Ona kin tutma oğlum efendimiz S.A.V şöyle buyuruyor ;" Babasına karşılık verene cennetin orta kapısı kapanır " sen onu affet oğlum ben bugun varım yarın yokum . Taha dışarı çıkar ve kapıda babasını görür seytan Tahayı dürter derki ya seni bırakıp gitmis adam ne diye sarilicaksin . Bir yandada annesinin sözleri ve taha dayanamaz o yarım bedenini Babasindaki sevgisiyle tam beden haline getimek için kosar ve babasına öyle bir sarılır ki annesi camdan ağlamaya başlar taha babasının omuzlarında aglamaya başlar babasi aglamakdan gözleri kan canagi olmuştu ...