EIRIAN
KEGAGALAN
DESTER
KEBANGKITAN
EIRIAN
KEGAGALAN
DESTER
KEBANGKITAN
EIRIAN
KEGAGALAN
DESTER
KEBANGKITAN
EIRIAN
KEGAGALAN
DESTER
KEBANGKITAN
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Kenapa dengan Type Fang!!?"Kapten bertanya orang bawahannya dengan nada tinggi.
"Tak tahu tuan,Dester tu bernyawa!"
"Apa!?"Mata Kapten kembali ke Skrin
Tak jauh dari situ,Kolonel Zakir sedang perhatikan mereka dengan bersandar pada bibir pintu.
"Itulah...Dester yang sebenar."Dia berbisik sambil senyum niois seorang diri.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di medan tempur,Type Fang tak habis-habis mencampakkan Eirian ke tanah berkali-kali!Lepas dia angkat,dia campak semula sekuat hati dan ianya dilakukan berkali-kali!Aku di dlm ruang Kokpit cuba berkali-kali menarik kemudi tapi tiada hasil!Cuma Nerve System sahaja yang berfungsi,yang lain tidak sama sekali!
"Cepatlah babi!!!!Berfungsilah!!!!CEPAAATLLLAH!!!!!"aku sumpah seranah!Selama ni aku tarik kemudi dengan tenang,kali ni aku menarik dengan kasar!Akhirnya aku kehabisan tenaga,lalu aku tertunduk!
"Cepatlah...."Aku berbisik dengan nada kecewa...
"WOOOHHH!!!!"Type Fang mengaum!Di tajam kan kukunya lalu menikam permukaan Eirian tersebut.Lalu dia cuba meleraikannya!
"Dasyat betul!"Kapten terperanjat!
"Wwaaargghhh!!!!GUAAARGGHH!!!"Akhirnya Eirian dileraikan!Percikan air kemerahan keluar lalu menjadi hujan disini.
Dester bernafas seperti Haiwan buas,lalu dia palingkan kepala dan ternampak Type Accel terbaring disitu.
"Alip...?Kenapa ni?"Aziz berasa hairan.Disangkanya aku kawal Dester tersebut.
Type Fire yang masih boleh berjalan itu pandang kearah Type Fang.
"Alip,Sudah!Misi dah selesai!"Rahimi cuba memberitahuku.
"Kenapa ni!!?"Aku menejrit ketakutan,apa yang Dester aku akan buat pada Aziz?Aku tarik kemudi berkali-kali!Hasilnya sama sahaja,Dester Type Fang tetap berjalan ke arah Type Dester.
"Alip..."Aziz berbisik nama ku!
"GUAARGHH!!!!"Dester ku mengaum lalu tumbuk muka Type Accel dengan sangat kuat!
"Argh!"Aziz menjerit kesakitan.Rahimi juga terkejut melihat situasi ni!
"Alip!!Apa ko buat tu?"
"Waargghh,BERHENTI!!!!"aku tak henti-henti berusaha mengawal Dester.Tapi hasil tetap sama!
jari tangan kanan Type Fang menjadi tajam lalu menebuk mata kiri Type Accel!
"WAAARGGH!!!!"Aziz meraung kesakitan sambil menutup mata kirinya!
"Alip!Sudah la tu!!"Rahimi berlari lalu membuat Flying kick dari belakang!Aku jatuh tertiarap.
"Ko oke tak Aziz!?"Tanya Rahimi selepas mendarat daripada tendang aku.
YOU ARE READING
EiRIAN:Big Impact
Science FictionBerlatarkan tahun 2016,'aku' kembali bertempur dengan Eirian.'Aku' juga bertemu dengan pilot-pilot lain dan juga seorang perempuan misteri yang pernah 'aku' mimpi suatu masa dahulu.Pelbagai Eirian hebat telah muncul,dan apa itu "BIG IMPACT"?