Di waktu senja,seorang lelaki meletakkan sebungkus bag keluar dari rumahnya.Lalu budak perempuan dalam 5 tahun yang berada di dalam rumahnya sebentar tadi ditolak olehnya perlahan-lahan keluar dari rumah.
"Keluar Nak..."Kata lelaki itu.
Lelaki itu keluar dari rumah dan dia menguncikan pintu rumahnya.
Mereka masuk ke dalam kereta,lalu berdear dari situ.Sampai sahaja di depan Rumah Anak Yatim,lelaki tersebut tinggalkan budak perempuan tadi.
"Mereka akan jaga kamu."Lantas Lelaki tersebut beredar meninggalkan budak perempuan kecil itu dihadapan rumah anak yatim tersebut.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Husna,si gadis comel ini hanya perhatikanku ketika sedang berdiri di anak tangga.
"Ma...Maaf...Aku..."Kerana terlalu menggeletar,aku terlepas buku notanya lalu jatuh ke lantai.
Gadis tidak bertudung ini dari tadi perhatikanku,kini dia pandang buku nota yang berada di lantai itu.
Dia turun lalu mendapatkan buku notanya.
"Maa...Maafkan saya..."Aku tunduk dengan muka kemerahan.Husna tidak mengedahkan aku sebaliknya beredar lalu naik ke tingkat 2.
Hmm...aku seolah-olah tak wujud di rumah ini.
Sedang dia menaiki anak tangga,dia berhenti langkahnya lalu bertanya sesuatu kepada ku...
"Awak dah hantar borang pergi Kuala Lumpur tu?"
"Bo...Borang...?Ah,belum!Isi pun tidak!"
"Boleh pinjam?Saya terhilangkannya."
Aku hanya mengangguk.Dia naik keatas.
Aku keluar dari rumah lalu menunggu dia diluar dengan basikal ku.Setelah beberapa minit,dia keluar lengkap bertundung,seluar track dan baju T labuh lengan panjang.Dia memakai kasut lalu kelaur dari pagar rumah.
"Jom"Dia menghampiri ku.
Kami berdua mula bertolak,katanya hendak pergi Fotostat borang tu kat kedai.Borang untuk buat lawatan di Kuala Lumpur.Ramai rakan-rakan kelasku pergi,aku tak mahu ketinggalan tapi aku sering kali terlupa untuk meminta kebenaran mak aku.Tapi Husna lebih teruk,sampai hilang borang tersebut.Tapi nak buat apa lawat Kuala Lumpur?Kota damansara dan Kuala Lumpur bukan jauh sangat.Jawapannya ialah,kami bosan belajar di sekolah.Jadi kami berpakat untuk keluar dan menikmati dunia luar sekolah.
Aku berjalan berdua dengannya,cuma dia berjalan dengan lebih laju dan kehadapan berbanding aku yang menuntun basikal di belakang.Rasa macam ada teman wanita la pulak,aikks...Menggatal lak aku. xD
Usai sampai disebuah kedai buku,lepas Fotostat,dia pulangkan semula borang tersebut.
"Terima Kasih"Dia bersuara perlahan sambil tangannya menghulurkan Borang.
"Okay"Aku mengambilnya,lalu Husna meninggalkan aku.
"Tu...tunggu!Kau nak pergi mana tu?"
"Balik"Dia jawab ringkas.
"Boleh ke kau balik sesorang?"
"Kau nak teman ke?"
Aku terdiam.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di Cafe dalam markas Eratron,Si Kapten Zaud sedang melihat Skrin Laptopnya dengan penuh fokus.Tiba-tiba dia di sergah dari belakang!
"Oh Mak kau!"Dia melatah terkejut.Lalu dengan cepat dia pandang belakang.
"Haha....Ko punya melatah..."Kolonel Zakir tersenyum melihat wajah Zaud.
YOU ARE READING
EiRIAN:Big Impact
Science FictionBerlatarkan tahun 2016,'aku' kembali bertempur dengan Eirian.'Aku' juga bertemu dengan pilot-pilot lain dan juga seorang perempuan misteri yang pernah 'aku' mimpi suatu masa dahulu.Pelbagai Eirian hebat telah muncul,dan apa itu "BIG IMPACT"?