Hoseok/Jhope POV
"Hoseok-ah" panggil Hara sambil merehatkan kepalanya di bahu Jimin.
"Bwo?" aku merenungnya. Hara tersengih dan berkata "Takde pape muehe" aku menggelengkan kepala.
Apa nak jadi dgn perempuan ni? -..- Tangan Jimin memeluk bahu Hara membuatkan aku sedikit tidak selesa. Erm bukan cemburu, tak selesa je -,-
"Dun touchh mehh" Hara menepuk tangan Jimin. Senyuman diukir aku secara senyap. Tanpa ku sedari, Suga di sebelah memandang aku lama.
Siku Suga bersentuhan dengan lengan ku. Aku berpaling ke arah nya dan menaikkan kening.
"Suka Hara,confess je lah" kata Suga.Ek-eekkhhh???!! A-apa?!
Sebelum aku menjawab, Hara mencelah. "Hah?! Sape suka Hara?? Sape sape??!!" Dia memandang aku dan Suga berselang seli.
Aku menepuk dahi. Haih kenapalah Suga ni cakap kuat kuat...
Baru sahaja aku ingin membuka mulut,sekali lagi aku dicelah. Tetapi bukan Hara yg mencelah, Suga.
"Ni ha! Hoseok suka Hara!" ujar Suga. What the??!!!!?
Aku memandang Suga terkejut.
Hara memandang aku terkejut.
Jimin memandang Hara terkejut.
Suga memandang Jimin menyampah.
"Kau takde kena mengena,Jimin. Tak yah nak pandang terkejut jugak" Jimin menjatuhkan bahunya dan menjeling Suga. Suga buat tak tahu.
"E-ekh Hoseok..." bisik Hara perlahan tetapi cukup untuk didengari aku,Suga dan Jimin.
Aku memandang Hara lalu menggelengkan kepala laju. "T-tak!!!" jerit aku.
Eish ape hal dengan Suga ni pergi cakap macam tu =~=
Hara mendekatkan dirinya dengan diri aku. Aku rasa tidak senang. "H-Hara nak a-apa ni?!" Aku membelakangkan sedikit badan aku.
Suga pergi naik ke bilik meninggalkan aku dan Hara. Oh no...
"Takda apaaa" Hara tersengih dan kembali ke sisi Jimin.
Oh ada Jimin rupanya. Nasib Hara tak buat apa apa. Kalau tak, eeii malu betul ><
Aku bangun ingin ke dapur tetapi tiba tiba, kaki ku tersangkut di karpet dan membuatkan aku jatuh,menindih seseorang.
No POV
"E-ekh Hoseok..." Hara menyebut nama Hoseok. Matanya bulat memandang Hoseok.
Hoseok juga terkejut dan matanya kalau boleh nak terkeluar dari soket. Bibirnya rapat dengan bibir seseorang. Hara menutup matanya dengan kedua tangannya menghalang matanya melihat aksi terlarang dilakukan Hoseok.
Hoseok menindih Jimin. Bibir nya menyentuh bibir Jimin.
"aaarrrrgghhhhhh!!!!" Hoseok menjerit kuat dan bangun dari tidur nya, mengejutkan member lain yang sedang nyenyak tidur.
Titik-titik peluh membasahi badan Hoseok. "What a dream gosh" Hoseok menggeleng geleng kan kepala nya.
Member yang lain sudah menyambung tidur mereka mempedulikan Hoseok. Kecuali JungKook.
"Hyung, waeguraeyo?" kata JungKook sambil menenyeh matanya yang gatal. Hoseok mengatakan ianya hanya mimpi....yang amat ngeri ._. Dan turun ke dapur untuk membasahkan tekak yg kering.
Sedang air mengalir melalui tekak nya, dia terdengar seperti seseorang ketawa di luar. Seram menyelubungi diri.
Jam di dinding dikerling Hoseok dan ia menunjukkan 2:56 pagi. Fikiran nya terus memikirkan benda yang bukan bukan.
Tetapi diberanikan juga diri utk melihat siapakah yang berada di luar.
Selepas meletak kembali air di tempatnya, dia berjalan ke arah pintu dan membukanya perlahan lahan.
Ketawa kedengaran semakin kuat menerjah telinganya.
Kelihatan seorang lelaki sedang berjalan terhuyung hayang ke arah pintu. Hoseok menutup pintu tetapi dihalang apabila kaki lelaki tadi menyekat pintu.
"Yoooww brotherr, let me in~"
Hoseok terbatuk sedikit kerana bau alkohol terlalu kuat menusuk hidungnya. Sah lelaki ni mabuk.
Hoseok, menggunakan kuasa lelakinya (xD) menolak lelaki mabuk itu kebelakang.
Lelaki mabuk itu ketawa kecil. "Yaahh relax bro, kita buat berbincang~" kata lelaki itu diikuti sedu yang amat kuat. Mungkin disebabkan alkohol.
"Takde apa yang aku nak bincang dengan kau!!" Hoseok sedaya upaya menutup pintu dan akhirnya berjaya. Dia melepaskan keluhan lega. Taktau lah apa akan jadi kalau dibiarkan orang itu masuk ke dalam.
"Woo I think u interested to talk 'bout Hara.. But seems like u didnt wan- hiccuupp"
Hoseok membulatkan matanya. Siapakah orang diluar? Apa kena mengena dia dengan Hara? Mana dia tau hidup aku dengan Hara...sedangkan dah lama aku dan Hara tidak berhubung?
"Haha sorry buat kau curious.. Aku kawan Hara yang buat kau jealous t-hiccup! Agh kau takkan ingat kut.." ketawa kecil kedengaran.
"urm mungkin aku akan kata yg aku orang yg tolak Hara masa tu.. Mungkin tu akan buatkan kau ingat-hiccup" sambung lelaki itu. Hoseok setia mendengar kata kata lelaki itu di sebalik pintu.
Fikiran nya hanya membayangkan satu wajah yang amat dibenci nya.
Dia membuka pintu dan meluru keluar. Tumbukan nya mendarat di muka lelaki mabuk itu, atau lebih senang dikatakan
Lee Jong Suk...
"Kauuu!!!!" jerit Hoseok kuat lalu mencapai kolar baju Jong Suk. Darah mengalir sedikit di hujung bibir lelaki itu akibat tumbukan Hoseok.
"What? Wanna kill me? Go on bruhh~" Jong Suk ketawa. Matanya dipejam rapat.
Hoseok mengetap gigi lalu melepaskan Jong Suk membuatkan Jong Suk jatuh ke tanah semula.
"ahh wae wae wae~"
Hoseok membelakangi Jong Suk supaya marah nya dapat dikawal semula. Jika marahnya menguasai diri, pasti reputasi nya sebagai seorang artis akan jatuh.
Dia berjalan memasuki rumahnya.
"Hoseok-ah!" RapMon menegur Hoseok dari tangga. Mukanya menunjukkan riak risau. Jungkook berada di belakang nya.
Hoseok berpaling ke Jong Suk semula apabila lelaki itu menjerit namanya.
"YA KNO?! HARA MASIH HIDUP!! HAHAHAHAHA KALAU KAU LAMBAT, AKU AMEK DIA! hiccup! AKU JUMPA ABANG DIA!! HAHA LAGI SENANG AKU NAK DAPATKAN HARA HAHAHA" kata Jong Suk lalu terus berjalan meninggalkan rumah itu,terhuyung hayang.
Jantung Hoseok berhenti berdegup sesaat. Apa betul yang dikatakan lelaki itu?
RapMon menepuk bahu Hoseok mengejutkan Hoseok. "Hoseok whats wrong?! Nahh dun tell me u believe tht guy!"
"Hara dah takde.. Percayalah!" sambung RapMon meyakinkan Hoseok bahawa penyataan lelaki tadi hanya suatu penipuan.
"Kalau betul macam mana?!" tanya Hoseok inginkan kepastian.
RapMon menggelengkan kepalanya laju. "Tak tak! Percaya lah. Hara memang dah takde! Perlu ke percaya kat orang ntah pape tu!"
"Melainkan...." celah JungKook setelah lama berdiam diri.
To be continued...
A/n: first of all, sorry gegila sbb dh nk seminggu tak update ;-; siyes kata takde mood nk tulis. Idea ni pun main paksa keluarkan so nilah jadinya. Entah apa aku tulis pun taktau and pendek ugh /tarik rambut/ mohon lempang authornim lelaju sekian.
Log out,
-xolovejunghs