De laatste schooldag van het jaar. Nog één dag en dan is het eindelijk weer zomer vakantie. Evy heeft al veel gepland, ze gaat met haar beste vriendin Jill, een weekje naar Costa Rica en naar de camping met haar ouders. Veel shoppen, haar voetbal training en natuurlijk heel veel foto's maken. Dat is wat ze later wil gaan doen, foto's voor tijdschriften en zo maken. Ze is er klaar voor, de vakantie is hard nodig.
Evy staat vroeg op voor een goede start van de dag. Ze neemt een lange douche en trekt haar zwarte t-shirt met shorts en een houthakkers blouse aan. Als ontbijt neemt ze, zoals gewoonlijk, cornflakes met yoghurt en suiker. Haar moeder en kleine broertje komen de trap afgelopen. "Eve Ik wil ook nog eten, maak het niet helemaal op!" Zegt hij en hij pakt de kom van Evy af. "Jeroen geef terug en maak je eigen!" Ze pakt de kom terug en er klotst wat melk op de tafel. "Er is nog genoeg voor jou." Ze staart boos naar haar jongere broertje en haalt haastig een doekje over de vlek heen. Als de cornflakes op zijn en Jeroen eindelijk stil is, trekt ze haar schoenen aan en wacht op Jill's auto die haar elke ochtend ophaald.
Als de blauwe Mini eindelijk de oprit op komt rijden slaakt Evy een zucht van verlichting. Het is ontzettend warm buiten en ze snakt naar de koelte van de airco. "Jilli, lekker op tijd." Zegt ze met spelende sarcasme. "Altijd toch." Reageert haar beste vriendin als Evy de auto in stapt. "Laatste schooldag, ben je er klaar voor?" Vraagt Jill en ze rijdt de oprit af. "Klaar voor jouw rijstijl niet echt, maar wel voor de vakantie." Luidt Evy's antwoord. Met neppe beledigd heid houdt Jill een hand op haar hart. "Mijn rijstijl is anders best perfect hoor." Als de woorden net haar mond verlaten, moet ze haastig een vogel ontwijken die precies op dat moment over wil steken. Evy tilt een wenkbrauw op en kijkt naar Jill. "Dat was de schuld van die vogel." Ze houdt haar hoofd omhoog, trots met de lamme comeback.
Het eerste les uur is Engels, waar Jill ontzettend goed in is maar Evy kan er amper iets van. Ze zitten in de klas een beetje te kletsen met klasgenoten en te wachten tot Mevrouw. Zienders komt. De deur sluit en iedereen valt meteen stil. "Oke klas, ik weet dat dit de laatste schooldag is maar toch gaan we nog een paar oefeningen doen zodat alle stof goed blijft hangen in de vakantie. Iemand achter Evy mompelt iets over niet eerlijk heid en de lerares kijkt hem boos aan. "Pak je werkboek en open hem op bladzijde 54 waar we gebleven waren." Er wordt gewerkt in stilte totdat de deur weer open gaat en een man binnen komt met een telefoon in zijn handen. "Evy Kosta, dit telefoontje is voor jou." Zegt de man en hij kijkt de klas rond. Ik sta langzaam op en pak de telefoon aan.
JE LEEST
*Unknown*
FantasyDit verhaal heeft later vast wel een beschrijving, maar op dit moment weten zelfs wij nog niet waar het over gaat... Wij wilde een boek schrijven waarin we zonder te overleggen omstebeurt een hoofdstuk zouden plaatsen, dus TADAAA. De schrijfstijl ga...