Marriage Contract

26.8K 317 6
                                    

"Kayla taknak lah daddy"
"nak taknak Kayla kena juga kahwin dengan anak Tan Sri Mokhtar"
"No daddy.Daddy tak berhak untuk mengatur masa depan Kayla."
"tak berhak kamu kata ? habis tu dekat depan kamu ni siapa ? hantu ? ke pontianak.i'm your father.your father.so,daddy berhak mengaturkan masa depan Kayla."
"Daddy memang tak adil!Daddy tak sayang Kayla."
" sebab sayang lah daddy suruh kahwin dengan anak kawan daddy tu"

sayang apa bendanya?kalau suruh kahwin paksa bukan nama sayang tan sri zainal abidin oii.

Stress.

kalau lah arwah mummy ada.pasti sekarang ni mummy back up aku.

" sorry daddy,Kayla tak akan kahwin dengan anak kawan daddy."
"kalau kamu rasa nak bertahan lebih lama jadi CEO syarikat,ikut cakap daddy"

Kayla hilang kata.Daddy ni memang super duper hebat kalau bab nak lemahkan aku..tak aci betul..

***

Balqish meletakkan kopi yang baru je dibancuh penuh satu cawan tu dengan perlahan-lahan.

dup..

"ouh mak kau hijau"latah Aqish.habis bajunya terkena kopi.siapa pulak yang tutup pintu bagaikan rak ni ?bebel Aqish dalam hati.

Kayla duduk di sofa lalu merampas kopi di tangan Aqish.

" wei,apa ni ambik aku punya kopi !!"

Kayla buat endah tak endah je.dia meneruskan sisa baki kopi tersebut sehingga habis.setelah itu dia letak cawan di atas meja.

"Kau ni dah kenapa,Kayla?tak minum setahun ke ?
"aku tengah stress"

Aqish kerut dahi.mak aii kalau stress kena rampas air orang ke ? pelik betul kawannya.

"apa yang kau stress ? cer story morry dengan aku."
"daddy aku."
" kenapa dengan daddy kau?"
"daddy aku suruh aku kahwin dengan mamat mana entah."
"ouhh kahwin jelah.yang nak stress tu dah kenapa.sepatutnya kau happy."

geram.

Ada kang yang makan sepatu aku ni.boleh pulak Aqish cakap macam tu.dah hidup lama ke.uhiks

"masalahnya aku tak kenal langsung mamat tu.batang hidung dia pun aku tak nampak"
"ouhh kahwin paksalah ni"
"yelah.cuba kau bayangkan zaman sekarang mana ada kahwin paksa.kalau zaman dulu ya lah"
"banyaklah kau.ada je zaman sekarang yang kena kahwin paksa."
"Whatever.kau tolong lah aku,please Aqish" pujuk Kayla.dia tersangat berharap agar Aqish tolong dia.

"nak tolong apa? tolong jadi pengapit kau ke ?
"bukan"
"habistu ?"

Kayla dah senyum sengget-mengget.hmm adalah lah plan dia tu..

"tolong jadi pengantin"

Gila.memang sah Kayla gila.ada ke patut suruh Aqish tukar dengan dia.siapa yang anak tan sri zainal abidin sekarang ni ? Aqish ke Kayla ?
" ngek kau."
"boleh lah,Aqish"
"sorry kayla,plan kau memang tak masuk akal fikiran betoi."
"please Aqish.aku taknak kahwin."
"habistu kau ingat aku nak kahwin?"
"kau kan kawan dunia dan akhirat aku.takkan tak boleh tolong kot."
"kawan,kawan jugak tapi kalau masalah macam ni den tak dapat tolong."

Buntu.

ada kawan pun tak berguna.Kayla tersangat kesal.Kayla keluar dari bilik pejabat Aqish tanpa kata.seriously dia nak sulking dengan Aqish setahun..

benci.

Aqish berasa kesian.bukan dia taknak tolong tapi dia sudah janji dengan tan sri.janji untuk memujuk Kayla.

***

Firash menyapu jem strawberry dekat roti yang telah dibakar oleh maidnya.roti yang ranggup itu selamat masuk ke dalam mulut Firash beberapa kali.

" good morning my sweetheart"
firash tersenyum " good morning too wahai pengarang jantung hatiku"

Macam biasa di pagi hari ni.perkara yang selalu dibuat oleh firash ialah cubit pipi gebu adknya.

kata Rara kalau nak keluarga bahagia,kenalah selalu gurau senda pada setiap pagi..masalahnya kenapa hanya pagi je ?dia sendiri tak tahu.entah boleh pakai ke indok teori adknya.firash layan je.

"yahh oppa,tangan kotorkan."
"tak payah nak ber'oppa' sangat.geli je abang Ash dengar"
"hish abang Ash ni.tak sporting langsung.
"ada abang Ash kisah?dah makan cepat nanti ummi bising nanti"

Rara masam muka.apalah nasib dia dapat abang yang tak suka kpop.leceh betul.nak cakap korea pun salah.

***

p/s : sorry kalau tak best.saya hanya insan yang biasa. xD sila tinggalkan komen anda.. hehe

Kahwin Kontrak ^^Where stories live. Discover now